Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() cebka Miłośnik FSO Było Wąskie Caro 1.9 ... Lublin | 2003-10-20 23:48:07
A moze jedziesz na zbyt wysokim biegu przy zbyt malej predkosci(dla danego biegu). |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-10-21 10:33:44 Ja tak mialem w bisie, totalnie nic nie bylo widac wstecznym lusterku, ale to bylo spowodowane tym ze silnik przenosil drgania na nadwozie, a w DF mialem tak jak nie zawsze palily mi wszystkie gary, wyczyscilem swiece i przeszlo
A w polonezie (1,6SLE 89') dla odmiany dzieje mi sie cos takiego ze na 3 strasznie dzwignia drga nawet mozna powiedziec ze cos ten drazek tak jakby bzyczy niezaleznie od obrotow, a na innych biegach jest oki, dodam ze zaden bieg nie wypada nic nie zgrzyta poprostu dziala jak nalezy ale z niewyjasnionych przyczyn cos na 3 ze zmieniacza bzyczy (to bzycznie jes podobne do tego jak czasami bzyczy linka predkosciomierza jak gdzies jest zagiety ten walek gietki) |
LordVader Polonez 1.5LE radom | 2003-11-01 11:01:06 u Mnie w Polonii 1.5 LE wystepuja dziwne drgania.
Powyzej 2.500 obr. zaczyna cos stukac lekko w pedal gazu ( na 4 biegu) i slychac stuki w okolicy glosnika na desce rozdzielczej. Co to moze byc? A i jeszcze dzisiaj padl predkosciomierz(przed padnieciem skakal lekko a potem przestal dzialac). Mam opony o 1 cm mniejszej srednicy. Choc licznik to moze robota elektryka , bo jak robil ladowanie to odkrecal linke predkosciomierza i moze niedokrecil? |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-11-01 16:05:03 Drgania - nie wiem ![]() Prędkościomierz - oczywiście linka,albo pękła albo jest źle wkręcona. A opony o mniejszej średnicy wpływają jedynie na zawyżony odczyt prędkościomierza,a nie na jego ogólne działanie ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-11-01 16:24:21 czasami jak sie przy zakladaniu linki predkosciomierza ukrzywi koncowke walka gietkiego to wskazowka predkosciomierza skacze i przy pewnej predkosci cos jakby stuka, ale odglos ten zalezy od tego jak bardzo jest ukrzywine czy dobrze jest dokrecona nakretka, w kazdym bardzo denerwuje |
LordVader Polonez 1.5LE radom | 2003-11-02 00:37:24 Szczegoly:
- na 4 biegu powyzej 2.500 obrotow i na 5 slabsze drgania9stuki) - wszystkie (raczej) halasy docodza z okolic deski rozdzielczej - wczesniej tego nie bylo ( do czasu wizyty w serwisie0 - na 1 i 2 napewno nic sie nie dzieje - na 3 do 3.500 a nawet do 4.000 tez Moze to linka lub polaczenie walu za skrzynia , a moze to ten elastyczny przegob walu posrodku samochodu wraz z linka? [ wiadomość edytowana przez: LordVader dnia 2003-11-02 00:51:45 ] |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-11-02 11:09:37 Ja bym zaczął od rozkręcenia tablicy i sprawdzenia połączenia linki prdkościomierza z tablicą piszesz że prędkościomierz przedz padnięciem skakał. Możliwe że się linka odkręciła i teraz jej koniec ociera o jakąś część wskaźników i stąd te dziwne hałasy ![]() [ wiadomość edytowana przez: Mokry dnia 2003-11-02 11:11:05 ] |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-11-02 12:15:58 Pytanie brzmi: co takiego stało się wcześniej, że twój samochód był w serwisie (co było robione)?? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-11-02 17:05:50 Jeśli był wyjmowany zest. wskaźników to nalezy potem od strony komory silnikowej pociągnąć za pancerz linki prędkościomierza. Wtedy wygina sie ona równomiernie i jest mniejsze ryzyko skakania wskazówki. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
LordVader Polonez 1.5LE radom | 2003-11-02 18:59:50 Linka predkosciomierza cala.
drgania troche slabsze i przy wyzszych obrotach na 4. Chyba licznik sie zwalil. Nadal niewiadomo co sie dzieje. ![]() |
![]() keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2003-11-03 00:01:15 Stuki na najwyższm biegu przy obrotach przekraczających XXX są prawdopodobnie wywołane przez krzyżaki lub łącznik przy skrzyni. Dokładnie taki sam efekt miałem w zeszłym roku jak wracałem ze spotu na Zaspie. Na 5 przy obrotach powyżej 3,5 k tak tłukło że aż w uszach dzwoniło, do tego samochód zachowywał się jak "wibrator". Przyczyna tkwiła w krzyżakach i nie wyważonym wale.
