Turbo dla ubogich - zetec 1.8 105KM - konkrety - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
widzę że najmądrzejsi są ci którzy turbo na oczy nie widzieli... ehh szkoda gadać ja swoje wiem. róbcie po swojemu mnie to nie obchodzi. Każdy sam płaci za swoje błędy.
  
 
a wy tak sobie gadu gdu a robota stoi moze ktos zacznie w koncu cos robic
  
 
a skąd wiesz że nikt nic nie robi? w moim przypadku prace można uznać za rozpoczęte. kompletuję części.
  
 
yezXR3i jesteś zapatrzony w swoją teorie i ludzi którzy Ci ja wbili do głowy i okej masz do tego prawo ci ludzie na pewno znają sie na tym i mają racje ale tu chodzi o coś innego i ty dalej nie rozumiesz tego...
tu nie mają być uzyskiwane kosmiczne moce a jedynie moc ma być "nieznacznie" podniesiona a do tego nie trzeba tych wszystkich rzeczy które tak wymieniasz poza tym ma być tanio

a jaki sens robić 150konne turbo lepiej wsadziś RSa ?? prosze Cie kreujesz sie na takiego znawce turbo a twierdzisz że auto z silnikiem NA dorówna takiemu samemu autu z silnikiem turbodoładowanym ??
  
 
yezXR3i podejrzewam, ze masz teraz niezly balagan w glowie. Gdzies tam ktos Ci cos powiedzial, tam cos przeczytales itd. Mnie osobiscie Ci ludzie, ktorych tam wymieniles wogole nie sa znani, poza nickami przewijajacymi sie czasem na SR, i jakos nie czuje sie z tego powodu zaklopotany w kazdym razie nie szamocz sie tak. To,ze ktos, kto juz zalozyl turbo do swojego auta Ci cos powiedzial,nie oznacza,ze trzeba to od razu przyjmowac jako swietosc i swoja zyciowa doktryne Poza tym ja nie wiem co Ty chcesz z tym swoim zeteckiem robic - moze napisz ile chcesz z niego wycisnac - ale jesli celujesz w mocy rzedu 200+ hp to uprzedzam Cie, ze odprezenie, intercooler i wieksze wtryskiwacze na pewno nie wystarczą do uzyskania takich mocy na dluzsza mete. I prosze Cie, zorientuj sie bardziej w temacie zanim zaczniesz wypisywac glupoty typu,ze jak sie nie da grubszej uszczelki to sie silnik rozleci,ze dodatkowy wtryskiwacz to prowizorka itd .. bo to swiadczy tylko o Twojej niewiedzy.


Cytat:
2007-12-19 15:15:29, yezXR3i pisze:
.Poza tym jaki jest sens mając 100 konny silnik turbić go na 0,4 bara po to żeby zrobić 150 koni? Nie prościej swapować na RS albo jeśli to zeteć to tylko użyć części z XR i cieszyć się 130PS?



No widzisz kolego i po tym Twoim wpisie mozna sadzic,ze to chyba Ty nie widziales turbo na oczy, a juz na pewno nim nie jezdziles
Glowna korzyscia z turbo nie jest wzrost mocy, ale momentu obrotowego, dzieki temu uturbiony zetec 1.8 na 150KM spokojnie pyknie RSka na prostej, nie wspominajac,ze daje duzo wieksza frajde z jazdy Ale tego pewnie Ci juz koledzy nie powiedzieli ..


[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-21 08:49:23 ]
  
 
Nie bój, się wiem wszystko co do czego zarzucasz mi niewiedzę. Ale i tak uważam że pchanie masy kasy w szalenie niepewne rozwiązanie mija się z celem. A jeśli chodzi o jazdę turbo, to jeździłem Golfem IV Gti 1,8T i zgadnij od czego golf dostał? Od Saxo VTS. Na prostej, na start, przy dużej prędkości i przy elastyczności. Rolę tu odegrała masa akurat, ale pokazuje że auto z turbiną wcale nie jest gwarancją sukcesu..
  
 
Cytat:
2007-12-21 09:36:16, yezXR3i pisze:
auto z turbiną wcale nie jest gwarancją sukcesu..



dokładnie liczy sie "każdy" detal
  
 
Cytat:
2007-12-21 09:36:16, yezXR3i pisze:
Nie bój, się wiem wszystko co do czego zarzucasz mi niewiedzę. Ale i tak uważam że pchanie masy kasy w szalenie niepewne rozwiązanie mija się z celem.


ale Ty dalej nie rozumiesz to ma być TANI projekt w takim wypadku nikt nie zarzuca Ci niewiedzy a tylko brak czytania ze zrozumieniem

