Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2014-12-16 13:09:11 "PS: U W A G A : jeśli ktoś oczekuje, że można z nami będzie startować:
- bez spełnienia wymogów bezpieczeństwa - bez znajomości przepisów rajdowych i znajomości procedur bezpieczeństwa oraz zasad udzielenia pierwszej pomocy - bez jakiegokolwiek doświadczenia rajdowego - tylko na prawo jazdy kat B, - autem, którego historycznie "nigdy nie było" null- supermocnym autem grupy A, B i N (4x4 , turbo) - autem homologowanym po 1985 niech sobie tym głowy nie zawraca. Tak nigdzie nie ma i u nas też nie bedzie ! " Panie Mierniku wg. tego co Pan pisał replika Abartha 037 z homologacja z roku 1982 nie będzie dopuszczona do startów w waszej imprezie. Zgadza się? Czy się mylę? Pozdrawiam Piotr Kania p.s. Jeśli nie to kto decyduje o dopuszczeniu / określeniu czy auto jest super mocne czy nie? Troszkę dziwi mnie ta wybiórczość. |
pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2014-12-17 09:57:16 Ja to widzę tak. Grupa Panów, którzy posiadają rajdówki - repliki lub oryginalne auta rajdowe z epoki chce się pościgać ale...
1. Boją się o swoje auta - to zrozumiałe - też boję się o swojego fiacika. 2. Boją się o to co się wydarzy gdy wcisną gaz na zakręcie. Nie chciał bym nikogo obrażać ale widziałem już kilka przypadków gdzie kierowca w/w aut jechał tak aby nie uronił kropli ze szklanki na dachu. Prawda jest taka - dość smutna, im jesteśmy starsi nasze umiejętności i zachowanie za kierownicą ulegają znacznemu pogorszeniu(no może po za Per Eklundem ). 3. Wydaje się, że rajdówki z epoki były cudami na kołach, może większość tak ale była duża część - szczególnie tych z pod znaku Żerania gdzie mechanik/serwisant walił młotem po budzie bo było mu tak wygodnie np. przy zrzucaniu skrzyni biegów... a dziś dopisywane są legendy albo przemyślenia z cyklu: "to miało na pewno głębszy sens". Jak np. słyszę że będzie jechał np. Abarth czy Stratos czekam podjarany na jego przejazd na odcinku i w momencie przejazdu jest wolniejszy od większości 126p - ręce opadają... Takie auto mogę równie dobrze zobaczyć na nostalgii czy w garażu. Ja widzę to trochę jak kabaret starszych panów, chcących pokazać swoje lalki i poczuć się jak za dawnych lat lub odtworzyć swoje młodzieńcze marzenia o rajdowaniu... Całe szczęście, że taki np. Kajetanowicz zrywa przyczepność na zakręcie i idzie jak należy, aż chce się patrzeć... a fura też kosztuje... albo rajd albo parada przez miasto! Nie mniej życzę sukcesu w zorganizowaniu takiej imprezy. W czasach gdy tory są zamykane a imprez jak na lekarstwo, na pewno znajdzie się spora grupa osób pragnących pojeździć swoimi autami bez walki z czasem. Z pozdrowieniami, Paweł. |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2014-12-18 19:26:11 Wyczuwam lekką dozę uszczypliwości w Pana wypowiedzi
Wydawało mi się że dobrze dostosowałem ton mojej wypowiedzi do poziomu Pańskich postów. Nie przedstawiał się Pan w odpowiednim temacie (podwieszonym na czołówce) i nie każdy "nowy" musi mnie znać po nicku. Przepraszam mogę pisać po prostu Mirku. Pytałem o 037ke bo aktualnie mam taki projekt na tapecie i szybko przyszła mi do głowy czytając wykluczenia. Pytając o start 037ka zadałem właściwie dwa pytania. Pierwsze czy samochody dawnej B grupy nie mogą startować. Drugie jaka moc lub jaki przelicznik KM/kg czynią samochód supermocnym np. jaka Nka jest super mocna? p.s. 1. Chciałem się dowiedzieć bez zbędnych