Cześć chłopaki!
W kłowych skrzyniach są stosowane inne koła, na których są specjalne wypustki w kształcie kłów, które zazębiają ze sobą koła bez udziału synchronizatorów! I to, dlatego nazwa „kłowa skrzynia” prawdą jest, że łatwiej jest wykonać koło skrzyni o prostym module zęba!
Pozdrawiam!!!
W sporcie niechodzi o koszty!!!!!
Nikt nierobi prostych zębów z powodu tańszego wytworzenia!!!!!
Gdyby ukośne były lepsze to by je stosowali!!!
Koła proste przenoszą większe moce, ale szybciej sie zużywają...
Tak się składa, że skrzynie o skośnych zębach są w stanie przenieść większe obciążenia i to za sprawą długości zęba tzn. prosty ząb może przenieść mniejszy obciążenie ze względu na mniejszą długość zaś ząb skośny ma większą długość, jeżeli weźmie się oczywiście taką samą liczbę zębów. W większości aut wrc są już stosowane skośne zęby w skrzyniach kłowych!