Lakier, podkład itp /malowanie/ - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie to jest bardzo ważne, żeby zawsze przed użyciem odlać sobie do jakiegoś szklanego pojemniczka w którym będziesz maczał pędzel. Nigdy nie maczaj w całej buteleczce bo masz brunox do wyrzucenia wtedy. Ja tak zrobiłem z Cortaninem ale na szczęście to straszne gówno i nie żałowałem tak bardzo
  
 
co do podkładów reaktywnych (washprimerów), ze znajomych mi lakierników i mieszalni, tylko jeden mówił ze smiało mozna kłaść jeden na drugi, tak tez zrobiłem, zestaw novola, seria profesional, najwyzsza połka- 4 dni po nałozeniu odparzyło sie wszystko od blachy. W tym momencie do zabezpieczenia antykorozyjnego golej blachy uzywam tylko i wyłącznie podkładu epoksydowego, chyba ze sa mega wżery na maxa, to na to brunox klade ale cienko, i czekam az do zmatowienia powierzchni przed nalozeniem podkladu epoksydowego.
Uzywam najcześciej tego podkładu ponieważ: jest tani w zakupie (1,6L za 60zł), mozna bez matowienia nakladac akryl, baze, klar, podklad akrylowy- bez obaw ze odpadnie (oczywiscie w scisle okreslonym czasie od nałozenia epoksydu), jest najtrwalszym, najtwardszym podkladem antykorozyjnym dostepnym na rynku, pieknie sie rozlewa, trzyma sie chyba na wszystkim, uzywany jest do odcinania nie znanych materiałów- jeden jedyny minus tego podkładu jest taki ze nie jest wypełniający, dlatego jest rzadko uzywany przez lakierników, bo wytyka wszystkie błędy
  
 
pewnie nie żałowałeś wash primera?
jego sie nakłada w bardzo cienkich warstwach, że ledwo pokrywa i u mnie też novol seria professional nie ma problemów.
Co do epoksydu rzeczywiście rewelacja twardy jest skurczybyk że ciężko go potem zdrapać.
  
 
Przez was mam już mętlik w głowie
Do pojutrza muszę się już określić bo jadę na wielkie przedremontowe zakupy.

Czyli brunox.
Podkład epoksydowy, antykorozyjny czy akrylowy?
Szpachla do drobnego wypełnienia bubli zwykła czy jakieś takie z domieszkami( nie chodzi mi o tą z włuknem szklanym)?
  
 
brunox tam gdzie niedoczyścisz do końca rdzę, potem podkład epoksydowy, potem akrylowy by wypełnić ubytki a te wieksze przed podkładem szpachelkiem i na to lakierek, a szpachelek normalny wystarczy, tak to podkładem zakryjesz
  
 
Mętlik w głowie to normalka przy pogaduszkach lakierniczych
Brunox kładziesz na miejsca z pozostałościami rdzy- on wtedy twardnieje zajebiście i wyrównuje powierzchnie ale musisz go uzupełnić podkładem Akrylowym.

A Co do wypełniania lekkich ubytków szpachlą to kupo sobie do tego małą ''szpachlówkę wykańczającą".
  
 
Cytat:
2009-08-18 20:45:13, mi5i3k pisze:
pewnie nie żałowałeś wash primera? jego sie nakłada w bardzo cienkich warstwach, że ledwo pokrywa i u mnie też novol seria professional nie ma problemów. Co do epoksydu rzeczywiście rewelacja twardy jest skurczybyk że ciężko go potem zdrapać.



Zajmuje sie juz troche lakiernictwem, i dałem tak jak miało być, niestety nie polubił sie u mnie washprimer z epoxydem, no bywa tak. to był pierwszy i ostatni raz jak uzyłem washprimera , od tego czasu nigdy wiecej nie używałem... moze kiedys jeszcze spróbuje ;p
  
 
uzywam teraz primera ivata i napewno moge stwierdzic ze bardzo dobrze wiaze z metalem, a do tego ladnie siada na niego zarowno szpachla wypelniajaca jak i wykanczajaca, nobikor oraz podklad akrylowy. epoxyda nie mam wiec sie nie wypowiem
  
 
Cytat:
2009-08-19 19:17:01, 3zeR_MDS pisze:
uzywam teraz primera ivata i napewno moge stwierdzic ze bardzo dobrze wiaze z metalem, a do tego ladnie siada na niego zarowno szpachla wypelniajaca jak i wykanczajaca, nobikor oraz podklad akrylowy. epoxyda nie mam wiec sie nie wypowiem



masz karte techniczą produktu? przeczytaj dobrze czy na ten podkład antykorozyjny mozna kłaść cos innego niz podklad akrylowy, bo nie słyszałem jeszcze o primerze na którego mozna kłaść szpachle, chyba ze to jest epoxy primer- czyli podklad antykorozyjny epoxydowy, a nie wash primer- podkład reaktywny, jeden i drugi jest podkladem antykorozyjnym.
  
