DZIAŁ ---- DIESEL - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mozna dokupić do silnika 1.7 td isuzu intercooler??? ile taka opcja kosztuje??? orientuje sie ktos??albo jakies linki do sklepów z czesciami gdzie by to było... aha i ile mi moze to dodac mocy??
  
 
Chwila... chwila... Dokupić Intercooler? A zobacz co masz zainstalowane pionowo przy chłodnicy. Intercooler? Brawo, znalazłeś go! Poziomo pod chłodnicą masz chłodnicę oleju. No chyba, że poprzedni właściciel Twojego auta uznał, że IC jest mu niepotrzebny i go wymontował.



Jeżeli z tym IC jest inaczej to poprawcie mnie!
  
 
ja tam nic nie widze.mam chlodnice dużą i koło niej nic nie ma i pamietaj Pshemal ze ja mam silnik isuzu a nie opel a one chyba nie mialy intercoolera...np chyba ze ja ślepy jestem pozdro
  
 
Wiem, że masz silnik Isuzu. Były 4 Astry z silnikiem Diesela:

17YD 57KM (XII.1991-VIII.1992)
17DR 60KM (IX.1992-VIII.1994)
X17DTL 68KM (IX.1994-II.1998) taki jak ja mam
TC4EE1 82KM (XII.1991-III.1998) taki jak Ty masz

przy czym TC4EE1 od IX.1995 miał oznaczenie X17DT.

Dwa ostatnie to Turbo Diesele, oczywiście z Intercoolerem.
Z tego co wiem, to nie było wersji bez Intercoolera. Jeżeli
jestem w błędzie, to proszę mnie poprawić.

Prosta sprawa: znajdź pod maską turbinę (dasz chyba radę), z jednej strony idzie rura do filtra powietrza, a z drugiej strony rura do Intercoolera - i tyle!

Aha! I nie szukaj czegoś takiego jak może widziałeś na filmie "Szybcy i wściekli"... czyli ładny, duży, błyszczący, umieszczony poziomo pod zderzakiem Intercooler...
  
 
heheh no to zaraz ide obczaic mam nadzieje ze teraz sie juz doszukam bo wiem gdzie jest filtr powietrza i wiem gdzie jest turbina
  
 
Napewno masz IC bo ja mam ISUZU i też go mam i niebyło modeli bez.
  
 
Ale tu tłoczno...! Czyżby tak mało Opelków w naszym Klubie było "Powered by Diesel"?
  
 
bobski masz aparat to fotken machen silnika i my to oblukamy

Swoją drogą te silniki bardzo łatwo idzie podkręcić do prawie 100 KM bez ingerencji w TURBO a z Ingerencją idzie do 110 - 115 (miałem taką Astre z tym silnikiem).
  
 
Potryk, napisz mi coś więcej nt. owych modyfikacji, bo z tego co wiem to nie bardzo jest tam co modyfikować. Trochę teorii please
  
 
opisz jak to zrobic i jak to wpłynie na spalanie zakładając generalnie taką samą dynamike jazdy bo pod pedałem zawsze warto mieć zapas
  
 
Bobski - widzę, że dobre chęci to masz... a przynajmniej intercooler znalazłeś?!
  
 
to chyba zależy od przypadku (czy bosch czy delphi czy niewiadomo co), bo u mnie nie da się bez boxa podnieść mocy
  
 
Ale tu nie ma przecież żadnej elektroniki! Przynajmniej u mnie, ale sądzę że w Isuzu jest podobnie.
  
 
Ja miałem u siebie tylko podkręconą pompę, poprostu powiedziałem mojemu mechanikowi ze chce mieć mocniejsze auto i juz. jeśli chodzi o spalanie to 10 ropy (niestety coś za coś), po za tym miałem pusty wydech, tzn tylko 1 tłumik firmy "KM" na końcu.
generalnie Astra dostała niecałe 100 KM (nie sprawdzałem) ale przy poruszaniu się i wyścigach było to odczuwalne, np. na obwodnicy jechałem nią ponad 200 km/h.
Tylko przedewszystkim trzeba zadbać o dobre chłodzenie silnika (ja napoczątku niezadbałem co w efekcie dało ze temperatura skoczyła mi na czerwone i głowica poszła).
Dalej mozna dać wiecaj barów na turbinie co nam da ponad 100 KM.

W tych silnikach nie ma elektroniki, więc ręcznie wszystko się robi.

Przy tych rozmowach przypomniało mi się jak jechałem do Krakowa za Junixem gdzie był Maciej (GSI) jak się zatrzymaliśmy to nie dawał wiary ze ja jade diesslem (leciałem za nimi na płatnej autostradzie nonstop 190 / 200 ).

więc tak:

plusy:
- moc ok. 100KM
- auto ciągnie od 1000 obr.
- przy zwolnieniu wydechu i zamontowaniu ostatniego tłumika basowego w trakcie jazdy nie słychać ze się pomyka diesslem.

minusy:
- spalanie ok. 10l /100km (no chyba ze ktoś będzie wolniej pomykał)
- dobre chłodzenie silnika (ja dokupiłem po jakimś czasie pompkę recylkulacyjną)

koszta:
- mechanik 50 zł (podkręcenie pompy)
- Tłumik 220 zł (firma KM)
- wywalenie tłumików i wspawanie rur (50 zł)
- pompka recylkulacyjna (60 zł uzywana)
  
 
Dzięki za info. Rozumiem, że miałeś silnik Isuzu?
  
 
Cytat:
2004-10-07 13:24:34, Pshemal pisze:
Dzięki za info. Rozumiem, że miałeś silnik Isuzu?



dobrze zrozumiałeś , miałem ISUZU
  
 
Mam problem z Omegą 2.3 TDI

Silnik ma przesadnie twardą pracę, dymi przy uruchamianiu i przyspieszaniu (czarny dym)

-Wtryskiwacze nowe
-Ciśnienie wtrysku OK
-pompa wtryskowa sprawdzona
-kąt ustawienia tłoczenia prawidłowy
-uszczelka pod głowicą wymieniona (profilaktycznie)
-turbosprężarka działa prawidłowo

Mechanik (podobno dobry) rozkłada ręce.

Może ktoś z klubu poradzi???

Pozdrawiam
  
 
U mnie też trochę dymi i polecono mi abym sprawdził katalizator (jeżeli oczywiście go mam, bo póki co to nawet nie wiem). Jak jest zabity to mogą być takie efekty - z resztą to znany temat. Jak go mam to go wytnę w cholerę i problem z głowy (jeżeli to oczywiście jego wina).
  
 
Do Potryka jak "można dać więcej barów na turbinie"?? wiem ze turbo tloczy powietrze pod cienieniem jakims okreslonym ale jak na turbinie ustawic zeby robila to pod wiekszym cisnieniem?? bo pompe to wiem ze kazdy pompiaz mi podkreci,ale do kogo sie udac bo podkrecenie turbiny??
  
 
Bobski, to wszystko nie jest to takie proste, a Ty chyba sądzisz, że wystarczy pokręcić jakąś śrubką i robi się 100 koni. Wejdź tu forum.streetracing.pl do działu TDI i tam poszukaj. Znajdziesz dużo praktycznych informacji... i może trochę ochłoniesz.