Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-04-21 17:40:21 kurde zaczynam sie gubic
allegro numer jak wilkowy przekaznik niebieski.. a ten jest zielony i ma piny jak zielony a numer ma jak niebieski ?? |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-04-21 20:58:28 dzieki Wilku
a co to jest to na ostatnim foto ? a jesli niebieki pochodzi z innego forda nie escorta moze miec inny numer? jest niebieski i ma logo forda [ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-04-21 21:07:50 ] |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-04-21 21:08:19 Szybkozłączka właśnie. Już poprawiłem |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2007-04-22 01:55:52 witam . ostatnio modny jest projekt automatycnzych swiateł do essa. i fajnie ,tez se zrobie ale ...Ja mam swiatła morettei tak na logike po co mam miec wewnetrzne swiatła
dalekosięzne skoro nie moge ich nigdzie włączyć . tak sobie mysle czy nie władowac do nich zamiast żarówek halogenowych H2 55W jakies 20W halogenowe zwykłe żarówki. Przepis mówi o konieczności uzywania świateł do jazdy dziennej, ale nie wiem czy podana jest moc minimalna żarówek. Gdyby tak zrobić wewnetrzne swiatła swieciły by w dzień a w nocy zwykłe H4(zewętrzne). Sprawa jak dotąd normalna ,ale tu sie zaczyna moja radosna tworczość. Cała instalka byłaby oryginalna do momentu przed lampami(zeby nie kombinowac za duzo i w razie awarii mozna było dojść dotego co padło). A wieć przekazniki do wersji skandynawskiej zamontowane tylko że dodany jeszcze jeden przekaznik który przełacza na dwa wyjscia. w ciagu dnia zamontowny włacznik zmierzchowy daje sygnał na przekaznik i załacza swiatła dzienne a po zmierzchu brak sygnału z zmierzchowego i załacza właściwe mijania. Pewnie by to dziaało tylko co bedzie jak bede jechał pod drzewami czy innego typu chwilowe zaciemnienia. Dla wiekszości projekt byłby przydatny po zamontowaniu lamp dodatkowych-dziennych. Cóż o tym myslicie? |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2007-04-22 11:05:51 Wilku, ja mam pytanko - czy dioda nie powinna byc wstawiona zaporowo, ale do kabelka od pozycyjnych ? |
siekier82 Vectra B Bydgoszcz | 2007-04-22 12:18:59 czy na czerwonym przewodzie zasilanie występuje dopiero po przekręceniu kluczyka? Wydaje mi się, ze tylko wtedy układ ma szanse działać.
Dzięki włącznikowi możemy w razie potrzeby wyłączyć sobie cały układ . O ile dobrze kombinuje, wzbogacając ten układ o jeszcze jeden przekaźnik i diodę możemy wyeliminować zupełnie ten włącznik i całość będzie działala jak w orginalnym automacie reagując na wlączenie światel pozycyjnych zespolonym.
dioda dałbym też na kablu do pozycyjnych, ot tak dla zasady
Włącznik możesz mieć ustawiony na "0" Po odpaleniu samochodu zapalaja sie światla mijania i pozycyjne. Uklad ma ten minus, że w trakcie jego działania (silnik włączony) nie możliwe jest włączenie samych świateł pozycyjnych z zespolonego. Wówczas możemy zkożystać tylko z włącznika narysowanego na układzie. Tak ja rozumuje działanie tego układu. Jeżeli sie myle to prosze mnie poprawić [ wiadomość edytowana przez: siekier82 dnia 2007-04-22 13:53:53 ] |
sielak Ford Escort Piekary Śląskie | 2007-04-22 12:37:24 A czy mozna zrobic ten uklad calkowicie bez diod? |
siekier82 Vectra B Bydgoszcz | 2007-04-22 12:44:24 Bez diod to raczej nie. Zabezpieczaja one część elektroniki przed indukującymi sie prądami np. w cewce przekaźnika. [ wiadomość edytowana przez: siekier82 dnia 2007-04-22 13:43:10 ] |
