Samara i instalacja LPG.. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jesli o chodzi o instalcję gazową w mojej Ładnej, zakładałem ją na szybko i tanio.
po ponad 1,5 roku eksploatacji mam kilka wniosków:
instalacja połozona jest niechlujnie i bezmyślnie, bezsensowne położenie elementów w komorze silnika spowodowałao:
spore wydłużenie przewodów chłodzących i spory spadek temp silnika, zawór benzyny umieszcony daleko od gażnika, wiec przełaczanie na beznzyne wymaga długiego "piłowania" rozrusznikiem, szczególnie wkurzajace kiedy skończy się gaz na środku skrzyzowania , takie puszczenie przewodów chłodzących że regulacja zaworów wymaga demontazu połowy instalacji, a także przecieranie się przewodów do swiec, odmy i wszytskiego co jest pod maska.., poprowadzenie głownego przewodu gazowego w bezpośredniej bliskości przekładni kierowniczej co omal nie skończyło się katastrofą a przy okazji uszkodzeniem głownego przewodu masowego silnik-karoseria, w innych 2107 koledzy mają zamontowane wieksze zbiorniki gazowe, te kilka litrów pozwoliłoby mi dojechac np. do Wawki czy Łodzi bez tankowania.
Kolejne uwagi to niechlujne mocowanie opasek, co spowodowało ze spadały weże gazowy i chłodzace.
genaralnie polecam obejrzeć instalacje w innym aucie tego samego typu, i przed montażem instalcji ustalić z fachowcami co gdzie i dlaczego ma być umieszcone w komorze silnika.
  
 
doszedłem do wniosku że narazie nie będę gazu wstawiać chyba że gaz nieźle stanieje narazie jeżdże na beznsynie zza buga po całkiem przyzwoitej cenie
  
 
W mojej samarce, poza nieclujnym ułożeniem przewodóww gazowych, co w porę wyłapałem. Inaczej mogło to się skończyć kiepsko, ponieważ stabilizator obcierał o rurkę doprowadzającą gaz! I wiele do życzenia pozostawia mikser gazu pod nazwą "Łada"- nadaje się tylko do klasyka , ponieważ jest za wysoki i obudowa filtru powietrza obciera o maskę(wytarty lakier do gołej blachy i brzęczenie podczas przyspieszania). Instalacja była w umiarkowanej cenie, 1250zł. Poza tym silnik pracuje dobrze i pali między 7-11,5 litra.
  
 
Cytat:
2005-04-03 23:23:28, mechanior pisze:
(...) Poza tym silnik pracuje dobrze i pali między 7-11,5 litra.


Nie chwal się
(benzynki czy gazu? i gdzie te 7 spala? na trasie? )
  
 
7-em spala w lato w cyklu mieszanym. A w mieście pomiędzy 10 a 11.5l.
  
 
Nie mów mi tego tak głośno
No ale narazie robie faze testów
bez zapieczonych tłoczków

Jeśli nic z tego nie wypali, to pomyśle nad gazikiem Chociaż szkoda, będzie pożegnać się z miejscem na koło
  
 
Mógłby się ktoś wypowiedzieć, a propos tego co pisze Mechanior - jak zaradzić na wystający za wysoko mikser?
Bo chyba jednak squsze się niestety na gazik, zaczne niestety częściej jeździć, a że chciałbym ładą, to musze niestety odejść od swoich zasad i zagazować samarkę
  
