Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Chudy89 F&F Sympatyk Polonez Caro 1.6GLI Katowice | 2005-03-27 00:00:00 No nie musisz wyjmować silnika, ale na wyjętym robi się dużo lepiej. W przeciwnym razie czeka cię duuużżżo wyginania żeby dostać się do tych śrub z tyłu. Po zdjęciu głowicy i cylindrów napewno. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-03-29 12:25:18 Zapłon zawsze ustawiałem w testach drogowych, bo po pierwsze tak najlepiej ustawisz dobrze zapłon, po drugie nie mam żadnych znaków ![]() A prowadnic ludzie nie wycinają bo to jest operacja krótkodystansowa, i zawór ma mniejsze oparcie w prowadnicy , co w konsekwencji stworzy luz zawór prowadnica, co w kosekwencji nierówne przyleganie przylgni zaworu do gniazda |
![]() pterock F&F MEMBER czarny horhe 126p i ... Kraków | 2005-03-29 18:40:02 chodzi ci o laski popychaczy? nie rozumiem po co odkrecales klawiature jak zmieniales pokrywe zaworow...
|
specWROC F&F Wolny Słuchacz :) Fiat 126p-sprzedanyg ... Wrocław | 2005-03-29 19:00:34 nie odkręcałem klawiatury |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-03-30 10:35:13
Może te "patyki" to zawory a konkretnie trzonki, bo ciężko mi sobie wyobrazić co to może być.Dookoła tego jest spręzyna zaworowa? |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-03-30 11:24:57 Spec spokojnie. Opisałes to hiperśmiesznie. Na 100% chodzi ci o Zawory. A jeden siedział niżej bo był otwarty i tyle. A olej bierze, bo każdy silnik chłodzony powietrzem bierze olej. Chyba że naprawde duzo tego oleju ci ubywa, to albo pierścienie dojżały do wymiany, albo gdzieś ci ten olej uciea z silnika.
P.S. A po co wymieniałeś pokrywe zaworów ?? |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-03-30 11:45:51 13 ale czego?? Bo coś dużo. Miałeś planowaną głowice?? Trzeba by w książke spojżeć, ale w malcu to koło 10 atmosfer powinno być.
[ wiadomość edytowana przez: Jesion128 dnia 2005-03-30 11:49:32 ] |
specWROC F&F Wolny Słuchacz :) Fiat 126p-sprzedanyg ... Wrocław | 2005-03-30 16:13:42 mam wykresik, na nim jest napisane 13kG/cm kwadratowy |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-03-30 16:16:38 Mozesz mieć luz prowadnica zawór i dlatego bierze Ci olej, ja ostatnio wymieniałem 8 prowadnic w moiej głowicy i po prostu zużycie oleju zmniejszyło się diametralnie. Kompresja 13 mierzona na silniku to już naprawde duża kompresja, powiedziałbym ze za duża.Kwestja jak mierzyliście ją, i o ile miałes planowaną głowice |
![]() Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-03-30 16:18:37 No i kwestja dokładności przyrzadu pomiarowego made in tesco ![]() |
![]() filipmec Fiat126p, Golf Cabri ... Bielkowko | 2005-03-30 16:21:35 Bolec powinien miec 7,5 stopien sprezania. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2005-03-30 16:26:41 Tak ,ale mierzysz przyrządem kompresje z tego co się orientuje, a nie sprężanie. Zwykle komprecha jest większa,tak dla ciekawości silnik Gtx chojnackiego ma kompresje 9,5 Gtx-a 10. Mierzone na moim dawnym i na znajomego silniku.Z tym że wałki są inne i one z tego co się orientuje troszke zmieniają kompresje na pomiarze przy kręceniu rozrusznikiem |
![]() filipmec Fiat126p, Golf Cabri ... Bielkowko | 2005-03-30 16:29:20 czy sie ruzni kompresja od stopnia sprezania?? ![]() |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2005-03-30 16:41:44
Kompresja to ciśnienie w cylindrze a stopień sprężanie to stosunek objętości nad tłokiem w dolnym położeniu do objętości w górnym położeniu. Czyli stopień sprężania jest własnością geometryczną sinika i jest stały, natomiast kompresja zależy od stopnia sprężania, zastosowanego wałka rozrządu, jego zfazowania, szczelności pierścieni, zaworów, uszczelki pod głowicą itd. |
![]() filipmec Fiat126p, Golf Cabri ... Bielkowko | 2005-03-30 16:47:58 Dzieki ale az wstyd sie przyznac ze myslalem ze obie te wartosci sa miara cisnienia ![]() |