Cytat:
2007-12-21 09:36:16, yezXR3i pisze:
A jeśli chodzi o jazdę turbo, to jeździłem Golfem IV Gti 1,8T i zgadnij od czego golf dostał? Od Saxo VTS. Na prostej, na start, przy dużej prędkości i przy elastyczności. Rolę tu odegrała masa akurat, ale pokazuje że auto z turbiną wcale nie jest gwarancją sukcesu..


wszystko jest mozliwe widocznie kierownik golfa cierpiał na anemie albo po prostu najzwyczajniej spał
jednakże my tu mówimy o autach i kierowcach których mozemy porównać

ale skoro już ze stosunkiem mocy do masy wychodzisz to ile ma seryjny RS do setki ?? 8.2 ?? 8.4 ?? - oczywiście katalogowo jak wyjeżdża z fabryki...
ja przed modami u siebie miałem identyczną moc w silniku turbodoładowanym i katalogowo do setki było 8.4s
jest tylko jeden ważny szczegół... moje auto waży ponad 250km więcej od RSa i nie ma tak krótkiej skrzyni jak RS
zapakuj teraz do RSa 3 postawne osoby i zobaczymy jak przyspieszenie będzie wyglądać
konie mechaniczne sprzedają auta a moment obrotowy je rozpędza i to wszystko jeszcze zależy w jakim zakresie obrotów jest usytuowany - nie bierzemy tu pod uwage klekotów turbodoładowanych bo to zupełnie inna bajka
kwestii elastyczności na poczególnych biegach nie poruszam bo to chyba bezsporna kwestia


[ wiadomość edytowana przez: saintadamus dnia 2007-12-21 13:39:10 ]
  
 
Powiem tyle tez nie siedze w turbo ale wolnossacy motor tez gwarantuje dosc dobre osiagi.
Nawiazujac do nie pewnych rozwiazan to sam teraz bede probowal takich bo za nie dlugo koncze projekt i niewiem czy zyskam czy strace kase ktora wlozylem ale to sie okaze i jeszcze jedno to jezeli ma byc dla ubogich to czemu nie wsadzic turba elektronicznego widzialem takie i tez daja dosc sporo niektore barow

Pozdro
  
 
turbo elektryczne które "może" coś tzn kompresor kosztuje 4500zł. Za taką kasę to można już zrobić turbo i to całkiem niezłe które na pewno da i to nie mało!
  
 
ktos cos dubie bo jestem ciekawy
  
 
yezXR3i - kompressor nie ma nic wspolnego z elektryka przypalowi chodzilo chyba o cos innego.
  
 
A i kompresor i turbo ma swe zalety, turbo nie koniecznie jest lepsze. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
  
 
co do turbo ..... szukam wlasnie silnika do escorta 1,6 turbo 89r ,albo czesci tzn kolektor IC i turbo ....moze ktos cos wie
  
 
dziekuje wszystkim za wyczerpujace wypowiedzi
  
 
Ale teoretycznie turbo jest lepsze od kompresora bo mniej straty w mocy zabiera...
I przy turbo nie masz jednostajnie narastającego momentu.
Kompresor za to już od dołu ciągle więc ma jednostajną charakterystyke.
Kompresor tak (jak pisał beniobb) nie jest podłączony elektrycznie , ani sterowany el. Jest mechanicznie sprzężony z silnikiem .
Teoretycznie (z tego co mi wiadomo) tylko MB stosuje kompresory, reszta producentów stosuje turbine.
Inni natomiast wkładają dwie różne turbawki i wydaje mi się że jest to bardziej dający rezultat sposób
  
 
do 3 tyś obr silnik z turbinką zbiera sie jak zwykły benzyniak 105km
tak mi sie wydaje
ale przy 3 tyś włącza sie prędkość świetlna i trwa do 6,600
  
 
TU jest dobry artykuł/faq jak by ktoś nadal był zainteresowany tym tematem
  
 
Widać różnicę pomiędzy niskim budget-em u nas i w UK
Tak czy inaczej ja jestem zeinteresowany przeróbką na soft turbo.

Myślę ze 160 KM z 1.8 16V to niebędzie duże wyzwanie, ale najpierw zdobędę odpowiednie doświadczenie. Mam 2 x 1.6 cvh i 2x 1.6 dohc na podwórku. Na nich poćwiczę, bo z doświadczenia wiem że jak się wezmę za testy tego doładowywania to skończy się na zbieraniu części ze skrzyżowania Jak bawiłem się w OC to pogrzebałem w ogródku 2 nowe durony i athlona XP. Za długo szukałem 1,8 w idealnym stanie żeby na nim ćwiczyć.

W międzyczasie przerobie swój silnik na RQB. Zawsze to trochę mniejsze ciśnienie doładowania dla zamierzonego efektu. Zabieram się za zbieranie gratów do przeróbki.
  
 
Powiedzcie mi czy jak bym chcial sobie uturbic mojego diesela to musialbym zakladac mu komputer, bo przecierz fabrycznie on go nie posiada?