Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2004-02-02 00:01:13 DLatego że prywatne sólki pracują a nie kradną |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-02 00:05:16
patrz. Stocznia Gdynia - spolki nie ale prezesi tak. |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2004-02-02 00:23:57
Daniel ja mówię o czyms normalnym a nie patologiach Zobacz spólki prywatne które pracują na swój rachunek. Kolesie rypią od rana do nocy, bo im więcej wypracują tym więcej zarobią. Nie mówię o spółkach szwagra przyklejonych do Stoczni, FSO, czy kopalni, ale o NORMALNEJ firmie z myślącym szefem |
karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-02-02 00:55:25
BRAWO DLA PAGANA POPIERAM W 100% |
Lava1 Felicia Combi / Mond ... Wrocław [Kiełczów] | 2004-02-02 07:49:51 Nie wiem - może zaraz mni zgnoicie za wypowiedź ale powiem wam jedno.
Jak w innych krajach można wyprodukować auto za mniejwięcej 6-cio no 10-co miesięczną pensię to dlaczego u nas nie dałoby rady. Biorąc np. Niemców, którzy powiedzmy zarabiają 1.000 EURO x 10 miesięcy to daje jakieś 10.000 EURO za co napewno kupisz samochód prosto z fabryki. Polska: wszyscy wiemy że 1000 EURO dla Niemca to jak 500-600 PLN dla Polaka więc sami sobie policzcie 500 x 10 = 5.000 PLN I nie mówcie mi że oni to i tamto i wogóle - w końcu my też za parę miesięcy będziemy w UE, nie ? (PROSZĘ TRAKTOWAĆ TEN WĄTEK Z PRZYMRÓŻENIEM OKA ) |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2004-02-02 10:23:30 W/g mnie taki zakład może funkcjonować bo jest mały i w sumie produkuje tylko jeden konkretny model auta. W przypadku FSO uruchomienie produkcji samego Poloneza nie wystarczyłoby na utrzymanie całej fabryki. Fabryka jest zbyt duża i ma przez to ogromne koszty. Dlatego tak wszyscy się czają i nie wiedza co z tym dalej robić. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-02 11:20:36 ja popieam pagana bo jest to powtórka z przeszłości
ale tak patrząc sie w hitlera to przynajmniej postawił gospodarke na nogi i ludzią zaczeło zyc sie lepiej bo mieli prace i przyszłość jak sie to skończyło pomijam co do leperwagena to popieram ale niestety za 15 lat demokracji wykończylismy cała polską motoryzacje bo FSO padł a FSM wzioł Fiat za długi dobtze tymają sie rylko autobusy i ciezarówki i mysle ze kandydatem jest CLICK jako małe i tanie autko co do FSO to powiem tak polonez jest dobrym samochodem stosuneku wielkosć-cena culi diżo samocgodu za mała cene (jak w hipermarkecie) ale niestety mimo wielu poprawek jest to model 1978 r wiec niestety kiedyś musiał zakończyć zywot co do warsa i ogara to zapomnieliście ze sam projekt to nie wszystko trzeba jeszce mieć ogroma ilośc kasy jakieś 20-30 razy tule ile na opracowanie modelu aby wykonać aparatownie do produkcji w/w modeli. Bo przecież dlatego zamiast Warszwy 210 mielismy DFa bo włosi sprzedali nam tanio całe oprzyrządowanie a nawet załatwili kredyt wiec FSO potrzebuje kogoś kto da 3 pociągi euro aby w FSO móc produkować samochody i muszą to buż taki model który bedzie można sprzedawać w UE wiec niestety polonez odpada bo jest to już zabytek techniki moim marzeniem jest aby FSO zkooperowało sie z BMW i na bazie płyty BMW serii 5 zbudowano poloneza II generacji a silniki 1.6 1.8 .2.0 wiec może pomodlimy sie aby BMW zrobiło to co Fiat czyli sprzedali nam oprzyżadowanie do produkcji poprzedniej wersi 3 i 5 a my dobudujemy sobie reszte |