sielak Ford Escort Piekary Śląskie | 2007-04-22 15:46:57 Powrocilem z pierwszych prob niestety jako pokonany... co sie stalo... moj przekaznik najprawdopodobniej zalacza sie przy 14V... napiecie na niebieskim kablu (ladowanie) bylo max 13,3 V... niestety jest jeszcze drugi problem... po przekreceniu zespolonego na swiatla mijania, pojawia sie napiecie w stacyjce... co oznacza ze mozemy zapalic samochod bez kluczyka, a zeby go zgasic musimy wylaczyc swiatla... zastosowalem diody 1N4004... czekam na propozycje rozwiazania moich problemow... |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-04-22 16:07:50 a tak wogole dorzuci ktos to do porad? albo jako fotorelacja ? |
siekier82 Vectra B Bydgoszcz | 2007-04-22 16:54:13
niestety co do przekaźnika to troche lipa bo powinien działać juz na tym napięciu z alternatora. Powiem więcej że powinien załączyc się juz nawet na 12V. Co do twojego drugiego problemu to wlasnie poto potrzebna jest ta druga dioda na światłach postojowych. Aczkolwiek napięcie na czerwonym nie powinno sie pojawiać po włączeniu świateł. Może jakoś źle ten przekaźnik podpiąłeś. Wszystko na to wskazuje. Pozwoliłem sobie na drobną modyfikację układu prezentowanego przez Wilka: Taki układ powinien dzialać jak orginalny automat. [ wiadomość edytowana przez: siekier82 dnia 2007-04-22 17:10:22 ] |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2007-04-22 16:58:14
Jesli Wilk sie zgodzi dorzuce to jako fotorelacje Tylko narazie mamy burze mózgów poniewaz jest kilka pomyslow na ten patent ja tez zrobilem modyfikacje automatu ;p i czekam na opinie Wilka, bo nie wiem jk to wpłynie na reszte instalacji :] Zreszta moja modyfikacja ponizej: Teoria jest taka: Zespolony nadal steruje swiatlami. Zostawiamy go zawszw w pozycji 2 (wlaczone mijania). Swiatla zapalaja sie po odpaleniu auta, gasna po zgaszeniu. Jesli chcemy pozycje bez zapalonego silnika uzywamy dodatkowego wlacznika - coś jak w Punto :] * czerwony rozcinamy i na nim zakladamy przekaznik Jeszcze mam pytanie... Jakie tam sa prady ?? Może starcza takie malutkie przekazniczki z elektronicznego sklepu a nie motoryzacyjne wielkie ? [ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-04-22 17:06:48 ] |
sielak Ford Escort Piekary Śląskie | 2007-04-22 18:46:04 Dobra zrobilem... nie wlaczaly mi sie swiatla dlatego ze mialem zepsuty wylacznik... po wymienie wszystko dziala... jedyna modyfikacja jaka zrobilem to dodalem jeszcze diode na swiatla pozycyjne... dzieki WILK za schemat... przydal sie... |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2007-04-22 21:22:19 hmm... Wilku, czy na wylaczonym zaplonie po przekreceniu zespolonego na pozycje II, czyli mijania, pojawia sie napiecie na zoltym kablu? czy jest odcinane gdzies wczesniej? bo chcialem zrobic tak zeby przy wylaczonym zaplonie i przekreceniu zespolonego na II nie swiecilo nic, a na I swiecily postojowki... a po przekrceniu kluczyka zeby bylo normalnie... |
siekier82 Vectra B Bydgoszcz | 2007-04-22 22:45:23 Sorki że wcinam sie znów za wilka ale odpowiem na to pytanie. Wszystko sie da zrobić. Pytanie tylko jakim kosztem.
żeby tak działało jak mówisz trzeba zastosować następny przekaźnik. Odcinasz żółty przewód pare centymetrów za kostką. do części przewodu która wchodzi w kostke zespolonego dolączasz jeden biegun cewki przekaźnika, a drugi do masy. przecinasz szary przewód zaraz za kostką (MKVI) i podlączasz do styków przekaźnika. Dzialanie. po przekręceniu na I zapalaja się postojówki. Przekręcasz na II, zasilona zostaje cewka przekaźnika, który odłącza światla postojowe. Jednocześnie na światla mijania nie podawany jest sygnał gdyż żółty przewód mamy rozcięty. Drugą część żółtego kabla przytwierdzasz normalnie do przekaźnika Wilka. Raczej powinno działać |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2007-04-23 00:06:03
no i wlasnie o to mi chodzi, w ktorym miejscu jest odcinane napiecie na zoltym przewodzi po wylaczeniu zapolonu. bo jak wiadmo gasna wtedy swiatelka mijania. jesli na przewodzie od zoespolonego jest na nim napiecie to ja juz sobie poradze, koncepcja chyba ciut inna, lecz bardzo podobna |