Silniki 2.5DT U W A G A - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W dieslu mamy turbo to czego w twoim autku nie ma. A zasady smarowania turbiny chyba nie musze tłumaczyć. Bynajmniej turbina przepuszcza olej. Pół syntetyk uszczelnia troszke silnik i turbine a syntetyk wypłucze wszystko i silnik jest wtedy do remontu. A założe sie ze nikt z posiadaczy niema super szczelnej turbinki. .
  
 
w omci 2.5td w prawym nadkolu jest schowana chłodnica turbo wraz z wiatrakiem elektrycznym (warto tam zagladnąć i wyczyści c wszystko bo jest tam syf nieziemski)i przeważnie ten wentylator nie chodzi bo jest zardzewiały i zasyfiony przez wszystko co tam trafia,i nie ma dobrego chłodzenia przewaznie latem i turbina dostaje w dupę.Pozatym na dnie chłodnicy zbiera sie olej który przepuszcza turbinka a który sie skrapla na ściankach chłodniczki(po kontaktach tel. z posiadaczami x2.5 td nie spotkałem dobrej w 100 % turbinyi warto go wylać bo będzie jeszcze wiekszy bałagan.
Pozatym interesuje mnie czy u was tez po odkreceniu korka chlapie olejem,czy musi chlapac bo wałek jest na górze itp.pzdr
  
 
A tak to dobrze by było aby o dizlach było forum bo wszedzie nas omijają na drogach też w książkach to przynajmniej tu sie wyzalimy
  
 
w prawym nadkolu chlodnica???????? O kurcze nowosc jak dla mnie, nie wiedzialem. Ale dostac sie mozna od komory silnika czy od nadkola? Nadkola mam z plastikami ochronnymi.

A co do forum o turbo dieslach to polecam TO
  
 
witam
do tej chłodnicy - intercoolera najlepiej dojść po zdjęciu zderzaka,
ale chłodnica ta ma za zadanie schłodzić powietrze, które przeszło już przez turbinę (zgodnie z prawami fizyki na skutek sprężenia powietrze się ogrzewa, a im cieplejsze powietrze tym mniej w nim tlenu). Nie ma ona wpływu na kondycje turbiny.
Z tego co wiem to turbina najbardziej dostaje w dupe jak się piłuje zimny silnik lub rzadko wymienia olej w silniku.
pozdro
ILKU
  
 
No nie jestem mechanikiem,ale to ustrojstwo juz rozbierałem(cosik mi stukało i jedna z śrub mocowania chłodniczki była zerwana)Jak do tego sie zabrać
1.ściagnąć odpowiednie koło
2.odkręcić nadkole(mozna połowę przednia i wywinąc ja do tyłu)
3.odkręcic mocowanie górne chłodniczki (od strony błotnika)
4.wskoczyc w kanał i odkręcic mocowanie dolne chlodniczki,(u mnie trzeba było ciąć kątówką takie było zardzewiałe ) i odkrecic przewód gumowy dolny chłodniczki
5.wyskoczyc z kanału i zdemontowac filtr powietrza,oczywiście rozbierając go przedtym
6.odkrecić przewód gumowy górny chłodniczki(znajduje sie po filtrem)
7korzystając z okazji odczepić inst.elektr.przepływomirza i go umyć w benzynie (delikatnie) bardzo
9.wyciągnąć całe ustrojstwo i rozebrać(dwie śruby)
10.wyczyścic dobrze wszystko,sprawdzić wiatrak(mozna na krótko podłaczając go do aku) i naprawić lub wymienić gdy nie chodzi bo idzie gorace lato
11Wypic piwo które zabrałes do garażu.
A tak to może kto wie przy jakich obrotach lub temperaturze ten wentylatorek ma sie załączac juz zamontowany i na jakiej zasadzie cosik go włącza)pozdr
  
 
Witam i pozdrawaiam WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW !!!!!!!
Co do turbinki to muszę się zgodzić z kolegą że większość z nich co najwyżej szwankuje(bierze oliwke w najlepszym przypadku TROCHĘ )Osobiście jestem w trakcie naprawy głwicy bo się troszeczkę rozszczelniła, i w związku z tym mam prośbę do klubowiczy o dane techniczne silnika a dokładniej to chodzi mi o moment i kolejność dokręcania głowicy jak również ustawienie rozrzadu! Z górki wielkie dzięki.Zapomniałbym! Znam dobrego "pompiarza" zna się chłopak na dizelkach i jak cos moge polecić(za komplet regulacji pompy z uszczelkami i kontrola wtryskiwaczy 600-700 zł)jescze nie tak tragicznie?
  
 
wiatrak na intercoolerze włącza się wraz z 1 stopniem wentylatora chłodnicy
  
 
Cytat:
2005-01-23 10:56:55, ilku pisze:
wiatrak na intercoolerze włącza się wraz z 1 stopniem wentylatora chłodnicy



O to, to....
Kiedyś zadałem takie pytanko, jednak nie otrzymałem odpowiedzi.
Co do wyciągania coolera...
Nie trzeba ściągać koła ani zderzaka. Przerobiłem to na swoim aucie.
Wystarczy kanał albo podnośnik na czterech łapkach.
Zaglądamy od spodu autka,
Odkręcamy śruby mocujące cooler (aż dwie, na dole jedna i na górze jedną), odłączamy rurę od turbiny i włala... wszystko ładnie wychodzi.
A co do czyszczenia w/w naprawdę wiele pomaga.
Tylko co zrobić, coby nie chlapało tak do niej (chłodnicy) olejem? Średnio musiałbym to robić jakieś raz na dwa miechy!!!
  
 
Krzysiek, słusznie pytasz, bo zdejmowanie a już szczególnie ponowne zakładanie głowicy w motorku X25DT jest bardzo skomplikowane, samo dokręcanie śrub głowicy odpowiednim momentem jest rozłożone na sześć osobnych etapów
Nie podchodziłbym do tej roboty bez jedynej książki, w której silnik X25DT jest opisany:
https://images-eu.amazon.com/images/P/3768808963.03.LZZZZZZZ.jpg
JaC


Cytat:
Osobiście jestem w trakcie naprawy głowicy bo się troszeczkę rozszczelniła, i w związku z tym mam prośbę do klubowiczy o dane techniczne silnika a dokładniej to chodzi mi o moment i kolejność dokręcania głowicy jak również ustawienie rozrzadu!

  
 
SIEMKA!!!! już po!!!!! Skleciłem żelazo i BOMBA!!!!!! Działa
Jak któryś z klubowiczów potrzebowałby rady co do GŁOWICY to służę pomocą jak widać mam to za sobą i nie było tak tragicznie!!! Pozdrowionka i LECA POŚMIGAĆ

Narazka.