polonezcaro . | 2004-02-02 11:37:00 wiecie co.... Poloneza już i tak nei zaczną znow robić
A to co o Cliku powiedzieliście - ja za ten samochodzik trzymam kciuki! i mnie się bardzo podoba, i chciałbym sobie takiego Clika kupić, i 5000zł to jest totalna głupota, ale Clik ma kosztować od 12 do 20tys zł, i na to by mnei było stać , mało .... a no mały, ale nowoczesny, śmieszny i ciekawy, a jak sobie znów pomyśle że za chwile napiszecie że zamiast Clika chcieli byście poloneza -- , PN jest stary konstrukcyjnie, co prawda w Brazyli robią jeszcze Garbusa... ale polska to nei Brazylia . I co myślicie że jak wsadzą silnik Rovera ( ciekawe za ile będzie silnik ) to się coś ruszy Jeśli by byli chętni na PN to by nie zalegały w salonach jeszcze w tamte wakacje.... Ale kombi mogli by robić - bo na to popyt był i dalej jest co widać na gieładach. PN nei jest nawet po modyfikacjach konkurentem na runku samochodow osobowych, ma jedna zalete ma tył napęd, przedni zawias jest praktycznei nei zniszczalny...... i cena - i to chyba wszystkie zalety.... Ja bym był za oddaniem FSO za darmo, a nawet jeszcze dopłacić koncernowi VWA Group, albo oddać calośc GM . Skode sprzedali VWA i co , jeżdzą teraz w MŚ, mają swoją Octawie, Fabie - i raczej nikt nie narzeka, a i u nas jest dużo chętnych na zakup takiej Skody, nawet się SuperB dorobili , a u nas wszyscy płaczą że przestaną PN robić, a co tu robić?? Już dawno powinni go przestać robić... tylko brnął w "długi", a modernizacje... no i co to dało?? zrobili Plusa i co pomogło to w czymś Ja jestm przeciwnikiem wskrzeszania poloneza, w werscji Truck jest robiony i jak zapotrzebowanie zniknie to i Truck zniknie i tyle. Może by robili jakiegoś " tu wymyślcie nazwe" na podzespołach np od golfa - jeśli by cena było dobra , kawałek reklamy i już mamy FSO na trasach rajdowych MŚ, kilkanaście wersji wyposażenia... I Niemcy by jeżdzili "naszymi" wyrobami, żeby tylko nei było takiej lipy jak montaż i spasowanie elementów w PN.... PN to już historia i nei ma po co wracać, na pocztek można by zmodernizować PN silniki od VW, poprawić wnętrze - zrobć taką polską "Felicje" i już... a jak już będzie gotowy do produkcji " tu wsawić wcześniej wymyśloną nazwe" wycofać zmodernizowanego PN i tyle A jak narazie zanim te debile na "górze" do tego nei dojdą to neich przynajmnei Cliki robi , ja jestem za oddaniem a nawet dopłatą żeby to FSO ktoś zechciał wziąść, i zaczął produkować SAMOCHODY....a nei modernizacje modernicacji zmodernizowanego połączenia F125 i F1300/1500 , o koroseri zaprojektowanej wiadomo przez najleprzych .... i jedym z najleprzy w swojej klasie to on był ale może w '78....ale nei teraz, i już nigdy nei będzie! |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-02-02 12:05:25 polonezcaro, co ty z tymi niemcami jak nie MB to golf. JEździłeś kiedykolwiek felicją, Wiesz co ci powiem. MAmy taką jedną 1.9 D, podzespoły VW, no i co. Po pierwsze samochód ma 4 lata a rdzewieje gożej niz niejeden PLUS, silnik: mało pali, nawet to jeździ, ale co z tego jak poci się olej gożej niż mój gdy miał tyle km ( 60kkm), przecież to jest nie do pomyślenia żeby w VW takie żeczy sie działy. Dążki kierownicze po 50 kkm wymieniane, czy to normalne, Napinacz paska wieloklinowego po 15kkm zatarł się. A deska rozdzielcza i kokpit, to ładnie wygląda na zdjęciach, ale dotknij tego platiku, jest gorszy niz w Jelczach mzk (to samo jest w fabii)