|
![]() mack_murarz Wrocław | 2004-02-17 12:23:49 Paniowie!
tematy które zacznę dotycza Poldka`92 133kkm 16GLE- były juz poruszane na grupie ale nie dopałem do swoich bolączek. 1. Fura drga w przedziale 70 -100km/h. Wymieniłem krzyżaki(złożono wał tak jak był oryginalnie), podstawę wału, sprzęgło, nowe gumy- wyważono koła, ustawiono zbieznośc. Drga dalej- podniosłem dupsko do góry i dałem w palnik do 100 km/h. Mechanik wlazł do kanału i mówi, ż e most cichutki, wał nie ma bicia i luzów- odgłosy wydobywają się z przestrzeni silnik, sprzęgło, skrzynia. mam wrażenie, że drga mniej jak jest ciepło. Poradźcie bo uciszę go na najbliższym drzewie ( ![]() 2. odgłosy stukania w silniku w przedziale 2000-3000 obrotów. stuki nieregularne, cichną powyżej 3tys. obr. Czy to poważne, czy to oznacza koniec naszej 12letniej miłości, czy mogę z tym jeździć a jeślli nie to ile trzeba na to kasiory? Panowie, liczę na Wasze fachowe rady- bo ja uwielbiam tego potwora. pozdrawiam Maciej |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-17 12:44:36 1. Jak masz mozliwosc to sprawdz (pomimo wywazania) kola na innym aucie albo porzyc kola z innego auta.
2. 130kkm to typowy przebieg przy ktorym daja znac o sobie panewki |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-02-18 01:30:23 Widze tylko dwie przyczyny:
1.Niewyważony wał napędowy 2.Panewki-chociaz żeby auto drgało od zuzytych panewek... ![]() |
![]() mack_murarz Wrocław | 2004-02-18 07:29:35 NIE!
Może trochę zmieszałem! To są dwa oddzielne tematy- drgania budy i stuki w silniku! Buda na pewno nie drga od silnika, bo kiedy jadę np. 80 km/h (podczas drgań) wcisnę sprzęgło i zmienię obroty silnika to amplituda drgań sie nie zmienia. To są dwa osobne tematy. Co do wyważania wału jak podpowiada kolega to na wale są blaszki wyważeniowe- i nie ma śladów po ewentualnych blaszkach które odpadły. A Wał po wymianie został założony na swoje miejsce. RATUJCIE! Od tych dragań wypadają pląby z mojej paszczy!A co z tym silnikiem? Jeśli padły panewki to ilę muszę nie jeść, żeby odłożyć kasę na ewentualną robotę...a może na razie mogę tak jeździć? Podpowiedźcie! |
bziku FORDOLOT MK7 1.6 16V Sko-Kam; Braniewo | 2004-02-18 12:26:23 Witam!
Mam identyczne objawy, tyle, ze nie są aż tak bardzo dokuczajace. Powodem sa na 100% opony. Pojawiły się po wymianie opon na zimówki (kupione jako uzywane na allegro). Odwiedziłem więc wulkanizaje ponownie z "reklamacją", ale koła były dobrze wywarzone. Powodem było bicie opony na boki. Przesiedziałem u wulkanizatora prawie godzinke, koleś sie troszke nakombinował i nawet troszke to pomogło, ale jednak bicie jest (moze troszke mniejsze). Proponuje tak jak kolega wyżej, pozyczyć od kogoś koła i sprawdzić. Pozdrawiam |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-18 14:29:06 Podobnie mial Maras - byl dwa razy na wywazaniu opon i nic nie dalo. Przy 170 km/h mozna bylo pogubic plomby. Zmiana opon na zimowki i juz mozna bylo normalnie jezdzic.
Na tluczacych sie panewkach mozna zrobic z 20000 km. Mozna i wiecej ale wtedy wal na 100% do szlifu. Koszt wymiany to ~200zl. |
![]() mack_murarz Wrocław | 2004-02-18 14:47:46 Cholerka może to opony...ale prawda jest taka, że wraz ze wzrostem prędkości drgania się wytłumiają. I jeszcze jedno- kolega road_runner pisze, że Mr. Maras pocinał 170 km/h. Co on ma za silnik? Moim napierałem kiedyś 163km/h. Jak zrobiłem 130tys. zrobiłem test ponownie i na V miałem maksa 145, na IV 155 km/h (wtedy trochę słabo się toczył bo tarły hamulce). no i niby OK -155km/h jest w papierach ale to oszustwo licznika bo GPS zanotował maksymalną 143 km/h- a jego dokładność jest miarodajna. Może poszedłby więcej ale zobaczyłem, że temperatura jest na czerwonym.
Pozdrawiam Maciej |