Kilka pytan o MK VII 1,8 TD(i) - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
****************************************************

KOLEJNE PYTANIE:

co moze miec wspolnego zegarek z radiem??
radio mam oryginalne fordowskie -cos tam 3000 chyba - od kilku dni zaczely sie problemy tego typu ze po wlaczeniu zaplonu radio zamiast sie wlaczyc od razu nie wlaczalo sie ale stopniowo zalapywalo - tzn, zaczynało grac, wyswietlacz zaczynal swiecic, az w koncu spokoj na caly dzien po tym.
Az dzisiaj w pewnym momencie zaczelo co chwile sie wyłączać i włączać, az w koncu calkiem padlo... po paru minutach na chwile sie jeszcze wlaczylo i pozniej padlo calkiem...:/ nie wiem jak teraz jest z innym radiem, ale tydzien temu mialem inne wlozone to byly problemy ze czasem co chwila sie wylaczalo i wlaczalo tez!!
przy okazji zauwazylem ze zegarek przestał działac ale zaczelo dzialac w nim cale podswietlanie (dzialala tylko lewa strona zegarka)

a i po powrocie miernik w łąpe wziełem - napiecie na kablach jest...
  
 
Cytat:
2008-12-12 21:55:15, pytlar pisze:
**************************************************** przy okazji zauwazylem ze zegarek przestał działac ale zaczelo dzialac w nim cale podswietlanie (dzialala tylko lewa strona zegarka) a i po powrocie miernik w łąpe wziełem - napiecie na kablach jest...



zegarek ma dwie diody na prawa i lewa strone, najprawdopodobniej sie jedna przepalila...albo padla sciezka...
  
 
Podtrzymanie pamięci radia i zasilanie zegarka - stale napięcie cały czas, niezależnie od stacyjki, są na jednym bezpieczniku. Trzeba by sprawdzić ten obwód. Napięcie na postoju nic nie znaczy, możesz mieć luźne połączenie i będzie ci przerywać w czasie jazdy.
  
 
a wiec tak - pamieci radia nie kasuje... podczas dzisiejszej jazdy radio sobie tylko raz cos tam pogrywało a tak to nie dziala...

zegarek - jak wylaczony samochod to po pewnym czasie zaczyna sam z siebie dzialac jak wlacze zaplon radyjko cos tam zapierdzi i sie wylaczy a zegarek przestaje dzialac

nie mial czlowiek problemu to osbie escorta kupil
  
 
Zaraz tam problem
Po prostu masz zalągł ci się powszechny złośliwy escortowy prądowy skrzat. I teraz musisz poodczyniać trochę magii, żeby go przegonić. Na dzień dobry szarpanie przewodami, wtyczkami, sprawdzenie połączeń masowych. A potem skrzynka prądów... Na dzień dobry zrób bypass i podłącz dodatkowe zasilanie na podtrzymanie radia. I sprawdź co wtedy. Sprawdź, czy przypadkiem ci radio nie głupieje do końca po odpięciu anteny. Bo to by świadczyło o problemach z masą.
  
 
Cytat:
koniuXR3i pisze:
zegarek ma dwie diody...



NIE - zarówki.

Cytat:
Blazey pisze:
Podtrzymanie pamięci radia i zasilanie zegarka - stale napięcie cały czas...



TAK - razem z zapalniczką.
Stawiam na skrzynke

Powodzemia
  
 
niestety CKsrv masz racje...:/ skrzynka
teraz podpielem miernik - WTF?! - 6V
ciagne i ciagne wiazke, nic sie nie poprawia.... cos kolo skrzynki ruszylem - skoczylo na 12V wiec niewiele sie zastanawiajac sprzedalem kopa dla skrzynki bezpiecznikow nawet na chwile pomoglo ale pozniej zaczelem grzebac, wpinac, wypinac i nawet odkrylem ze cos przy pinie w skrzynce nie tak bo jak sie nim rusza to skacze napiecie od 0 do 12v... chcialem wyciagnac skrzynke i to zrobic ale nie dalem rady.. zmeczony juz jestem a wtedy nerwowy :] wiec balem sie ze zaraz z nerwów ją calkiem wyrwe :] a mialem juz ochote poprzegryzac te kable ze złosci!!
ale chwila roboty i zrobilem tymczasowe rozwiazanie:


kiedys jak bedzie cieplej i NowyPN odda mi radio moze zrobie kabel bezposrednio od akumulatroa :] narazie jest ok
  
 
zaizoluj te wtyczki przy bezpieczniku, zamin poskładasz wszystko, bo teraz korci o zwarcie
  
 
Jak dla mnie, to okrutnie to wygląda. I widzę, że to nie pierwszy bypass w krzynce. Wbrew pozorom reanimacja skrzynki to nie jest trudna spraw. Mi remont generalny całości zajmuje około 2 godziny. A efekt po takim zabiegu bywa zadziwiający...
  
 
jakie zwarcie??!! toc tam wszysto ladnie zakonczone poz sesji tylko z izolacja tak nie wyglada wogole wszystko jest w koszulkach

a ten drugi bypass to jest do webasto a ze oryginalnie nie ma musieli jakos wkomponowac zeby latwy dostep byl, co nie
  
 
Pytanko mam do dieslowców Endura DE,

Czy po odłączeniu przepływomierza powinna byc jakaś reakcja?? jakieś falowanie obrotów, dławienie się, powinna zapalić się jakaś kontrolka??
  
 
bo co, do cholery, moze byc jeszcze odpowiedzialne za to, ze to padło pali mi w miescie nawet 14/100 wolno i delikatnie nie jezdze, ale bez przesady!! z tłumika nic nie kopci na czarno!! tylko przy porannym odpaleniu pusci chmurke, ale podczas jazdy co by nie robic zadnego kopcenia z wydechu nie ma....
  
 
Po przegazowaniu i spuszczeniu z wyższych obrotów nieraz obroty te spadają za nisko, niżej niż przy sprawnym, ale z mojego nie nazbyt dużego doświadczenia wiem że regułą to też nie jest. Pali więcej jak pisałeś, słyszałem opinię że przy przyspieszaniu można odnieść wrażenie jak by go ktoś trzymał na gumie, cokolwiek by to znaczyło
  
 
cholera - nowy problem!!
dzisiaj odkryłem, że przestała mi mrugac kontrolka Air-bagu... TERAZ ŚWIECI SIE CAŁY CZAS!!!!! co to do cholery oznacza??!!
  
 
Cytat:
2009-03-06 20:41:19, pytlar pisze:
cholera - nowy problem!! dzisiaj odkryłem, że przestała mi mrugac kontrolka Air-bagu... TERAZ ŚWIECI SIE CAŁY CZAS!!!!! co to do cholery oznacza??!!



na forum wyczytalem kiedys ze najczesciej to wina zlaczki pod siedzeniem kierowcy od napinacza pasów bezpieczeństwa...
  
 
nikt nie wie co z tą poduchą??
  
 
A czy taki kluczyk programuje się tak samo? Nie ma na nim diody.