[Opony] - ciśnienie - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tyle samo,bez względu na markę opony
  
 
Cytat:
Mebig pisze:
Moze to się wydać głupie, ale zmieniłem dzisiaj oponki z tyłu z Kormoran D-168 (185/70/R13) na Dębicę Passio (185/70R/13) i jakie dawać w nich ciśnienie. Dodam, że mam gaz (butla 65l) i czy to wpływa jakoś na opony. Czyli moje pytanie brzmi ile walić z przodu do Kormorana a ile z tyłu do dębicy.



Kiedyś dawno temu w "Motorze" zalecali zwiększyć cisnienie w kołach tylnej osi o 0,1 atm jeżeli jest dociążona dodatkowo butlą gazową. A marka opon raczej nie ma znaczenia.
  
 
Ja u siebie (185/70/r13) pompuje zawsze: z przodu 2.1 a z tylu 2.1-2.2
W zime zwykle o 0.2 mniej.
Nie mam zadnych problemow z przedwczesnym zuzyciem ani opon,ani koncowek drazkow.
  
 
Cytat:
2003-09-03 03:19:50, BolimA pisze:
Ja u siebie (185/70/r13) pompuje zawsze: z przodu 2.1 .....



Ja mam przy tym rozmiarze 1.7,góra 1.8-później przy wyższych prędkościach drżą kółka
  
 
A ja od lat pompuje 2,5 na wszystkie kol.

Uwazam ze 3,0 jest max na wiekszosc opon, trzeba zawsze patrzec na opona, jest wbity na opona (chyba ze po angielsku, np max 44psi).

Im wiecej ciscienie, tym mniej palenie benzyna, takze lepsze kontrole.
  
 
Cytat:
2003-09-03 12:54:08, daniel pisze:
Ja mam przy tym rozmiarze 1.7,góra 1.8-później przy wyższych prędkościach drżą kółka



toz to prawie flak a nie kolo
  
 
Cytat:
2005-10-21 23:32:17, BolimA pisze:
toz to prawie flak a nie kolo



przez dwa lata zeszło do zera
  
 
Cytat:
zmieniłem dzisiaj oponki z tyłu z Kormoran D-168 (185/70/R13) na Dębicę Passio (185/70R/13)



No to stary do kosciółka mykaj i modlitwę kierowców pusc w litanie...
passio lubią strzelać
  
 
Czesc Wam
Dzisiaj nie moglem podjechac pod gorke (mam 4 zimowki,z tym ze tyl jest na oponach wulkanizowanych)
Sposcilem powietrze z tylu do 1.5 i samochod sie zdrapal
Normalnie mam 2.0 - 2.1
Jezeli sie samochod wdrapal, to chyba opony mialy leprza przyczepnosc.
Czy moge jezdzic na takim cisnieniu tzn 1.5 z tylu?
Czy to jest bezpieczne?
Dziekuje


[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2005-12-17 18:39:19 ]
[ powód edycji: zmiana tytulu na poprawny i czytelny ]
  
 
Nie - zepsujesz bieżnik. Powietrze można spuścić na chwilę na sypkim piasku, albo śniegu, ale potem trzeba dopompować spowrotem.
  
 
Do ilu mozna napompowac tak, zby nie zmiszczyc bieznika, ale zeby opony mialy lepsza przyczepnosc?
Czy mozna mu dac na tyl 1.8-1.9?
  
 
Cytat:
2005-12-17 17:15:43, GenesisA pisze:
Do ilu mozna napompowac tak, zby nie zmiszczyc bieznika, ale zeby opony mialy lepsza przyczepnosc? Czy mozna mu dac na tyl 1.8-1.9?



dotąd aż nie bedą wyglądały jak flaki opona musi mieć swój kształt. i na oponie masz napisane min i max preasure w PSI.
pamiętaj im wiekszy flak tym większe spalanie, samochód bardziej tańczy na drodze, gorzej sie zbiera, ciężej manewruje się kierownicą...
  
 
kiedyś/niedawno widziałem 4 atm w kancie
teoretycznie można dać 0,2 więcej niż pisze. praktycznie też.
  
 
Ja od dłuższego czasu w Polonezie i w Fiacie mam po 2 atm na każdej osi i jest wszystko OK.

GenesisA - Teoretycznie to że spuściłeś powietrze z kół powinno wręcz przeszkodzić w podjeździe pod górkę bo ciężar samochodu jest rozkładany na większą powierzchnię i co za tym idzie jest mniejszy nacisk opony na podłoże. Ktoś kiedyś się wypowiadał na forum, że jeśli chodzi o śliską nawierzchnię to o przyczepności decyduje właśnie nacisk na podłoże a nie powierzchnia styku opony z podłożem.
  
 
Losiu to też zależy od różnych czynników
  
 
Wujek Kajtek- przecież napisałem że teoretycznie Dziś np. małe ciśnienie w oponach nie pomogło mi w jeździe po zmarzniętym śniegu Wydaje mi się że jednak jeśli chodzi o śliską nawierzchnię to lepiej będą się jej trzymały koła mocniej napompowane. Ale ręki nie dam sobie uciąć
  
 
Małe szybkie pytanko ale po kolei, ciśnienie w kołach następujace tył oba 1,6 a przód lewe 2,4 prawe 1,4. Powino być mniejwięcej 1,9 z przodu i 2,0 z tyłu, auto to nie FSO ale przednionapędówka. Czy rozbierzność 1,0 moze mieć wpływ na znoszenie auta podczas jazdy, dodam ze auto znosiło na prawą stronę, po napompowaniu kół objaw ustał, ale chciałbym sie dowiedzieć czy rzeczywiście ma to jakiś wpływ na to.
  
 
1 Atm to duża różnica. I przy naprzykład szerokich kapciach albo wysokich oponach może być taka zależność czyli ściąganie.
  
 
tak. różnica cisnien może byc przyczyną sciagania
  
 
Dzięki panowie za odpowiedź, teraz moge zapewnic brachola że mylił się twierdząc że do wymiany jest połowa układu kierowniczego wraz z przednim zawieszeniem.