złośliwości dowiedzieć się które auta z gamy fiat/lancia/AR mogą startować. Np. uważam że Lancia Delta Integrale może być porównywalnie mocna jak Delta S4 nie będąc B grupą (moja subiektywna ocena), czyli tym razem wyeliminuje ją "supermocność", tak? 2. Nie bardzo rozumiem raz piszesz że: "Jak Pan zgłosi się takim autem zbudowanym wg specyfikacji gr. B zgodnie z załącznikiem K, pokaże Pan licencję R oraz pełne wyposażeniem FIA jak do WRC ) to napewno zostanie Pan dopuszczony." Dobrze znane mi są znane dane techniczne tego samochodu. Auto będzie budowane według homologacji B-210 bo z tego co mi wiadomo w niej jest 037/ 037 EVO I / 037 EVO II z późniejszymi zmianami (powrót do pojemności 1995ccm) Przy ogólnych kosztach budowy tego auta, wyposażenie FIA jak do WRC nie będzie dużym problemem. Właściciel auta nie będzie miał chyba problemu z licencja R. Później piszesz że: "Jak Pan Kania przyjedzie np. ( co mało prawdopodobne ) takim autem jak Audi Sport Quattro S1, Austin Rover MG Metro 6R4 . Citroën BX 4TC . Ford RS 200 , Fuji Subaru XT 4WD Turbo , Lancia Delta S4 lub Peugeot 205, T16 to nawet z pełnym wyposażeniem jak do WRC i licencja R nie wystartuje Pan. Co najwyżej tylko możliwy będzie „przejazd pokazowy bez pomiaru czasu”. Auta te są enumeratywnie wykluczone przez załącznik K z udziału we wszelkich rajdach historycznych. " Przypominam że 037 było B grupą i powinno znaleźć się jak mniemam w tej wyliczance. (faktycznie mało prawdopodobne bo w całej wyliczance włoska jest jedynie S4) Tu mówisz Mirku o "przejazdach pokazowych bez pomiaru czasu" a ciut wyżej po danych katalogowych o ulgach regulaminowych. "Nie wiem co dla Pana znaczy supermocne , ale to dla mnie to jest supermocne. Wystarczajaco supermoce , by nie stosować wobec niego żadnych ulg regulaminiowych. " Po co ulgi regulaminowe w przejazdach pokazowych? pozdrawiam Kania. |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2014-12-18 22:01:27 Piotrek te auta: Audi Sport Quattro S1, Austin Rover MG Metro 6R4 . Citroën BX 4TC . Ford RS 200 , Fuji Subaru XT 4WD Turbo , Lancia Delta S4 lub Peugeot 205, T16, są z założenia wykluczone przez załącznik K, dlatego nimi nie wystartujesz, pozostałe B grupy są dopuszczone.
Ja natomiast mam inne pytanie, w latach 70 załącznik J dopuszczał start w gr.2 autem posiadającym wyłącznie homologację gr 1 przerobione na podstawie przepisów ogólnych. np Polski Fiat 125p OHV rozwiercony do pojemności 1600 i na podwójnych gaźnikach, zostanie dopuszczony czy nie? Powiedzmy że mam dokumentację potwierdzającą że takie auto startowało w RSMP. I dalej jeśli odpowiedź była by twierdząca to czy może być zbudowane na nadwoziu z lat 80? |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2014-12-18 22:45:13 No i dzięki Pavlus za krótką zwięzłą odpowiedz? To tłumaczy wszystko. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-12-19 08:05:18
To ja Tobie odpowiem TAK. Powiem więcej - bardzo fajny pomysł. JA rozważam koncepcję tak skonfigurowanego fiata, albo 1600 ohv na pojedyńczym gaźniku. Wszystko co startowało w RSMP i masz dokument, że było dopuszczone, będzie sięmogło bawić w historyki. [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2014-12-19 08:06:16 ] |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2014-12-19 11:40:07 Pytam bo po rozmowie kiedyś z pewnym panem od wyścigów górskich zostałem uświadomiony że owszem pod warunkiem że mam TO konkretne auto które wtedy startowało.
