Płońsk rulez - zurzycie olej - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W dieslu jest zalecane wymieniac co 10 tys.Co 15 tys to chyba w zetecach
  
 
Krisso, właściwie sobie sam odpowiedziałeś:
Cytat:

Czyli olej spala



Normy zużycia zakładają że silnik nie ma wycieków, a to zużycie to właśnie to co pozostanie nie zabrane przez pierścień podczas ruchu cylindra i spali się w czasie suwu pracy.
Jeśli zużycie to jest większe a silnik suchy to przyczyną może być właśnie nieszczelność tego zamka czyli zużyty pierścień/wytarta gładź cylindra.
  
 
Cytat:
2006-04-10 22:26:01, diesel_power pisze:
Krisso, właściwie sobie sam odpowiedziałeś: Normy zużycia zakładają że silnik nie ma wycieków, a to zużycie to właśnie to co pozostanie nie zabrane przez pierścień podczas ruchu cylindra i spali się w czasie suwu pracy. Jeśli zużycie to jest większe a silnik suchy to przyczyną może być właśnie nieszczelność tego zamka czyli zużyty pierścień/wytarta gładź cylindra.


Rozumiem już mechanizm tego zjawiska . Thx. Pozostaje wciąż pytanie, jakim cudem może występować nieszczelność zamka czyli zużycie pierścienia/gładzi cylindra, w aucie, które ma 60.000 km przebiegu. Wada fabryczna ? Inne czynniki ?
  
 
Ja tam sie nie znam ale moj silniczek ma 155 000 km i dopiero ostatnio troche oleju ubylo ale napewno nie litr :O Przypuszczam ze to przez te mrozy bo po odpaleniu wchodzil mi na 3500 obrotow (krokowiec) Od ostatniej wymiany mam spokojnie 12 kkm.


Nie chce nic sugerowac, ale ten gaz Ci chyba nie sluzy
  
 
Możesz wybrać się na pomiar kompresji z tzw. próbą olejową - będziesz miał odpowiedź o stanie silnika. Próba olejowa pozwoli ustalić czy utrata kompresji (o ile występuje) to wina głowicy czy "dołu".
Ale 1l na 6000 km to nie jest jeszcze tragedia. Znam gościa który 1l dolewa na 10 000 w rocznym Punto 1.9 JTD z przebiegiem 40000. Jeśli nie ma innych negatywnych objawów to olej zawsze tańszy niż robota mechanika