Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
hausz Klubowicz Fiat regata Osiek | 2005-03-06 19:47:09 dowiedziałem się że modół zapłonowy w mojej regatce jest nie orginalny.Orginalny to GM 466 i 4937c10. Chyba takiego nie dostane można go jakimś zastąpić,Który działa jak orginalny?Obecny jest chyba z jakieś fabryki na TAJWANIE.Jak myślicie modół ma duży wpływ na dynamike tego autka? |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-07 08:23:13
Problem z aparatem montowanym w głowicy polega na tym , że są one przwdopodobnie wszystkie bezstykowe i w związku z tym muszą współpracować z jakąś elektroniką . Sam z ciekawości rozebrałem stary aparat . O ile po spiłowaniu na kwadrat krzywek , które w tym momencie podają impulsy na ceweczkę wewnątrz aparatu - bez problemu da się założyć klasyczny styk przerywacza , o tyle nie ma szans na założenie jakiegokolwiek mechanizmu przyspieszającego zapłon . Ani odśrodkowego , ani podciśnieniowego . Ja w związku z tym spróbowałbym odtworzyć stan kółka sprzed awarii . Sróbuj je zdjąć i zawieźć do jakiegoś spawacza , żeby ci przyspawał kawałek stali w miejscu , gdzie wcześniej była wypustka na kółku . |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-07 08:31:54
Nie wiem , jak w Regatach , ale u mnie nr silnika jest tuż pod filtrem oleju . Tak miałem na starym , oryginalnym silniku i tak samo jest na "nowym" pochodzącym z Lancii Delty . Natomiast nr silnika nabity w takim miejscu , jak mówi grucha - miałem i owszem , ale w starym Ryśku z silnikami 1,3 i 1,5 ( oba na jednym wałku ) Silniki nie były oczywiście zainstalowane jednocześnie ! |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-07 09:02:49
Generalnie - z tą systematyką będzie problem ! Na bazie "przygód" z różnymi silnikami w Ryśkach wygląda to tak : Ritmo w oznaczeniach Fiata miało nr 138 . I takie oznaczenia miały moje dwa pierwsze silniki ( 1,3 i 1,5 ) Natomiast silnik , jaki oryginalnie miałem w Ryśku "3" oznaczenie ma 159. ... a to jest oznaczenie Cromy ! I bądź tu mądry . |
grucha-r Klubowicz Regata 100s krakow | 2005-03-07 09:07:03 Racja schab mam silnik 1.5 bo moj samochodzik ma historie i to czsem daje znaki w 1.6 bedzie tam gdzie piszesz
sorki za wprowadzenie w blad |
hausz Klubowicz Fiat regata Osiek | 2005-03-07 15:46:05 Chyba Tobie nie pomoge.Myślałem,że mamy podobne uklady zapłonowe.Mój układ sklada się z
urzązenia sterującego cewki zaplonowej z wbudowanym modułem wzmocnienia rozdzielacz wysokiego napięcia sonda lambda czujnik temperatury zasysanego powietrza czujnik tempertury cieczy chłodzącej czujnik położenia przepustnicy czujnik ciśnienia bezwzględnego aparat zpłonowy z wbudowanym czujnikem fazowym wtrysk jednopunktowy WEBER |
misiek205 Klubowicz fiat regata 100S Mińsk Mazowiecki | 2005-03-07 17:36:39 Wojtek(schab) masz meila odemnie. sorki ze przeszkadzam
pozdrawiam. |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-08 07:39:01
Jak już gdzieś pisałem - u mnie nie występuje czujnik ani na kole pasowym , ani zamachowym . Jedyny impulsator to magnetron ( tak się to chyba nazywa ) w aparacie zapłonowym . Natomiast - z tego co się orientuję - czujnik na kole pasowym jest charakterystycznym wynalazkiem dla wtrysku wielopunktowego . Ze zdwojonym układem czujników nie spotkałem się nigdzie . |
hausz Klubowicz Fiat regata Osiek | 2005-03-16 21:12:28 Nadal się zastanawiam od czego tanim kosztem przeszczepic uklad zapłonowy.Może wiecie chociaż czym sie kierowac.Posiadam układ zapłonowy od regaty 75s z 85 roku digiplex 2 problem w tym że moje koło zamachowe chyba nie pośiada możliwości podłączenia czujnika wału korbowego a bez tego chyba nie pryknie!!!!!!!!!! Ja mam dopiero fantazje CO?????????? |
zoom Moderator zoom zoom | 2005-06-03 14:02:04 Siemka.Ma ktos jakis patent jak to wywalic i wstawic normalna rure na dolot ? Moze z jakiegos auta by to pasowalo? Bo to co zrobilem nie ma sensu... Wiec, wywalilem z tej puszki filtr i na koncu wstawilem stozek ktory mam za atrapa.. No ale chyba rura byla by lepsza. Pozdrawiam. |
Jesion128 Łódka Bols Szuflandia | 2005-06-20 18:46:07 Co ty kombinujesz??? Masz narmalnego gaźnikowca?? Jeśli tak to nie kombinuj nic z jakimiś rurkami, stożkami, itp. Poprostu zostaw tak jak fabryka to zbudowała, albo jeśli chcesz to zrób to porządnie. Zasięgnij porady u jakiegoś fachowca od tuningu silników, a nie powielaj dziwne patenty chłopaczków od 1/4 mili. |
Andzi Fiat 128 3p Warszawa | 2005-07-16 15:49:56 Ma ktoś fotki tego silnika od Regaty?? Jak on jest mocowany??
Dzieki |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-07-18 11:01:47
Mocowany jest dokładnie tak samo , jak wszystkie inne silniki ( w tym i DOHC ) : jedna łapa obok rozrządu , mocowana do poduszki na podłużnicy , z drugiej strony silnik przykręcony do skrzyni - a ta wisi na poduszce mocowanej do drugiej podłużnicy i na długim ramieniu mocowanym od spodu centralnie do poduszki pod belką grodziową . Koniec tego ramienia przykrecony jest do skrzyni od spodu , tuż przy połączeniu z silnikiem . |
Andzi Fiat 128 3p Warszawa | 2005-07-18 20:47:07 Czyli to 128 powinien wejść?? |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-07-19 07:40:00
To , czy wejdzie - zależy bardziej od skrzyni , z którą ma chodzić . Ze skrzynią "4" nie będzie problemu ( o ile tylko kołnierz skrzyni spasuje do silnika ) , skrzynia "5" może powodować kolizję z prawą podłużnicą . |
Andzi Fiat 128 3p Warszawa | 2005-07-19 09:35:13 Dzięki za poprzednie odpowiedzi.
Czy ten silnik jest bez kolizyjny po zerwaniu paska? Pozdr. |