I co z drugą częścią mojego pytania? |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-12-19 20:02:07 No dobra, Panowie, przyznaję że regulaminów dotyczących historyków za bardzo nie znam. Ale ponieważ bywam uparty jak muł to poproszę znawców skomentowanie tego widowiska: https://www.youtube.com/watch?v=puN5Yh_W-9g
(wklejcie to poprawnie) Oglądałem to na żywo i nijak nie mogę rozkminić na jakich regulaminach Oni tam się ścigają i w/g jakich przepisów. Ponieważ w trakcie przerwy komasacyjnej na ryku w Yprez można dość dokładnie pooglądać auta, to też skorzystałem z okazji, przyglądając się szczególnie Fordom bo jeździ tam tego mrowie. 95% tych Escortów to repliki przygotowane w/g specyfikacji gr. II i IV. Wyjaśnijcie proszę ciemnemu człowiekowi jak Oni to robią. Na marginesie dla Kani, ta Lancia nie jechała po za pomiarem czasu |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-12-20 17:46:17 Ano Cichy, to jest właśnie to o czym pisałem, kierowca z FSM-u z przerośniętym ego zostaje nagle naczelnym komisarzem technicznym w GSMP i po za tym że wykuł na pamięć regulaminy, to o autach z przed lat nie wie nic, a najgorsze jest to że taki delikwent żeby mieć święty spokój udupi każdą inicjatywę. Dlatego też pytałem Miro jak ma zamiar "przeskoczyć" takich typów, ale coś mi się wydaje że nie ma zamiaru i auta o największej wartości historycznej odejdą w zapomnienie bo nie ma w tym kraju mocy sprawczej żeby zmusić kolesi z jedynie słusznej organizacji do rzetelnej pracy. |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-12-20 17:50:00 Acha, bawi mnie jeszcze jedna rzecz. Samochód startował na podstawie dopuszczenia ASN czyli jedynie słusznej organizacji, a teraz zawodnik ma udowodnić tejże organizacji że wydała takie dopuszczenie Czy to oby nie kwalifikuje się już do leczenia? |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2014-12-20 18:08:05 5turbo chcąc uzyskać historyczne papiery samochodu (Promot III), który został wyprodukowany przez OZT PZM musiał udowodnić ten fakt przedstawicielom PZM |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-12-20 21:14:24 No i czy nie stoi to na głowie?
Dlatego bawi mnie czasem straszenie zawieszaniem licencji za starty w "nie słusznych" imprezach, dyktowanie kto i czym pojedzie itd. Od wielu lat odpowiadam takim panom: samochody są własnością zawodników i to gdzie i jak będą startowali jest ich sprawą, na podstawie zeznań świadków skazywano i skazuje się ludzi na śmierć i więzienie, ale nie dopuszcza się samochodów, pomimo że facet który tym startował potwierdza fakt istnienia takiego auta w przeszłości, a gdzie zapis z oryginału Międzynarodowego Kodeksu Sportu Samochodowego i innych załączników gdzie było napisane jak wół że każda wątpliwość powinna być interpretowana na korzyść zawodnika? Dobra, starczy tego bo mi znowu pielęgniarka będzie musiała podać tlen |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2014-12-21 00:13:21
Mruku, z dwojga złego dobrze ze tlen a nie pampersa zmieniają . Ostatnio miałem możliwośc pogadać z Gościem (Polakiem) który w kończącym się już sezonie startował w MP i ME w górskich i to co On mi opowiedział co się tam dzieje , jeżeli chodzi o sędziów , to masakra jest jakaś , a ja się dziwię debi*om z okręgówek ... |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-12-21 08:56:31 Czekam na taką chwilę kiedy to dotrze do zakutych łbów że zawodnicy mają auta i zawsze znajdą okazję żeby się pościgać, bez względu na to czy będą tam sędziowie czy nie, kibice przychodzą oglądać scigające się auta a nie kolesi w kamizelkach odblaskowych, reasumując- zawodnik zawsze sobie pojeździ i znajdą się chętni do rywalizacji i oglądania tego, ale wątpię żeby byli chętni do oglądania samych sędziów bez aut, chyba że będą to atrakcyjne sędziny i nie do końca ubrane |
miro-1980 124 i 131 abarth warszawa | 2014-12-24 05:37:10 Koledzy,
