Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2013-12-10 22:50:04
Nie, na czujnikach zazwyczaj jest 5V.
Jesteś pewny, że to cały czas ten sam przekaźnik "cyka"?
W granicach 13,8 - 14,4 V
Z tego co mi się udało znaleźć, to jest to czujnik halla (w aparacie zapłonowym). [ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2013-12-10 23:07:10 ] |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2013-12-12 00:48:56 Chyba to zwalczyłem. Z jednej strony się cieszę, bo nie szarpie, z drugiej strony czekam aż wróci, bo do końca nie rozumiem czemu się uleczyło.
Problemem był silnik krokowy. Jak kupowałem Ładę, to sprzedający dorzucił nowy mówiąc, że stary już niedomaga i trzeba by wymienić. Dużo nie myśląc wymieniłem ale wymieniałem też kilka innych rzeczy, oraz grzebałem przy silniku. Po odpaleniu zaczął szarpać i przejrzałem już wszystko ale silniczka nie podejrzewałem (biorąc pod uwagę objawy kto by podejrzewał). Dzisiaj ostatnim rzutem na taśmę wymieniłem silniczek na stary i bingo! Pytanie co ma silniczek krokowy do tego, że komputer gubi sygnał z czujnika przepustnicy? BTW pomierzyłem dzisiaj napięcia na czujniku przepustnicy. Zasilanie 5V. Jednak jak na moje oko czujnik za późno reaguje (wskazuje za mało). Wg TEJ tabelki przy zamkniętej przepustnicy powinno być 0,5V. U mnie jest 0,2V. Przy 6% powinno być 0.72V, u mnie jest ok 1,5. Aby osiągnąć 0,5V muszę całkiem nieźle otworzyć przepustnicę. Dziwne trochę... Czy jest możliwe, że mam nie taki czujnik? Z tego co wiem wszystkie Łady mają taki sam. BTW2: Rough road sensor - jest bezpośrednio przed silnikiem od wycieraczek. Mówi komputerowi, że jedziemy po wyboistej drodze i na coś tam podobno wpływa. Ja po odłączeniu tego nie zauważyłem żadnej zmiany, oprócz natychmiastowego błędu w ECU [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2013-12-12 00:52:29 ] |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2013-12-12 09:43:45 przy max otwartej przepustnicy jakie jest napięcie?
|
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-12-22 22:06:15 Pisałem już kiedyś o tym, jak niva żyje własnym życiem. Ale sprawdź tuleje na tylnych drążkach. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-12-26 22:18:03 |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-01-12 20:23:22 Przy niedzieli postanowiłem wykąpać Nivkę:
+ jazda przez pola i łąki. Wnioski są takie: - opony Kama 232 dobrze nadają się na czarne, drogi polne, trasy "quadowe" - opony Kama 232 średnio nadają się (ale tragedii nie ma) na jazdę po łąkach (niezbyt mocno grząskich), górkach, dołkach, zabłoconych polnych drogach typu mega kałuża, błocko. Trochę się ślizgamy, ale jedziemy dzielnie do przodu. - kompletnie nie nadają się na bardzo grząski, klejąco-wciągający teren, typu bagienna łąka, straszliwe błocko, zaorane świeżo pole. W miejscu z pierwszego zdjęcia powyżej spędziłem godzinę wydłubując auto z błota. Oczywiście saperka została w garażu Nie to że bym narzekał. Przecież to zwykłe szosówki zimowe, nie jakieśMT-ki. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2014-01-12 21:43:09 Jeżeli chcesz ostro poswirowac w terenie, to pewnie ze szosowki do tego się nie nadają. Trzeba kupić min. WLI-5, potem K-139, a najlepiej SIMEXy. Ale ceny już są zupełnie inne. Jeżeli chcesz, mogę Ci sprzedać 5 szt. kół od nivy z 2003r za 200 zł. Opony są, ale lipne. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-01-12 23:25:55
Mam takowe. Były "orygninalnie" jak kupiłem. Niestety, ale nie da się na nich jeździć po asfalcie a po tym jeżdżę w 90% dlatego zmieniłem na Kame. Oczywiście mogę dokupić osobne felgi i wymieniać przed wypadami w teren, ale to raczej odległa przyszłość. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-02-08 22:58:02 Nivka bez większych problemów przejechała trasę Poznań - Lądek -Poznań. W międzyczasie mały off road przez górskie łąki i lasy. W sumie jakieś 800km. Nieźle jak na pierwszy raz. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-03-22 23:38:07 Zamierzam jutro wymienić uszczelki kolektora dolotowego. Czy nowe wkładać "na sucho" czy dać delikatnie silikonu? |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2014-03-23 06:00:16 na sucho... jak się upierasz, e kto nie smaruje ten nie jedzie to zwilż je olejem. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2014-03-23 10:10:26 Ja smaruje smarem. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2014-03-23 10:49:36 w zasadzie róznica jest niewielka, ale lepiej MPI [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2014-03-23 10:50:04 ] |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-03-23 20:13:51 Trochę czasu to zajęło ale dałem radę. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. W kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą była włożona taka plastikowa rurka, która wydaje mi się miała za zadanie dostarczać powietrze do centralnej części kolektora (żeby było tak samo daleko do wszystkich cylindrów?). Przejrzałem schematy, katalog części i nigdzie czegoś takiego nie widzę. Jest przepustnica przykręcana na kolektor i to wsio. Złożyłem bez tej rurki. Też działa. Czy ktoś wie coś na ten temat? |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2014-05-10 23:03:41 Przegląd mam w lipcu, ale dziś podjechałem na "ścieżkę zdrowia" do stacji diagnostycznej. Ku mojemu zdziwieniu do zrobienia tylko tylne hamulce, ręczny, skasowanie luzów w łożyskach przednich kół i przekładni kierowniczej. Hamulce, amorki, zawieszenie OK. Jestem mile zaskoczony.
Z tej okazji uruchomiłem w Nivce radio oraz ją odkurzyłem i umyłem |