Uszczelniacze - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś kopcił niczym Trabi a teraz nic.... kompletnie zero jakiegokolwiek dymka
  
 
dla mnie uszczelniacze to tez inaczej mowiac gumki zaworowe... a te oragle to zimeringi.....
  
 
jak je zwal tak je zwal w karzdym razie po wymianie autko Irkacity przestalo kopcić
  
 
jak mówi liked gumki zaworowe przez nie autko potrafi zjesc oleju ze 2litry na 1000km a nie jeden mechanior od razu remont silnika chce robić czasami powinni sobie mózgownice przeremontować
  
 
No to i ja biore sie za wymiane zobaczymy czy to wystarczy
  
 
jezeli ci kopci na niebiesko to napewno olej wpie***la i po wymianie uszczelniaczy powinno byc wszystko ok (fordy maja to do siebie ze uszczelniacze sie rozwalaja)
ja jak to zrobilem to akurat tez olej wymienialem to jak wlalem 3,5l 25 sierpnia to do tej pory nic nie dolewalem, mialem oleju nalane do max i tylko odrobinke mi spadl poziom, a przejechalem 2500 km
no chyba ze ci kopci na czarno to znaczy ze benzyna sie gdzies nie spala do konca
  
 
Czytam i troszkę się pogubiłem Pojawienie się przedmuchów w silniku to jest wina czego?? Uszczelniaczy??
  
 
Tesh

Ale głównie pierścieni.
  
 
Może któryś z kolegów opisze dokładnie jak dokonać wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdjęcia głowicy?
  
 
OK
Sam robiłem więc opishe metodę bez ściągania głowicy:
1. Sciągasz dolot powiertrza ew filtr powietrza (zależy jaki silnik);
2. Odkręcasz pokrywę;
3. Ustawiasz tłok pierwszego cylindra w pozycji sprężania coby zawory nie wpadłu do środka;
4. Zapomiałem dodać że trzeba w głowicy pozatykać wszystkie otwory, którymi spływa olej do miski olejowej (najlepiej szmatami) ja tego nie zrobiłem i wpadła mi zawleczka od zaworu do miski olejowej i była bieda;
5. Odkręcasz klawisze z pierwszego cylindra;
6. Musisz mieć jakis przyżąd do ściskania sprężyny zaworu, ja zrobiłem sobie go ze starego klocka hamulcowego (po śtrodku dziura na śrubę kalwisza który właśnie odkręciłeś z jednej strony zostawiasz bez zmian a z drugiej trzeba było wyciac widełki takie żeby przez nie przeszedł zawór i można było ściągnąć zawleczki);
7. Nakręcasz przyrząd na śrubę po klawiszu opierając go na popychaczu;
8. jeśli zawór schodzi za nisko to trzeba przez otwór świecy wsadzić kawałek grubego drutu;
jak skręcisz przyrząd ściągasz zawleczki;
9. Odkręcasz przyrząd i wyciągasz sprężynę;
10. ściągasz stary uszczelniacz (twardy tak że jak go mocniej ściśniesz to rozsypuje się jak proszek) o ile dobrze pamiętam to podkładkę;
11. Zakładasz nowy (te nowe wyglądają inaczej niż stare mają dodatkowe metalowe kapturki);
12. Zakładasz spowrotem spręzyne i zawleczki;
13. Odkręcasz przyrząd i uszczelniacz masz zmieniony;
14. Kolejne uczszczelniacze na następnych cylindrach zmieniasz w pozycji sprężania tłoka;
15. Po robocie zakładasz nową uszczelke na pokrywę;
16. Miesiac później dokręcasz pokrywę bo uszczelka troche siada;
17. Jeżdzisz nie martwiąc sie o spalanie oleju.

18. Dziękujesz mi za udzielone informacje
  
 
Dzięki za dokładny opis. Jadę w takim razie po części i biorę się niedługo za robotę.
  
 
panowie... od kiedy to przedmuchom sa winne uszczeliniacze??? jezeli cisnienie ucieka na glowicy(spomniny przedmuch pod pokrywa klawiatury) wypalone sa gniazda zaworowe i ewentualnie wyklepane zawory. uszczelniacze uszczelniaja, ale trzonek zaworu po to, aby olej nie sciekal po prowadnicy do komory spalania a i po to zeby autko nie spalalo oleju!!!!!!!!!
sami pomyslcie, jak taka gumka moze wytrzymac takie cisnienie??????
  
 
Jeśli chodzi o ten przyrząd to musi on być zrobiony z grubego i twardego kawałka żelastwa, tak aby podczas skręcania nie zaczął ci sie wyginać

Powinien wyglądać mniej więcej tak:

  
 
liked ale tu głównie mowa o spalaniu oleju i wymianie uszczelnaczy. przedmuchy to inna bajka.
  
 
slawas1 to jak to w koncu jest ?? mechanior mi mowil ze powinienem wymienic Uszczelniacze ale powiedzial tez twierdzaca za silnik ma przedmuchy. To on mowil o dwoch roznych rzeczach czy tym samym ?? bo ja juz sie zagubilem dawno
  
 
Uszczelniacze i przedmuchy to dwie różne sprawy.

Niesprawne uszczelniacze są odpowiedzialne za spalanie oleju czyli niesprawności na zaworach.
A przedmuchy to objaw zużytych pierścieni tłokowych tudzież tłoka i cylindra.
  
 
Aha to taki numer. No z tego co widze to wymiana uszczelniaczy nie jest jeszcze az tak droga, a co do Pierscieni, jaki jest taki orientacyjny koszt zabawy z nimi ?? wiesz moze
  
 
koszt pierścieni to około 200zł ale jak posał liked nie wiesz jak wyglądają zawory i gniazda
  
 
Cytat:
Tesh

Ale głównie pierścieni.


chodzilo mi slawas o wupowiedz dahoo....
pozatym za przedmuchy nie odpowieadaja dahoo tylko pierscienie na ktore sie tak uparles, ale takze gniazda i zawory! nie rozrozniaz przedmuchow na glowice i na korbowod a to sa 2 rozne rzeczy.
  
 
Masz całkowicie rację.
Zgadzam się z tobą liked
.