Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
qbus125rally FSO 125p 1.5 C poznań | 2005-12-19 17:26:53 odświerzam wątek
mam pytanie o fotki przeróbki mocowań górnego wahacza z wąskiego zawiasu na szeroki caro może fotki porównawcze wąski>>>szeroki... aha i proszę o taka mała liste czesci które musze wyciągnąc z szerokiego caro żeby zapakować zawias do DFA pozdro |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-08-31 20:50:02
Odświeżam odświeżenie bo widzę, że nikt nie odpowiedział... Może ktoś zarzucić rysunki poglądowe do w/w przeróbki? Albo chociaż opisać co, gdzie, jak i o ile należy przesunąć bo po łikendzie zaczynam rzeźbe i bym chciał w ciągu tygodnia temat opanować razem z przekładką silnika... Im więcej wiem tym mniej mnie może zaskoczyć . |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-09-01 00:18:04
Mozna załozyc bez przespawywania. Przydał by sie wtedy dłuzszy drazek reakcyjny (niz z szerokiego zawiasu). Jedynym skutkiem nie przespawania mocowania jest w moim przypadku zwiekszony o 0.5 stopnia kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, co objawia sie włozeniem wiekszej siły przy odbijaniu z max. skretu kol (z max połozenia trzeba troche szarpnac, a potem idzie juz normalnie) Wine za taki stan rzeczy moze równierz ponosic w moim przypadku przekładnia kierownicza, ale to sprawdze za jakis czas. |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-09-01 01:26:26 Ale ja chce mieć jak FSO przykazało - pytam jak wygląda mocowanie w seryjnie szerokim Caro ('93).
ps. Co to jest OBRFSO? |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-09-01 01:28:26 2 cm w bok jest 2-ga dziura na szeroki zawias! |
automatic | 2006-09-01 09:11:31 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:34:17 ] |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-09-03 12:29:23 Mam tylko nadzieje, ze jak spojrze w szeroki zawias na innym Poldku to mnie oświeci. Znając życie, to jeśli sam zawias będzie pasowal to coś z Argentową wspomą się pofika więc i tak bede sie z tym bawił pewie z tydzień |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-09-04 02:14:14 Dzisiaj jak załadowalem zawias na pake to już nic nie czaje. Które mocowanie trzeba przesunąć bo przeciez górny wahacz mocowany jest w dwóch punktach |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-09-04 12:03:35 Przednie górnego
Tylne to "łódka" - wytłoczka z blachy. Musi być od szerokiego. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2006-09-04 12:07:27 Nic nie trzeba przesuwac...
Prawie 30000 km przejechane agresywnie i nic sie nie sypie... |
Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2006-09-04 20:28:02 Tylko jest kilka ALE przy takim rozwiazaniu, a mianowicie nie uzyskujemy pelnego poszerzenia rozstawu kol (tracimy cenne milimetry ), a przy okazji zwiekszamy sobie roztaw osi o okolo 2 cm. Dodatkowo musimy "przekosic" tuleje met.-gum. wahaczy.
|
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-09-04 21:05:43
Łe tam z rozstawem a ile pracy mniej przy takim przekładaniu. Tylko jak juz pisałem w moim przypadku zabrakło kilki mm drazka reakcyjnego do ustawienia geometrii wg. fabrycznych "przykaza" Ale wina tego moze byc kiedysniejszy dzwon A jak juz uzywac liczb to teoretycznie koło na starym mocowaniu zostanie o ok 10mm wewnatrz nadkola, i ok 10 mm blizej zderzaka. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-09-04 21:59:58 Jeśłi chodzi o geometrię to zmniejsza sie kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Aczkolwiek mozna go troche zgubić podkręcając drążk reakcyjny.
Kat pochylenia koła - podkładki. Koło w efekcie powinno być w pionie. Szczerze mówiąc zaryzykowałbym takie zamontowanie i sprawdził geometrię. Jeśli kąt poch zwr bedzie sie mieścił w normie to luz. Co do naginania elementów - występuje tylko w górnym wahaczu. "Łódka" będzie dokręcona do nadwozia jużw pozycji nagiętej, przód bedzie sie musiał nagiąć. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2006-09-04 22:10:57 Przy tak zdemontowanym zawieszeniu wolalem poswiecic te dwie dodatkowe godzinki i zrobic to jak sie nalezy
Ale to juz sprawa indywidualna. |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-09-04 22:22:10 Geometrie sam ustawiałem (poza KWSZ), i powiem tyle ze na szerokim w starym mocowaniu mam ja lepiej ustawiona niz na starym zawiasie (tam pochylenie koła było w normie jak kierowca siedzial za kierownica, a tak było poza zakresem). |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-09-04 22:27:55 No to sobie ustawiłeś zbieżność i kąt pochylenia - to troche mało. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-09-04 22:32:16
KWSZ został ustawiony w ASO FSO(1 raz korzystałem z usług ASO hehe). Wynosi 6 stopni. Sam jej nie rehulowałem bo w pracy sie zwrotnice pozacierały! A co chcesz jeszcze regulowac? W wikszosci "nowoczesnych" pojazdów nie masz ingerencji w nic poza zbierznoscia. |