Doskonale znamy praktykę opartą o brak wiedzy dot. historii rajdów z lat 50-80 oraz przepisów dot. aut historycznych. Wielu sędziów nie wie nawet co to jest gr 1, 2, 3 lub 4. Powołanie nowej dyscypliny ma właśnie radykalnie zmienić te praktyki. Po pierwsze sędziowie będą przechodzili specjalne szkolenie , i będą mieli wsparcie merytoryczne ekspertów. Celem jest maksymalne dopuszczanie aut a nie ich eliminowanie ze startów. Opowiadając Pavlusowi: Oczywiście tak !!! auto gr 1 z modyfikacjami jak piszesz będzie dopuszczone a nadwozie z 1980 nie będzie stanowiło problemu. Pamiętajmy ,że wiodące kryterium to nie data produkcji auta a data jego homologacji. "Oryginalny egzemplarz z książką samochodu sportowego z "tamtych" lat" to jakaś rzeczywista paranoja. . Cała to nasze działanie ( powołanie nowej dyscypliny -jak mówi zał. K ) jest po to by nikt się tak już do nas nie wygłupiał. Sędziowie przejdą specjalne szkolenie i nie będzie takich przypadków. W razie jakichś wyjątkowo poważnych wątpliwości będzie procedura dopuszczenie warunkowego z możliwością udowodnienia swoich racji po rajdzie. Do grona ekspertów włączymy ludzi, którzy jeździli w tamtym okresie, znawców historii rajdów ludzi z OBR itd. Wszelkie działania będą wykonane by pomóc zawodnikom w dokumentowaniu swoich konfiguracji. Zresztą będziemy tak załatwiać , by ludzie wydający dokumenty HZTP znali temat na tyle , by nie było z tym trudności, a sędziowie na BK mają tylko zadanie zweryfikować zgodność stanu auta z HZTP , bez prawa kwestionowania dokumentu HZTP. Tak więc jak będziesz miał HZTP, to koniec – badanie będzie dotyczyło tylko zgodności wyposażenia auta z wymogami. Cale nasze działanie idzie właśnie w kierunku eliminacji takich chorych praktyk i wyeliminujemy to już na wstępie, uzgadniając osoby dopuszczane do sędziowania w takich zawodach. W każdej imprezie powołany będzie "sędzia specjalista" d/s historycznych którego zadaniem będzie niedopuszczenie do nieuzasadnionych wykluczeń. Jak już raz auto będzie dopuszczone to w zasadzie temat przestanie dla niego istnieć. Ja osobiście będę pomagał wszystkim, którzy się do mnie zwrócą w rozwiązywaniu takich problemów. Mamy już listę byłych naszych mistrzów , którzy zgodzili się nas wspierać pod tym względem. Są to takie nazwiska , że nikt z sędziów nie zakwestionuje tego co mówią. Także jeszcze raz podkreślam: jeśli takie auto jeździło lub nawet "prawdopodobnie jeździło" lub mogło jeździć w rajdach 50-80 to będzie dopuszczone. Taka jest intencja i jest to bardzo istotny element całego cyklu by jak najwięcej różnorodnych pojazdów jakie rajdowały historycznie brały w nim udział. Idziemy w kierunku interpretacji wątpliwości na korzyść a nie przeciw zawodnikowi. Zgodnie z przepisami to na zawodniku ciąży obowiązek udowodnienia , ze tak było, ale przy braku dokumentacji w PZM , nie oczekujmy do zawodnika cudów. Niech to uprawdopodobni i to powinno załatwiać sprawę. Jak mamy się pomylić to zróbmy to na korzyść zawodnika a nie przeciw niemu Pozdrawiam Miro [ wiadomość edytowana przez: miro-1980 dnia 2014-12-24 05:43:54 ] |
5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2014-12-24 09:26:10 Z doświadczenia Wam powiem jedno. Jedźcie za granicę się ścigać. Przyjmą Was z otwartymi rękami. Ja zakończyłem temat pod tytułem ścigam się w PL. Szkoda czasu, nerwów, a przede wszystkim zdrowia które niestety mają nasi działacze i sędziowie w d... [ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2014-12-24 09:33:33 ] |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2014-12-24 14:26:21 Bardzo ciesze się ze koledze Mirkowi chce się coś robić w kierunku imprez dla historyków
popieram i podziwiam za to ze mu się chce bo sprawa w Polsce nie jest uregulowana i łatwa sam tez startuje w tego typu imprezach których w Polsce nie ma dużo szczerze mogę polecić imprezy zagraniczne bo tam jesteśmy witani z otwartymi rekami nie mówię o MCH wiadomo dlaczego zazwyczaj jest tak ze z 30 aut zawsze znajdzie się 5-8 zawodników którzy walczą i idą ostro reszta wiadomo oszczędza auta lub tylko sobie jedzie nie przeszkadza mi to na pewno trzeba trzymać się homologacji żeby auta były podobne do tych które kiedyś jeździły i wyeliminować wszelkie zmoty które ludzie tworzą po garażach jednak chciałbym żeby przy okazji tych planów dotyczących samochodów historycznych i imprez nie zapomnieć o autach polskiej produkcji FSO/FSM lub KDL chodzi o osobną klasyfikacje coś takiego jak klasa narodowa mam nadzieję ze ludzie będą chcieli oglądać nasze rajdówki póki co coś się zaczyna dziać i to bardzo mnie cieszy jak będzie dalej zobaczymy zatem życzę sukcesów i mam nadzieję ze spotkamy się na stracie pozdr [ wiadomość edytowana przez: winiar7 dnia 2014-12-24 14:39:38 ] |