Hamulce z CC w maluchu?? - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dawcy - pomysł z regulacją na hydro łapie ma jakiś sens bo miałem może nie regulacje ale takie zabezpieczenie by opierał się tłoczek o zeger, troszkę podkręciłem i pedał już jest wyżej. Wcześniej taką regulacje robiłem sobie w sposób że podciągałem ręczny na linkę na 1 ząbek, ryzyko jest właśnie takie że blisko szczęki są już bębna trzeba to starannie wyregulować.

I z tego wynika że może to być wina 3 rzeczy,
1. właśnie pompy bo mam delphi i juz miałem kiedyś z taką problem.
2. pompa sama w sobie już nie ma takiej wydajności i podkręcenie na hydro troszkę ją wspomaga
3. szczęki ferodo i ich rewelacyjnie niedziałające samoregulatory przez co pompa ma więcej roboty.

Za kilka miesięcy pewnie wymienie pompe na nową a cała resztę zostawie zobaczymy jaki będzie tego efekt, narazie trzeba jakoś przejechać najbliższą sobotnią imprezę.
  
 
To i ja sie podłącze jesli mozna.

Planuje u siebie dac w 126p z przodu zaciski SC + brembo max + ferodo ds2000.

Na tyl ma byc beben + szczeki ferodo.

I mam dylemat czy dac przednie czy tylne cylinderki na tył ? Wiem ze niby przednie wg powszechnej opinii lepiej, ale ....

Druga sprawa - cylinderki Delphi moga byc czy sa tak samo gowniane jak pompy ?

  
 
ja teraz założyłem do dyłu przednie, dopracowałem patent Dawców z podkręceniem na pompie od hydro i padał jest w dobrym miejscu, jutro jadę na super oes to napiszę jak się to sprawdziło
  
 
mieliśmy to samo z pompami delphi tego nie ma sensu zakładać skończyło się na rozebraniu i wyczyszczeniu starej fabrycznej pompy i włożeniu starego prlowskiego zestawu naprawczego do niej, działa do teraz
  
 
Cytat:
2012-02-24 08:06:23, Try3ek pisze:
ja teraz założyłem do dyłu przednie, dopracowałem patent Dawców z podkręceniem na pompie od hydro i padał jest w dobrym miejscu, jutro jadę na super oes to napiszę jak się to sprawdziło



I jak sie to sprawdziło ? I jakiej firmy masz cylinderki ?

  
 
no i ogólnie z czymś jest nadal kiszka bo pedał okazało się że zapowietrzony, hytro raz działało raz nie. Jeszcze będę odpowietrzać z odkręconymi zaciskami by odpowietrznik był na górze.
  
 
Cytat:
2012-02-28 09:37:41, Try3ek pisze:
no i ogólnie z czymś jest nadal kiszka bo pedał okazało się że zapowietrzony, hytro raz działało raz nie. Jeszcze będę odpowietrzać z odkręconymi zaciskami by odpowietrznik był na górze.


Spróbuj jeszcze podciśnieniowo odpowietrzać. Jeśli nie masz takiego urządzenia to gdzieś na stacje kontroli podjedź. Albo sobie sam zbuduj. Ja w tym celu zastosowałem agregat z lodówki, w którym podłączyłem do sekcji ssącej kruciec zamontowany do szczelnego pojemnika na płyn. Po prostu wytworzyłem podciśnienie w pojemniku i odkręciłem odpowietrznik przy kole które aktualnie odpowietrzałem. 3 razy przepuściłem płyn przez układ pamiętając by w zbiorniku wyrównawczym zawsze był odpowiedni poziom. Przy okazji pompowałem delikatnie hamulcem roboczym. W ten sposób można sobie spokojnie samemu hamulce odpowietrzyć bez obawy ponownego zapowietrzenia. Już kilka razy musiałem odpowietrzać układ samemu i zawsze hamulec był igła po 5min. Polecam.
  
 
no np ja mialem tak jak mowie pedal mega nisko - szedl do podlogi ale hamulce lapaly), odpowietrzylem pod cisnieniem to sie poprawilo - juz nie dochodzil do podlogi. Teraz po pol roku znowu dochodzi do podlogi. wtf? Jakis pomysl skad wytrzasnąć pompę? A może do tej kupić nowe gumki innej firmy?
  
 
Ja odpowietrzyłem kilka razy dokoła i tera jest dobrze. Gej bierze wysoko.
  
 
Cytat:
2012-02-28 10:26:05, jaqo pisze:
no np ja mialem tak jak mowie pedal mega nisko - szedl do podlogi ale hamulce lapaly), odpowietrzylem pod cisnieniem to sie poprawilo - juz nie dochodzil do podlogi. Teraz po pol roku znowu dochodzi do podlogi. wtf? Jakis pomysl skad wytrzasnąć pompę? A może do tej kupić nowe gumki innej firmy?


