Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() lukirs Escort Driver ![]() ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-03-28 11:01:17 10w60 jest trochę za gęsty,jak płukanie zrobisz to jakiś dobry półsyntetyk wystarczy.kiedy robiłeś ostatnią zmianę oleju że kawa się zaczęła lać? |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-28 11:32:33 hmm a ktoś wzią pod uwagę że olej pod wpływem temperatury robi się rzadszy ?? |
![]() lukirs Escort Driver ![]() ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-03-28 13:04:26 to chyba wszyscy wiedzą ![]() |
![]() max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-31 18:47:33 hmmm to generalnie jaki olej polecacie do silnika z przebiegiem 230 tys. kilometrów? Aktualnie jeżdżę na mineralnym Elfa no i strasznie go spala ![]() |
![]() lukirs Escort Driver ![]() ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-03-31 20:37:10 jak minerala już spala,to spróbuj przepłukać i na półsyntetyka zmienić,nie wiem czy pomoże ale ja bym tak spróbował.ale jak napisałeś że strasznie spala,to już pewnie po pierścieniach... |
![]() max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-03-31 22:24:31 Wiesz ostatnio zrobiłem jakieś 1000km i dolałem 700ml ![]() |
maly10001 Sympatyk FEFK Essior Mk5 Garzewo | 2012-03-31 23:02:01 sprawdź ciśnienie na cylindrach ![]() hmm elf ?? nie lepiej przejść na inny ?? mi osobiście nie podchodzi ta marka jakiś valvoline albo castrol byłby lepszy |
![]() krojek Sympatyk FEFK Honda Civic VI 1.5 v ... Rzeszów | 2012-04-01 00:31:01
W mercedesie Vito na 1000 km dolewam około 8 litrów także 700 ml jest w porządku ![]() A zmiany z mineralnego (jeśli już go spala) na syntetyk lub półsyntetyk to chyba jakiś żart ![]() |
![]() Deny Sympatyk FEFK Escort MKV/Mondeo MKIV Chełm|Wrocław | 2012-04-01 01:19:08
widzę ze nie znasz się na żartach i nie próbowałeś takiej zamiany . Ja u siebie zmieniałem z mobil 15W40 na gulfa 10W40 po płukance i olej przestał ubywać. Najprawdopodobniej nagar przyblokował pierścienie płukanka trochę przeczyściła i zbierają olej jak trzeba. |
![]() max19921 Sympatyk FEFK Ford Escort Mk IV Gryfów Śląski | 2012-04-01 09:18:45 W sumie nie wiem dlaczego akurat Elf ![]() |
![]() krojek Sympatyk FEFK Honda Civic VI 1.5 v ... Rzeszów | 2012-04-01 23:20:30
Zmieniałem z 15w40 na 10w40 a w końcu na 5w40 Vavoline maxlife tylko że w żadnym przypadku nie ubywało oleju. Swoją drogą dobrze wiedzieć że jest taka możliwość że po zmianie z 15w40 na 10w40 może przestać ubywać olej. Powiedz mi a jakie spalanie oleju było? Bo powiedzmy sobie gdyby to było 1l na 1000 km chyba nie miałoby to sensu? |
![]() smallsize Escort Driver Ford Escort RS2000 Kraków | 2012-04-02 06:44:55 ja uzywam zalecanego fordowskiego i nic sie nie dzieje. |
![]() luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2012-04-02 08:22:56
Olej półsyntetyczny zwykle ma lepsze parametry fizyczne niż mineralny (temperatura zapłonu, odparowalność), wobec czego może go mniej ubywać w bardziej wysilonych jednostkach. |
![]() everlast Sympatyk FEFK 2xRS2K Bielsko-Biała | 2012-06-01 13:30:47 W RS jezdziłem na 3 rodzajach oleju. na elf sport 15w40 zrobione jakies 100kkm wymiana co 10kkm i nic nie brał, padła uszczelka pod glowica i woda lala na cylinder tylko. zmienilem silnik i lalem tak jak poprzednik 10w40, zaqlalem valvoline durablend i dolewałem nawet 2 litry na 10kkm, zmienilem na valvoline maxlife i jak poł litra wleje od wymiany do wymiany do wszystko. Myslalem o valvoline VR1 racing 10w60 ale to dobre tylko na lato, bo jak silnik zimny to lepiej 40. zreszta jak nie pali oleju i nie ma wycieków to po co zmieniac ![]() drugi rs cały czas na elfsport 15w40 i zadowolony. Tak jak ktos tu kiedys wspomniał, oprócz oleju pilnować żeby układ chłodzenia był sprawny bo RS woli jak mu chlodniej ![]() [ wiadomość edytowana przez: everlast dnia 2012-06-01 13:31:31 ] |
![]() SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-01 14:00:23 Skoro temat już odkopany to tak dla informacji od siebie dodam, że był u mnie wczoraj klient, kierowca audi 100 c4 2.3e. Rok temu po zrobieniu płukania i wymianie oleju z 15w40 na 5w40 edge, autko przestało brać olej jak również zaczęło mnie spalać paliwa. Dokładnych wartości nie znam ale wiem, że przez rok nie robił dolewek oleju. Do płukania używa LIQUI MOLY nr. art. 2662 dla zainteresowanych. Warto też dodać, że regularnie stosuje środki do czyszczenia układu paliwowego. Dokładnie XERAMIC EXTRA CLEANER.
Inwestycja nie duża ale opłacalna. To by było na tyle ode mnie ![]() [ wiadomość edytowana przez: SEGE dnia 2012-06-01 14:01:57 ] |
![]() SEGE Sympatyk FEFK Focus 01, Dodge GRND ... Garzewo | 2012-06-01 14:32:16 Tak dla uzupełnienia wiadomości dodam jeszcze że:
1. Zajechanemu silnikowi na pewno takie coś nie pomoże, 2. Po stosowaniu takich środków możemy odzyskać trochę utraconej mocy ale na pewno nie przybędzie jej ponad to co było za czasów świetności. 3. Spalanie może spać ale nie ma co liczyć na nie wiadomo jakie efekty. Kiedyś ktoś mnie opierniczył za takie braki w informacjach więc wolę za wczasu to zrobić zanim znów mi się oberwie ![]() Koniec referatu ![]() |
![]() qrba Sympatyk FEFK rs 2000 4x4 sauber krakow | 2012-06-10 15:16:54
właśnie szczególnie w korkach rs - y lubia wyskakiwać na wysoka temperature. altyrnatywy są 2 - montujesz dodatkowy przełącznik wentylatora - ktory załączasz jak jest za wysoka temp - albo montujesz większa chłodnicę jest jeszcze jedno rozwiązanie - ktore sam sobie sprawiłem - zamontowałem chłodnice od VAG 2.0tdi oraz przełącznik wentylatora - działa w krakowskich korkach przy temp zew powyzej 30 st. |