 
ja na moim klasyku używałem podkładu epoxydowego z Debeera,kładłem i na goła blachę i też na lakierze by zakryć głębsze rysy po grubym papierze.Baza ładnie się układa na tym podkładzie.
  
 
panowie bo mieszacie, primer z angielskiego to podkład
wash primer - "myjący"? w kazdym badz razie reaktywny (trawiący - w składzie utwardzacza 2% kwasu fosforowego
epoxy primer - podkład epoksydowy (od novola epoxy antycorosive primer)
acryl primer (fuller/filler i inne odmiany) podkład akrylowy/wypełniający.
I kiedyś novol coś takiego proponował:


potem się podobno jak już ktoś pisał wycofał, ja jednak przetestowałem i działa najlepsza ochrona antykorozyjna
swoją drogą ten wash primer to jak nobikor albo inna minia, przynajmniej w zapachu, tyle że 2 składnikowa
  
 
Cytat:
2009-08-19 21:32:38, stachu_poznan pisze:
masz karte techniczą produktu? przeczytaj dobrze czy na ten podkład antykorozyjny mozna kłaść cos innego niz podklad akrylowy, bo nie słyszałem jeszcze o primerze na którego mozna kłaść szpachle, chyba ze to jest epoxy primer- czyli podklad antykorozyjny epoxydowy, a nie wash primer- podkład reaktywny, jeden i drugi jest podkladem antykorozyjnym.


prosze cie bardzo:
IVAT Wash Primer
widac co region polski to lakiernicy inaczej szkoleni
  
 
Cytat:
2009-08-19 21:48:58, mi5i3k pisze:
panowie bo mieszacie,



nic nie mieszamy

w kazdym razie z karty tego podkladu reaktywnego wynika ze mozna walic na niego podklady akrylowe lub lakier poliuretanowy/syntetyczny, o szpachli czy lakierze akrylowym nie ma wzmianki, z reszta zobaczymy na kilka miesiecy/tygodni na 3zera aucie
  
 
nie pisze tez nic o zadnych przeciwwskazaniach, jedynie ze sluzy do zabezpieczania miejsc nie pokrytych szpachla, wiec mysle ze jak najbardziej pod szpachle mozna go w celu zapezpieczenia antykorozyjnego zarzucic
  
 
ale chyba nie bezpośrednio pod szpachle reaktywny, bo podobno szpachle odparza na reaktywnych (wash primery z kwasem fosforowym)
  
 
No to auto rozebrane. Jest gorzej niż myślałem. Ruda pod zderzakami, listwami + dziura w podłodze i dwie w podłużnicach.

Ale najbardziej męczy mnie ruda, która w dwuch miejscach wyszła ponad listwy takie koła po 2-3 cm średnicy. Niechciał bym z tego powodu malować obu całych elementów. Czy jak mam dobrany lakier pod kolor auta to badzo będzie widać jak zamaluję to robiąc przejście (mgiełkę)? Różnica w lakierze na pewno będzie widoczna ale czy potem polerka pomoże a nie uwidoczni jeszcze miejsce łączenia lakierów?
  
 
rozpuszczalnik do cieniowania i jazda, po polerce nie bedzie sladu
ja uzywam rozpuszczalnika novola THIN 890, daje rade
  
 
Hm lakiernik ze mnie żaden ale co ja mam niby robić tym rozpuszczalnikiem? Można jaśniej prosić
  
 
na drzwiach gdzie masz ubytki lakieru podkładujesz, matowisz sikasz lakierem(akryl?), do pozostałego lakieru w zbiorniczku dolewasz rozcienczalnika do cieniowania w stosunku, no prawie 1:1, moze troche mniej, w kazdym razie na oko i cieniujesz z wiekszej odległosci na okolo malowanych ubytków, oddalajac coraz dalej pistolet, zmatuj sobie większą powierzchnie drzwi, tam gdzie bedziesz cieniował


[ wiadomość edytowana przez: stachu_poznan dnia 2009-08-23 13:58:46 ]
  
 
1. Czy na brunoxa można od razu szpachlę? Czy najpierw podkład?
2. Ile dni musi schnąć podkład epoksydowy aby móc prysnąć lakierem?