Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2012-03-01 08:38:50
Hej - przecież do Jeleśni dociera kolej (ostatnia stacja?) czy to juz melodia przeszłości? Jeszcze zostaje PKS |
grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-03-04 14:08:13 Jak nie było robione od nowości żadnego szlifowania to wymontuj wał i zawieź do szlifierza (PKS-em też da radę ogólnie wał jest ciężki ale mozesz sobie jakiś wózek jak na zakupy wziąć
a na pewno wyda coś z tego. Jak nie wyda to podrzucisz od razu na punkt ze złomem i będziesz miał na browara na drogę powrotną |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-05-15 19:59:25 Wał szlifnięty. Był nominał. Czyli 025 I szlif:
Czym go wyczyścić od wewnątrz???? Panewki główne: |
Tomek2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Szczecin | 2012-05-16 20:43:12 Spraw lepiej miedziane panewki, a jak nie masz w pobliżu nikogo kto by takowe miał to daj znac na PW. W Szczecinie jest sklep który na zamówienie oferuje takie panewki |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-07-01 20:29:29 Prawdziwy remont nigdy się nie kończy!!!
W najbliższym czasie robimy szlif cylindrów. Bo pomiędzy tłok a cylinder wchodzi 0.15 szczelinomierz bezproblemowo. A może kupić same tłoki nominał? Bo na powierzchni cylidrów są jeszcze slady wyjodłowania, takie kręgi po szlifie. Chyba że ten silnik już miał szlif jakiś... Gdzie później szukać nadwymiarowych tłoków? |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-07-02 00:31:25
to raczej nie ślad wyjodłowania czy szlifu.. to problem. sprawdźcie tuleje korbowodów , czy są osiowo osadzone, czy tulejka korby nie jest wytarta bardziej z którejś strony. To powoduje przekoszenie tłoka i takie ślady jak piszesz - naprawiać ! |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-07-02 21:00:16 Miałem kiedyś cylindry po szlifie. Funkiel nówki i jak pamiętam to były właśnie takie okręgi. Jutro mache zdjęcie. Szkoda że nie mam nominału 82mm bo bym sprawdził czy tłok lata na boki w cylindrach. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-07-02 22:14:20
ok, możemy myśleć o czymś innym. Lecz jeśłi nie robiłeś szlifu to nie powinno tam być takich okręgów. |
grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-07-08 20:11:04 Czeka cię szlif cylindrów, jak ci wyda I szlif to masz tutaj :tłoki 76.2 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-07-08 21:29:50
No nie, ale cie poniosło. Tłoki nominalnie ma 82mm, a ty mu pchasz 76mm? |
grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-07-10 19:20:53 A bo się już zakręciłem jaką pojemność ma naczelny, oczywiście że 82mm nominał, zdaje się że takie same ma samara 1.5
|
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-07-16 18:23:59 http://nf.e-net24.pl/temp/szlif.jpg Zdjęcie cylindra. Tego jodełkowatego wzoru po szlifie brakuje tylko po bokach. Tłoki mają luzy w cylindrach. Wymiary góry 81.2 81.3 Dół 81.2 81.5 Tolerancja +/-0.1 Więc nawet zakładając taki błąd do 82mm nominału daleko! Się zastanawaiam czy z amiast szlifu nie kupić samych nominałów 82mm. |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-10-16 17:03:10 Co lejemy po remoncie?
Mineralny 15W? Tak jak przykazała fabryka. Gesty olej bo i luzy na silniku inaczej projektowali. Półsynetyk 10W. Będzie latwiej w wielkie mrozy. Ale moze rozpuscic osady na sciankach bloku i w glowicy. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-10-16 17:51:29
ile razy już o tym było. Lać jak najlepszy olej, tym bardziej po remoncie. Poczytaj w jakiej temp. 15W zmienia się w żel, w jakiej zaczyna "płynąć" i można zgubić film olejowy. Co za baśnie - fabryka przykazała mineralny.. bo o ruskie to można byle co - chcesz lej 20W30 - twój motor. To, że fabryka leje syntetyk lub półsyntetyk to co ? Osady rozpuścić, a co to za remont, że tam są osady. A może jeszcze wierzysz, że rozpuści uszczelki i olej wypłynie. [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-10-16 17:56:01 ] |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-10-16 19:52:24
Temu sie pytam Blok silnika od wewnątrz jest ciemny. Przecie nie włoze bloku do pralki |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-10-16 20:36:22 Bartek, BRAWO
Zgadzam sie w 100% z tobą. Fabryka tez nakazała żeby codziennie sprawdzać ciśnienie w oponach, stan żarówek, płyny i t.d. Kto tego się trzyma? Blok można umyć w skrzyni PCV po warzywach, chlebie i t.d. Bez obrazy Filozof, ale czasami jak czytam twoje posty, mam wrażenie, ze lubisz wycierać dupę gównem. Najbardziej utkwiło mi w głowie jak chciałeś kupić używane klocki hamulcowe. Nie kombinuj, bo chytry dwa razy traci. Lej jak najlepszy olej, a silnik nie powie ci PA-PA. I nie zapomnij zrobić głowicy, bo co to za remont bez remontu głowicy. |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-10-17 19:53:42
Kryzys gospodarczy. Kazda zlotowke ogladam dwa razy przed wydaniem.
Czyli pósyntetyk. Jak rozpusci amalunim to bedzie na Was!!! |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2012-10-17 19:59:38 Z innej beczki.
Kupilem nowy regulator napiecia. Bo obecny raz laduje, raz nie laduje. W zaleznosci od tempatetury i wilgotnosci. Kupilem nowke. Lutuje przewody z wtyczkami. Bo mam wyprowadzine na nadkole. Wstawiam do samochodu. Przekrecam kluczyk w stacyjce. JEB! TRZASK! Patrze i czuje swąd spalenizny elektronicznej. No to mysle rozbebesze i zobacze co wybucho i dlaczego. No i wybuchl w srodku tranzystor. A czemu? Przemistrz w rosyjskiej fabryce na opak nalozyl ten plastk z symbolami. No wiec zalutowalem przewody w innej kolejnosci... Nie ma to jak kontrola jakosci... |
grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-10-17 20:04:44 Jest kryzys, kryzys, kryyzysss
Chłopaki nie ma się co spinać każdy robi jak uważa, co do oleju to ja mam zdanie że starczy mineralny np. lubro 15W40 dobry i tani po co przepłacać. Klocki o ile nie są mocno i nierówno zdarte tez można założyć (też tak robiłem kiedyś). Teraz tak nie robię z klockami bo mi się nie opłaca ale nikomu nie zabraniam, każdy ma swoje kalkulacje. Remont lepiej zrobić kompleksowo wraz z głowicą żeby nie wyrzucić $$$ w błoto... |