[diesel] Problemy zimą... rozwiązane! - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak, wiem, że narobiłem zamieszania...
Przepraszam wszystkich którzy w moim amoku walki z niepalącym (rano) dieslem - się pogubili.
Wiem, że niejaki CATERIS PARIBUS czy jak mawiał Dyzma Nikodem - pan Etranger zrobiliby to wszystko lepiej niż ja...

Przykro mi że popsułem zabawę i... naprawiłem tak... nieopatrznie, że w sumie to nie wiadomo jak i co pomogło...

pozdr 4 all
  
 
Witam wszystkich.
Piękny temat wywiązał się...., polemizować można do wiosny, ale temat wtedy przestanie być aktualny Żebym nie wyszedł na snoba.... to tylko propozycja.... .
Jeśli ktoś ma konkretne doświadczenia z wymianą świec żarowych i chce się podzielić informacją, niech poda z jakich na jakie wymienił i jaka była różnica ( jeśli była).
Uważam że konkretne informacje (tj. model świec, długość, ilość wymienionych świec) będą czytelne i pozbawione niedomówień.

Jastrząb


  
 
swiece zawsze kompletami wymieniaj - tak jak zarowki reflektorów
  
 
Dzisiaj zakupiłem (jak twierdził sprzedawca i kilka serwisów internetowych takze ) świece od Astry...
FEBI BILSTEIN 17700, zamontowane miały być w moim 1,8 Diesel.
Ponoć takie udaje się montować i jest lepiej ..... z odpalaniem.
Wizualnie są dłuższe i grubsze niż te co były/są.
Przy próbie wkręcenia okazuje się ze można wykonać tylko ok.3 obrotów i koniec , jaka może być przyczyna ?
Czy nie jest gwint taki jak potrzeba , czy świeca za długa a może należy kręcić mocniej....?
Z wcześniejszych opinii wynika ze można, gdzie jest przyczyna ?
Z góry dzięki za rady.
Jastrząb
  
 
Sprawdź suwmiarką skok gwintu i średnicę. A tak na marginesie nie prościej było kupić świece dedykowane do twojego typu silnika?
  
 
M12 x 1,25

http://www.autosklep.istore.pl/sklep,1970,,,03,okazje,pl-pln,354686,0.html
  
 
ja miałem nowe świece (beru)nowy aku,filtry i nie palił przy +5. ciśnienie na jednym garze było słabe i już lipa.o dziwo moc miał,nie wolno zapominać o cisnieniu bo ono też jest winne porannym problemom z zapalaniem.
  
 
mysle ze przy sprawnym ukł. paliwowym i swiecach odpali nawet przy -20*C przy slabej kompresji pod warunkiem prawidlowego ustawienia rozrzadu i pompy.
  
 
Sprawdziłem stare świece żarowe są sprawne .... czyli teoretycznie dobrze, ale właśnie legła w gruzach moja teoria, dlaczego przestał odpalać. Idąc za ciosem zacząłem szukać kolejnej przyczyny.
Obstawiłem termostat woskowy. Pociągnąłem za dźwignię ssania, zablokowałem ją patyczkiem do mieszania kawy i co .... zapalił.
Wie ktoś czy można to "ustrojstwo" tzn. termostat woskowy gdzieś kupić, sprawdzałem w internecie coś jest , ale jakieś nie podobne.
Sam pisałem żeby były konkrety w tym wątku, ale może się komuś przydać ta informacja, zawsze taniej
Z góry dzięki za informacje.
Jastrząb
  
 
Termostat
wstawiałem taki koledze w Escorcie ,pasował
  
 
właśnie u mnie jest inny ....., przynajmniej inna obudowa.....
  
 
Cytat:
2008-12-26 22:46:05, Jastrzab_1_8D_92 pisze:
Sprawdziłem stare świece żarowe są sprawne .... czyli teoretycznie dobrze, ale właśnie legła w gruzach moja teoria, dlaczego przestał odpalać. Idąc za ciosem zacząłem szukać kolejnej przyczyny. Obstawiłem termostat woskowy. Pociągnąłem za dźwignię ssania, zablokowałem ją patyczkiem do mieszania kawy i co .... zapalił. Wie ktoś czy można to "ustrojstwo" tzn. termostat woskowy gdzieś kupić, sprawdzałem w internecie coś jest , ale jakieś nie podobne. Sam pisałem żeby były konkrety w tym wątku, ale może się komuś przydać ta informacja, zawsze taniej Z góry dzięki za informacje. Jastrząb


no ja właśnie wymieniłem u siebie i nie widze wielkiej różnicy ... jest lepiej ale nie idealnie.