I pytam się, czy to wszystko w VW miało by miejsce, a może to norma w VW taka jakość, jeśli tak to juz się boje co by było w fso pod patronatem vw, najgorsze gówno by tu pchali. |
polonezcaro . | 2004-02-02 12:11:53
przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedz Polonez który by był zmodernzowany, i produkowany do czasu wprowadzenia nowego modelu ( nazwy nawet nie moge wymyśleć, nawet fikcyjnej) , Wiesz no a z ta Felicją.... jakoś w firmie jeżdzi sobei taka ma przebieg ponad 150tys i jakoś jej nic nie jest... A porównaj ją z poprzednimi modelami skody i masz już różnice A komu ty chcesz oddac / sprzedać FSO?? następnym skośno okim , jakoś mie nei przychodzi nic leprzego do głowy... sąsiedzi geopolityczni, samochody są nawet spoko - tylko zawias i przednia ośka.... np Golf 4 2,0 |
PAGAN Wwa | 2004-02-02 12:17:59 nic sie w tym kraju nie zmieni dopoki ktos nie wezmie ten caly narod za morde, nie ustanowi sie odpowiedzialnosci persolnalnej i majatkowej na cala rodzine urzedasa, nie rozliczy afer i na drzewach wisiec beda tylko liscie, nie organiczy sie administracji drastycznie i nie stworzy sie przejrzystego prawa to nieprawdopodobne jest to, ze cokolwiek sie zmieni takze w polskiej, zdechlej motoryzacji.
w tym kraju brakuje przede wszystkim patriotyzmu i wspolnej swiadomosci, ze zyjemy w kraju, o ktorego rozwoj musimy wszystcy dbac. dlatego oprocz polskiego hitlera, przydalby sie goebels. |
Wilu | 2004-02-02 12:43:18
Tak, tylko kto to ma zrobić ? Te stare zasiedziałe pryki ? Dla nich najważniejszy jest ich własny marny interes. Po to żeby ich zwyrodniałe rodzinki miały się dobrze przez pewien czas to oni rozkradają kraj, pogrążając miliony ludzi. Na razie nic nie zapowiada zmiany. To jest silna ekipa i nie pozwolą się ruszyć. Dopóki wszyscy nie wyzdychają to nikt nowy i świeży do władzy nie dojdzie. [ wiadomość edytowana przez: -Wilu- dnia 2004-02-02 12:47:08 ] |
PAGAN Wwa | 2004-02-02 16:35:01 ponoc jest taka regula ze w kazdym kraju raz na 200 lat rodzi sie jakis madry przywodca. problem w tym, ze pilsudski stosunkowo nie dawno umarl. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-02-02 18:02:34
to ja już wole skośnookiich niz sprzedanie FSO WAG-owi ja pisałem wczesniej ja jestem za BMW czyli na poczatek Polonez II na na elemetach 5 poprzedniej generacji oraz wars na elemetach 3 moge sie założyć ze nie by lo by prioblemy z zakupem licencji wraz z całym oprzyrzadowaniem czyli to co zrobił fiat pod koniec lat 60 i ponownie 70 i jesteśmy z tego dumni |
Wilu | 2004-02-02 18:13:29 Fajne marzenia. Volkswagen, BMW ... Ciekawe skąd weźmiemy kase na zakup licencji ? Co do sprzedaży FSO naszym "sąsiadom geopolitycznym" to wolałbym już oddać fabryke skośnookim za darmo. |
Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2004-02-02 18:41:20 Motoryzacja dąży do globalizacji.
