[RS2000] Kończy się silnik ? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
10w60 jest trochę za gęsty,jak płukanie zrobisz to jakiś dobry półsyntetyk wystarczy.kiedy robiłeś ostatnią zmianę oleju że kawa się zaczęła lać?
  
 
hmm a ktoś wzią pod uwagę że olej pod wpływem temperatury robi się rzadszy ??
  
 
to chyba wszyscy wiedzą
  
 
hmmm to generalnie jaki olej polecacie do silnika z przebiegiem 230 tys. kilometrów? Aktualnie jeżdżę na mineralnym Elfa no i strasznie go spala Zmienić na półsyntetyk czy pełny?
  
 
jak minerala już spala,to spróbuj przepłukać i na półsyntetyka zmienić,nie wiem czy pomoże ale ja bym tak spróbował.ale jak napisałeś że strasznie spala,to już pewnie po pierścieniach...
  
 
Wiesz ostatnio zrobiłem jakieś 1000km i dolałem 700ml Czuję że to powolny jego koniec i czego mnie remont.
  
 
sprawdź ciśnienie na cylindrach
hmm elf ??
nie lepiej przejść na inny ??
mi osobiście nie podchodzi ta marka
jakiś valvoline albo castrol byłby lepszy
  
 
Cytat:
2012-03-31 22:24:31, max19921 pisze:
Wiesz ostatnio zrobiłem jakieś 1000km i dolałem 700ml Czuję że to powolny jego koniec i czego mnie remont.



W mercedesie Vito na 1000 km dolewam około 8 litrów także 700 ml jest w porządku I tak już zrobił około 12 tys km. Musisz odpowiedzieć sobie na parę pytań, czy samochód jest wart remontu? Czy masz zamiar jeździć nim dłużej niż te parę lat przez które zwróci się remont? Ile robisz km miesięcznie? Czy po prostu dolać tą litrę raz na 1000 km nie wyjdzie taniej niż remont.

A zmiany z mineralnego (jeśli już go spala) na syntetyk lub półsyntetyk to chyba jakiś żart
  
 
Cytat:
A zmiany z mineralnego (jeśli już go spala) na syntetyk lub półsyntetyk to chyba jakiś żart



widzę ze nie znasz się na żartach i nie próbowałeś takiej zamiany . Ja u siebie zmieniałem z mobil 15W40 na gulfa 10W40 po płukance i olej przestał ubywać. Najprawdopodobniej nagar przyblokował pierścienie płukanka trochę przeczyściła i zbierają olej jak trzeba.
  
 
W sumie nie wiem dlaczego akurat Elf Olej wymieniam co 10 tys, na Elfie zrobiłem jakieś 30 tys. Wcześniej nie było takiego problemu z braniem oleju, ale od jakiś 6 tys spala aż miło. Czuć to w sumie za każdym razem jak się wysiada z auta przy odpalonym silniku. A miesięcznie robię około 1500km, w zależności też od pory roku hehe
  
 
Cytat:
2012-03-31 23:02:01, maly10001 pisze:
sprawdź ciśnienie na cylindrach hmm elf ?? nie lepiej przejść na inny ?? mi osobiście nie podchodzi ta marka jakiś valvoline albo castrol byłby lepszy



"Nie bo nie, tak bo tak"
  
 
Cytat:
2012-04-01 01:19:08, Deny pisze:
widzę ze nie znasz się na żartach i nie próbowałeś takiej zamiany . Ja u siebie zmieniałem z mobil 15W40 na gulfa 10W40 po płukance i olej przestał ubywać. Najprawdopodobniej nagar przyblokował pierścienie płukanka trochę przeczyściła i zbierają olej jak trzeba.



Zmieniałem z 15w40 na 10w40 a w końcu na 5w40 Vavoline maxlife tylko że w żadnym przypadku nie ubywało oleju. Swoją drogą dobrze wiedzieć że jest taka możliwość że po zmianie z 15w40 na 10w40 może przestać ubywać olej. Powiedz mi a jakie spalanie oleju było? Bo powiedzmy sobie gdyby to było 1l na 1000 km chyba nie miałoby to sensu?
  
 
ja uzywam zalecanego fordowskiego i nic sie nie dzieje.
  
 
Cytat:
2012-04-01 23:20:30, krojek pisze:
Swoją drogą dobrze wiedzieć że jest taka możliwość że po zmianie z 15w40 na 10w40 może przestać ubywać olej.



Olej półsyntetyczny zwykle ma lepsze parametry fizyczne niż mineralny (temperatura zapłonu, odparowalność), wobec czego może go mniej ubywać w bardziej wysilonych jednostkach.
  
 
W RS jezdziłem na 3 rodzajach oleju. na elf sport 15w40 zrobione jakies 100kkm wymiana co 10kkm i nic nie brał, padła uszczelka pod glowica i woda lala na cylinder tylko. zmienilem silnik i lalem tak jak poprzednik 10w40, zaqlalem valvoline durablend i dolewałem nawet 2 litry na 10kkm, zmienilem na valvoline maxlife i jak poł litra wleje od wymiany do wymiany do wszystko. Myslalem o valvoline VR1 racing 10w60 ale to dobre tylko na lato, bo jak silnik zimny to lepiej 40. zreszta jak nie pali oleju i nie ma wycieków to po co zmieniac
drugi rs cały czas na elfsport 15w40 i zadowolony.
Tak jak ktos tu kiedys wspomniał, oprócz oleju pilnować żeby układ chłodzenia był sprawny bo RS woli jak mu chlodniej


[ wiadomość edytowana przez: everlast dnia 2012-06-01 13:31:31 ]
  
 
Skoro temat już odkopany to tak dla informacji od siebie dodam, że był u mnie wczoraj klient, kierowca audi 100 c4 2.3e. Rok temu po zrobieniu płukania i wymianie oleju z 15w40 na 5w40 edge, autko przestało brać olej jak również zaczęło mnie spalać paliwa. Dokładnych wartości nie znam ale wiem, że przez rok nie robił dolewek oleju. Do płukania używa LIQUI MOLY nr. art. 2662 dla zainteresowanych. Warto też dodać, że regularnie stosuje środki do czyszczenia układu paliwowego. Dokładnie XERAMIC EXTRA CLEANER.

Inwestycja nie duża ale opłacalna.

To by było na tyle ode mnie


[ wiadomość edytowana przez: SEGE dnia 2012-06-01 14:01:57 ]
  
 
Tak dla uzupełnienia wiadomości dodam jeszcze że:
1. Zajechanemu silnikowi na pewno takie coś nie pomoże,
2. Po stosowaniu takich środków możemy odzyskać trochę utraconej mocy ale na pewno nie przybędzie jej ponad to co było za czasów świetności.
3. Spalanie może spać ale nie ma co liczyć na nie wiadomo jakie efekty.

Kiedyś ktoś mnie opierniczył za takie braki w informacjach więc wolę za wczasu to zrobić zanim znów mi się oberwie

Koniec referatu
  
 
Cytat:
. Tak jak ktos tu kiedys wspomniał, oprócz oleju pilnować żeby układ chłodzenia był sprawny bo RS woli jak mu chlodniej



właśnie
szczególnie w korkach rs - y lubia wyskakiwać na wysoka temperature.
altyrnatywy są 2
- montujesz dodatkowy przełącznik wentylatora - ktory załączasz jak jest za wysoka temp
- albo montujesz większa chłodnicę
jest jeszcze jedno rozwiązanie - ktore sam sobie sprawiłem - zamontowałem chłodnice od VAG 2.0tdi oraz przełącznik wentylatora - działa w krakowskich korkach przy temp zew powyzej 30 st.