Robimy 1.7 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-02-28 19:52:13, grzehu pisze:
Takie rzeczy sie mierzy mikromierzem, idź lepiej do szlifierza.



40 km z plecakiem
Ale nie takie spacery się robiło
  
 
Cytat:
2012-02-28 21:53:37, NaczelnyFilozof pisze:
40 km z plecakiem Ale nie takie spacery się robiło



Hej - przecież do Jeleśni dociera kolej (ostatnia stacja?) czy to juz melodia przeszłości? Jeszcze zostaje PKS
  
 
Jak nie było robione od nowości żadnego szlifowania to wymontuj wał i zawieź do szlifierza (PKS-em też da radę ogólnie wał jest ciężki ale mozesz sobie jakiś wózek jak na zakupy wziąć
a na pewno wyda coś z tego. Jak nie wyda to podrzucisz od razu na punkt ze złomem i będziesz miał na browara na drogę powrotną
  
 
Wał szlifnięty. Był nominał. Czyli 025 I szlif:



Czym go wyczyścić od wewnątrz????



Panewki główne:

  
 
Spraw lepiej miedziane panewki, a jak nie masz w pobliżu nikogo kto by takowe miał to daj znac na PW. W Szczecinie jest sklep który na zamówienie oferuje takie panewki
  
 
Prawdziwy remont nigdy się nie kończy!!!

W najbliższym czasie robimy szlif cylindrów.
Bo pomiędzy tłok a cylinder wchodzi 0.15 szczelinomierz bezproblemowo.
A może kupić same tłoki nominał? Bo na powierzchni cylidrów są jeszcze slady wyjodłowania, takie kręgi po szlifie. Chyba że ten silnik już miał szlif jakiś...

Gdzie później szukać nadwymiarowych tłoków?
  
 
Cytat:
2012-07-01 20:29:29, NaczelnyFilozof pisze:
Prawdziwy remont nigdy się nie kończy!!! W najbliższym czasie robimy szlif cylindrów. Bo pomiędzy tłok a cylinder wchodzi 0.15 szczelinomierz bezproblemowo. A może kupić same tłoki nominał? Bo na powierzchni cylidrów są jeszcze slady wyjodłowania, takie kręgi po szlifie. Chyba że ten silnik już miał szlif jakiś... Gdzie później szukać nadwymiarowych tłoków?



to raczej nie ślad wyjodłowania czy szlifu.. to problem.

sprawdźcie tuleje korbowodów , czy są osiowo osadzone, czy tulejka korby nie jest wytarta bardziej z którejś strony.
To powoduje przekoszenie tłoka i takie ślady jak piszesz - naprawiać !
  
 


Miałem kiedyś cylindry po szlifie. Funkiel nówki i jak pamiętam to były właśnie takie okręgi. Jutro mache zdjęcie.

Szkoda że nie mam nominału 82mm bo bym sprawdził czy tłok lata na boki w cylindrach.
  
 
Cytat:
2012-07-02 21:00:16, NaczelnyFilozof pisze:
Miałem kiedyś cylindry po szlifie. Funkiel nówki i jak pamiętam to były właśnie takie okręgi. Jutro mache zdjęcie. Szkoda że nie mam nominału 82mm bo bym sprawdził czy tłok lata na boki w cylindrach.

m.

ok, możemy myśleć o czymś innym.
Lecz jeśłi nie robiłeś szlifu to nie powinno tam być takich okręgów.
  
 
Czeka cię szlif cylindrów, jak ci wyda I szlif to masz tutaj :tłoki 76.2
  
 
Cytat:
2012-07-08 20:11:04, grzehu pisze:
Czeka cię szlif cylindrów, jak ci wyda I szlif to masz tutaj :tłoki 76.2



No nie, ale cie poniosło. Tłoki nominalnie ma 82mm, a ty mu pchasz 76mm?
  
 
A bo się już zakręciłem jaką pojemność ma naczelny, oczywiście że 82mm nominał, zdaje się że takie same ma samara 1.5
  
 

http://nf.e-net24.pl/temp/szlif.jpg

Zdjęcie cylindra. Tego jodełkowatego wzoru po szlifie brakuje tylko po bokach.

Tłoki mają luzy w cylindrach.

Wymiary góry 81.2 81.3 Dół 81.2 81.5

Tolerancja +/-0.1 Więc nawet zakładając taki błąd do 82mm nominału daleko!

Się zastanawaiam czy z amiast szlifu nie kupić samych nominałów 82mm.
  