Kup używaną pompę i zregeneruj- wymień uszczelniacze. Mechanicznie się tam nie ma co za bardzo zepsuć. Jak mówię u nas jeździ stara pompa, która nigdy nie była wymieniana. I nie ma z nią żadnych kompletnie problemów. Była wyjmowana już kilka razy, ale zawsze po kilku odpowietrzeniach hamulec bierze od góry. Powiem więcej, heble są lepsze niż w moim dupowozie gdzie już w dodatku jest serwo.
  
 
Cytat:
2012-02-28 10:26:05, jaqo pisze:
no np ja mialem tak jak mowie pedal mega nisko - szedl do podlogi ale hamulce lapaly), odpowietrzylem pod cisnieniem to sie poprawilo - juz nie dochodzil do podlogi. Teraz po pol roku znowu dochodzi do podlogi. wtf? Jakis pomysl skad wytrzasnąć pompę? A może do tej kupić nowe gumki innej firmy?


dokładnie kup gumki regeneracyjne, weź stara pompę hamulcową, rozbierz wyczyść umyj i poskładaj na nowym zestawie, na pewno będzie działać. nasza żyje już drugi rok w maluchu który lekko nie ma
  
 
Problem w tym ze nie mam starej pompy, mysle o regeneracji nowej
  
 
U mnie po zrobieniu regulacji ogranicznika hamulce sie znalazły trzeba lekko naciskać bo przy mocniejszym wcisnieciu blokuje cztery koła . Problemy z odpowietrzaniem moga byc jak zbiorniczek połaczony jest tymi przezroczystymi przewodami z pompą tam sie potrafi robić podcisnienie . Najlepiej załozyć zbiorniczek z cc na pompe bezposrednio jak pisałem wczesniej mam pompe z lanci Y10 20,6mm z gwintami 10.1 na niej dopiero jest wydajność i zapas ciśnienia na maluchowskiej nie ma zapasu cisnienia pedał leci prawie w podłoge i cos tam hamuje ale na rolkach jest lipa .

pozd;
  
 
a ja mam wciaz dylemat czy brac na tyl przednie czy tylne cylinderki ? z tylu bebny, a z przodu zestaw z seicento na brembo max + ferodo ds2000.

Doradzicie mi ? bo mam juz metlik w glowie, chce miec mozliwie najlepsze rozwiazanie, duzo ludzi pakuje przednie na tyl, ale boje sie zeby tyl nie hamowal zbyt mocno wzgledem przodu ...samochod swap 1.2.
  
 
przy tarczach nie ma opcji by tył zachamował wcześniej niż przód, szczególnie na mokrym, przód jest tak lekki że blokuje się bardzo szybko, teraz mam przednie z tyłu i wydaje mi się że troszkę lepiej rozłożona jest siła hamowania, oczywiście zależy kto co woli bo ja lubie jak auto sie troszkę stawia w łukach bokiem przy hamowaniu
  
 
Cytat:
2012-03-06 00:27:49, piotres87 pisze:
a ja mam wciaz dylemat czy brac na tyl przednie czy tylne cylinderki ? z tylu bebny, a z przodu zestaw z seicento na brembo max + ferodo ds2000. Doradzicie mi ? bo mam juz metlik w glowie, chce miec mozliwie najlepsze rozwiazanie, duzo ludzi pakuje przednie na tyl, ale boje sie zeby tyl nie hamowal zbyt mocno wzgledem przodu ...samochod swap 1.2.



daj na tył przednie jest dużo lepiej
  
 
Cytat:
2012-03-06 06:41:59, Try3ek pisze:
przy tarczach nie ma opcji by tył zahamował wcześniej niż przód, szczególnie na mokrym, przód jest tak lekki że blokuje się bardzo szybko


Jest opcja pod warunkiem że się goni na slicku. Przy zjazdach na drogach o większym nachyleniu jest tendencja do blokowania wpierw tylnej osi na cylinderkach przednich. Ale do jazdy na co dzień bez problemu pakuj przednie na tył, tym bardziej że chcesz rowkowane tarcze z przodu montować czyli de facto siła hamowania na przedniej osi będzie już nieco wyższa niż w przypadku seryjnych tarcz, jak ma to miejsce u mnie.

Cytat:
teraz mam przednie z tyłu i wydaje mi się że troszkę lepiej rozłożona jest siła hamowania, oczywiście zależy kto co woli bo ja lubie jak auto sie troszkę stawia w łukach bokiem przy hamowaniu


No więc jednak tył ma większą tendencję wtedy do blokowania
  
 
zdecydowane - zamowione na tyl nowe przednie cylinderki SAMCO + nowe bebny ori Fiat. Jak bedzie zle to bedzie na was .
  
 
Jutro chce zakuc przewody na przod pod zaciski z CC - jaka dlugosc calkowita wezyka zrobic zeby bylo dobrze ? 30cm czy moze troche dluzszy, powiedzmy 32cm ?

Dodam ze nie bedzie zadnej redukcji, z jednej strony koncowka zenska pod przewod z malucha (gwint m10x1,25) a z drugiej meska do zacisku z CC (gwint m10x1,0).
  
 
pasują od PEŻO 206 -chyba albo kup śruby 10x1 i wsadź ori