 
Mam problem z odpalaniem na gazie. Musze kilka sekund kręcić a mój akumulator (45 Ah!) ma już swoje lata. Rozumiem , że jak jest zimno poniżej 10 C to odpalać na benzynie ale jak jest na dworze 15-20 C to już powinna palić bez kłopotu , prawda ?
Czytałem tu coś o zapychaniu dolotu (o co dokładnie chodzi ?).
Instalacja ma przejechane około 4 tys km , firma tomasetto (chyba tak to się piszę). Zapłon ustawiony stroboskopem na 5 stopni (może go zwiększe do 8 ). Filtr powietrza nowy , świece , kable , palec rozdzielacza , kopułka nowe.
Spalanie na trasie 6,8 LPG przy ~100-100 km/h w mieście troche ponad 9 litrów.
Prędkość max na lpg 130-140 km/h (mało troche). Aha wydaje mi się , że auto chodzi na "ciepłtym powietrzu" znad kolektora wydechowego. Zapychałem ręką wlot zimnego powietrza ale nie czułem oporu. Czy tak powinno być ?
Pojechałem z tym ostatnio do gazownika podobno dobrego a on mi powiedział , że to tylko Łada . Odjechałem bardzo zdenerwowany.
  
 
witam,
widocznie gazownik nie dość dobry, powinno dać się wyregulować żeby odpalała z gazu. Rozbierz termostat na obudowie filtra powietrza i zablokuj klapke w pozycji takiej aby brała zimne powietrze. Pouszczelniej wszystkie możliwe połączenia wlotu powietrza - od rury ssącej do gaźnika (żeby nie brała lewego powietrza. Załóż rure papierową na wlot powietrza (fi 60) i pobaw sie w jej ułożenie - skieruj wlot tyłem do kierunku jazdy, poreguluj długość (nie zagniataj tylko końca jak niektórzy radzą). Wyciągaj ssanie do odpalenia (efekt podobny do przytkania wlotu powietrza w trakcie odpalania). Wcześniej jednak wstrzyknij trochę gazu w układ (właczając i wyłaczając przełacznik gazu) i powinna palić od pierwszego kopa. Tomassetto to prosta niezawodna instalacja. Przejechałem na niej przez rok ok. 20 tys bez problemu, raz niedawno wymianiałem filtr gazu i spuszczałem syf z parownika (nic nie wyleciało). Regularnie wymieniaj filtr powietrza.
  
 
Gaz nie znosi ciepłego powietrza, należy zdemontować rurę doprowadzającą ciepłe powietrze, a najlepiej cały termostat na puszce filtra powietrza, bo rzadko który działa poprawnie.
  
 
mnie instalka kosztowała 1500pln z tym że część gratów miałem od Kolibra. a jak wygląda to można w moim profilu zobaczyć.

  
 
A mnie moja samarcia dzis zaskoczyla, nie chce jezdic na LPG. Co ciekawsze od kilku dni (5 moze 6-ciu) byly problemy z odpalaniem auta na gazie, dzis wogole nie zapalila, musialem na benie odpalic i jezdzic, wyglada jakby nie bylo gazu mimo ze butla jest w tej chwili pelna.

jakies 2 tygodnie temu sprawdzalem elektrozawory i dzialaly (tzn po sciagnieciu kabelka auto gaslo) wiec moje podejrzenia padaja na reduktor, w sumie mam juz przejechane kilkadziesiat tysiecy km z instalacja, a moze sie myle
  
 
Cytat:
2005-08-13 22:30:08, dcnt pisze:
A mnie moja samarcia dzis zaskoczyla, nie chce jezdic na LPG. Co ciekawsze od kilku dni (5 moze 6-ciu) byly problemy z odpalaniem auta na gazie, dzis wogole nie zapalila, musialem na benie odpalic i jezdzic, wyglada jakby nie bylo gazu mimo ze butla jest w tej chwili pelna. jakies 2 tygodnie temu sprawdzalem elektrozawory i dzialaly (tzn po sciagnieciu kabelka auto gaslo) wiec moje podejrzenia padaja na reduktor, w sumie mam juz przejechane kilkadziesiat tysiecy km z instalacja, a moze sie myle


nie znam sie na instalacjach gazowych, ale może to jakiś filterek - nie puszcza Ci gazu i tyle
  
 
troche bym sie zdziwil bo miesiac temu zmieniony, ale zerknac mozna