Jeszze pare lat i będzie na świecie 5 może 6 koncernów. Więc niestety ale trzeba się z tym pogodzić, że komuś będzie trzeba sprzedać to FSO. A myśle że VW jest dużo porządniejszą firmą z przyszłością niż jakieś kolejne kitajce co tylko narobią długów i uciekną. Ja bym chciał żeby zamiast na Skode, wybór padł na FSO i żeby produkcja FSO wyglądała tak jak wygląda teraz Skody. Marka nie zgineła, mało tego, przeżywa drugą młodość. A my co...? Za Clica również gorąco trzymam kciuki, bo wygląda to na bardzo śmieszne i sympatyczne autko. Jeżeli mnie tylko będzie stać to napewno sobie sprawie jednego. Po prostu podoba mi się, a pozatym to jest nisza w rynku, bo w zasadzie jedyną konkurencją dla niego jest 3 razy droższy Smark. Mam niadzieje że Clicowi się uda |
polonezcaro . | 2004-02-02 18:53:23
co ty gadasz ..... jednego już popaprańca mieliśmy na Żeraniu i jakoś nic dobrego z tego nie wyszło, jedynie modernizacja PN, oddać skośnookim też coś.... jakby VwA Group przejeła za darmo FSO to bym się cieszyl, a BMW.... no może być i BMW mnei tam wszystko jedno, i kolejny samochodzuik będzi eprzynajmniej tylnonapędowy - bo z VWA to już moglo by być ciążko z tylną ośką... bo o MB to nawet nie wspominam - Clika by nam chcieli zlikwidować , więc narazie niech się trzymają z daleka |
Wilu | 2004-02-02 19:06:50
Ja ! Ja ! Zrobią nam Niemcy fajny samochód. Kilka uwag do pomysłu Twojego mam ja: 1. Oddać nowoczesną fabrykę za darmo Niemcom. Hmm ... To by już chyba bylo przegięcie, zwłaszcza że są koncerny które by ją chętnie kupiły. 2. Dopłacić Niemcom za wzięcie za darmo od nas nowoczesnej fabryki. Rozumiem że to w ramach pogłębiania przyjaźni Polsko-Niemieckiej. Myślę że jeżeli mielibyśmy pieniadzę na zapłatę, to mielibyśmy pieniądze na uruchomienie produkcji. 3.Skode sprzedali i mają fajne wózki, które są nawet w MŚ. Super tylko że Skoda to stara i w miarę znana marka. W jej historii było naprawdę dużo ciekawych aut. FSO tak bogatej historii nie ma i nie ma też takiej pozycji (nawet na rynku krajowym) Co do popytu na FSO w Europie zachodniej to myślę że trudno by było znaleźć kupców ... 4. Poloneza już dawno powinni przestać robić bo tylko powodował długi. Nie Polonez powodował długi, tylko nieumiejętne zarządzanie FSO. Pamiętam jeszcze gazety z 1994/1995 gdzie czytałem o Polonezie jako "Królu Rynku" czyli najlepiej sprzedającym się samochodzie w Polsce. Nie wiem w jaki sposób można było popaść w długi przy takiej pozycji na rynku ... 5. Może by robili jakiegoś (...) na podzespołach Golfa. Skoro nie nazywałby się FSO, nie nawiązywałby wyglądem do aut z FSO, miałby wygląd zwykłego współczesnego auta ... to co by mnie obchodziło czy by był na podzespołach Golfa, McLarena czy Lexusa ? A co mnie obchodzą te ich Golfy ? To już by był ich samochód a nie nasz. Nawet gdyby jeżdził w MŚ to co z tego ? Nie rajcują mnie Skody, Citroeny ani Peugeoty, które tam jeżdżą. 6. Niemcy by jeździli naszymi samochodami. Chyba by jeździli swoimi samochodami. Co najwyżej mógłbyś się szczycić że ten akurat Golf został wyprodukowany w Polsce. No fajnie ale zwisa mi to czym oni sobie jeżdżą, jeżeli to nie jest polskie. 7. Na początek można by zmodernizować PN ... Prędzej uruchomiliby w Polsce montownie Golfów i Polo niż zmodernizowaliby PN. Daewoo zmodernoizowało PN tylko dlatego że zmuszała ich do tego umowa z FSO. Tak naprawdę to wcale nie chcieli go modernizować. To wszystko co myślę o idei oddania Niemcom FSO. |