 
Co lejemy po remoncie?

Mineralny 15W?
Tak jak przykazała fabryka. Gesty olej bo i luzy na silniku inaczej projektowali.

Półsynetyk 10W. Będzie latwiej w wielkie mrozy. Ale moze rozpuscic osady na sciankach bloku i w glowicy.
  
 
Cytat:
2012-10-16 17:03:10, NaczelnyFilozof pisze:
Co lejemy po remoncie? Mineralny 15W? Tak jak przykazała fabryka. Gesty olej bo i luzy na silniku inaczej projektowali. Półsynetyk 10W. Będzie latwiej w wielkie mrozy. Ale moze rozpuscic osady na sciankach bloku i w glowicy.



ile razy już o tym było.
Lać jak najlepszy olej, tym bardziej po remoncie.

Poczytaj w jakiej temp. 15W zmienia się w żel, w jakiej zaczyna "płynąć" i można zgubić film olejowy.

Co za baśnie - fabryka przykazała mineralny.. bo o ruskie to można byle co - chcesz lej 20W30 - twój motor.

To, że fabryka leje syntetyk lub półsyntetyk to co ?

Osady rozpuścić, a co to za remont, że tam są osady. A może jeszcze wierzysz, że rozpuści uszczelki i olej wypłynie.



[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-10-16 17:56:01 ]
  
 
Cytat:
Osady rozpuścić, a co to za remont, że tam są osady. A może jeszcze wierzysz, że rozpuści uszczelki i olej wypłynie.



Temu sie pytam
Blok silnika od wewnątrz jest ciemny.
Przecie nie włoze bloku do pralki
  
 
Bartek, BRAWO
Zgadzam sie w 100% z tobą.

Fabryka tez nakazała żeby codziennie sprawdzać ciśnienie w oponach, stan żarówek, płyny i t.d. Kto tego się trzyma?

Blok można umyć w skrzyni PCV po warzywach, chlebie i t.d.

Bez obrazy Filozof, ale czasami jak czytam twoje posty, mam wrażenie, ze lubisz wycierać dupę gównem. Najbardziej utkwiło mi w głowie jak chciałeś kupić używane klocki hamulcowe. Nie kombinuj, bo chytry dwa razy traci.

Lej jak najlepszy olej, a silnik nie powie ci PA-PA. I nie zapomnij zrobić głowicy, bo co to za remont bez remontu głowicy.
  
 
Cytat:
Bez obrazy Filozof, ale czasami jak czytam twoje posty, mam wrażenie, ze lubisz wycierać dupę gównem. Najbardziej utkwiło mi w głowie jak chciałeś kupić używane klocki hamulcowe. Nie kombinuj, bo chytry dwa razy traci.




Kryzys gospodarczy. Kazda zlotowke ogladam dwa razy przed wydaniem.

Cytat:
Lej jak najlepszy olej, a silnik nie powie ci PA-PA. I nie zapomnij zrobić głowicy, bo co to za remont bez remontu głowicy.



Czyli pósyntetyk. Jak rozpusci amalunim to bedzie na Was!!!


  
 
Z innej beczki.

Kupilem nowy regulator napiecia.
Bo obecny raz laduje, raz nie laduje. W zaleznosci od tempatetury i wilgotnosci.

Kupilem nowke.
Lutuje przewody z wtyczkami.
Bo mam wyprowadzine na nadkole.
Wstawiam do samochodu.
Przekrecam kluczyk w stacyjce.
JEB!
TRZASK!
Patrze i czuje swąd spalenizny elektronicznej.
No to mysle rozbebesze i zobacze co wybucho i dlaczego.
No i wybuchl w srodku tranzystor.
A czemu?
Przemistrz w rosyjskiej fabryce na opak nalozyl ten plastk z symbolami. No wiec zalutowalem przewody w innej kolejnosci... Nie ma to jak kontrola jakosci...
  
 
Jest kryzys, kryzys, kryyzysss
Chłopaki nie ma się co spinać każdy robi jak uważa, co do oleju to ja mam zdanie że starczy mineralny np. lubro 15W40 dobry i tani po co przepłacać.
Klocki o ile nie są mocno i nierówno zdarte tez można założyć (też tak robiłem kiedyś).
Teraz tak nie robię z klockami bo mi się nie opłaca ale nikomu nie zabraniam, każdy ma swoje kalkulacje.
Remont lepiej zrobić kompleksowo wraz z głowicą żeby nie wyrzucić $$$ w błoto...