Drgania - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Mam problem: przy ruszaniu lewarek zmiany biegów w pewnym momencie zaczyna drgać na maksa , hula na lewo i prawo, słychac dziwne stuki . Zawsze jest tak gdy ruszam na półsprzęgle.

dzieje sie tak równiez gdy samochód jest obciążony.


pozd

Marcin
  
 
Wydaje mi się, że ja mam podobny problem z tym, że takie zjawisko występuje u mnie podcza rozpędzania się na poszczególnych biegach przy pewnych prędkościach obrotowych silnika. Drgania lewarka nie są może tak widoczne natomiast bardzo słyszalne. Podejrzewam, że coś się wyrobiło albo rozkręciło przy mechaniźmie zmiany biegów. Co to może być?
  
 
Sprawdzcie gumowo-metalowy łącznik wału. On bardzo często jest powodem.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-16 11:41:36, Wujek-Kajtek pisze:
Sprawdzcie gumowo-metalowy łącznik wału. On bardzo często jest powodem. Pozdrawiam



Zgadzam się,gumowo-metalowy łącznik skrzynia-wał mapedowy,ostatnio go wymieniałem bo mi padł i były identyczne objawy!Pozdrawiam i powodzenia!
  
 
Podstawowy problem - przeniesienie napędu -
1. najczęściej sprzęgło met.-gum. łączące SB z wałem,
2. może być wina sprzęgła (np. pęknięte sprężynki w tarczy),
3. luźna poprzeczka mocująca SB.

  
 
Ok łącznik sprawdzę natomiast mam wrażenie, że od pewnego czasu dzwignia zmiany biegów jest jakby luźna i właśnie wtedy pojawiły się te jej drgania
  
 
Witam, mam taki problem. Jadąc swoim fiacikiem, na pewnej prędkosci, około 30 km/h (słownie trzydziestu), samochod wpada w dziwne drgania, turbulencje , zaczyna nim po prostu trząść. Jednak gdy przekroczę tą prędkosc wszystki opisane objawy ustępują. Nie wiem czy to cos powaznego, ale dyskomfort jazdy jest duzy. Objawy sa tyko przy tej predkosci. Czy moga byc to te same przyczyny co opisywane przy 100-130 km.h?? Czy miał ktoś podobny problem i co moze być przyczyną. Z góry dzieki za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
  
 
Może wał niewyważony.
  
 
Miałem nadzieję, ze po wymianie opony z guzem drgania ustaną. Ale niestety, chyba to powazniejsza sprawa
I teraz pytanie: Co moze byc przyczyna drgan w tylnym moście przy predkosci 30km/h. Zaznaczam, ze drganie te wystepują zarówno przy przyśpieszaniu jak i zwalnianiu
Pozdrawiam
  
 
no ja mam podobny problem...
parę dni temu samochód zaczął mi się trząść powyżej 60 km/h, im szybciej się jedzie tym gorzej, przy 130 to się kierownicy praktycznie nie da utrzymać, a cała buda drży na boki i góra- dół...
poduszki mam dobre, wspornik pod skrzynią siedzi dobrze, wał wygląda też na dobry, nie wiem jak opony ale raczej są dobre...
zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być koło zamachowe(że się poluzowało czy coś)?
zaczyna mnie to auto irytować... ciągle coś poprawiam...
  
 
mam pytanie powyzej 90 km/h zaczyna mi drgac kierownica co moze byc przyczyną?? i drugie jak wyciagnac podkladki zeby zmienic kat pochlenia kol co trzeba po kolei zrobic..??
  
 
Cytat:
2005-11-07 19:52:06, martinezz13 pisze:
mam pytanie powyzej 90 km/h zaczyna mi drgac kierownica co moze byc przyczyną?? ...


opony ??
  
 
napewno nie opony drga przod tylko
  
 
Cytat:
2005-11-07 20:11:06, martinezz13 pisze:
napewno nie opony drga przod tylko


a z przodu nie masz opon? bo nie kumam o co ci chodzi.
  
 
Cytat:
2005-11-07 20:11:06, martinezz13 pisze:
napewno nie opony drga przod tylko



źle wyważone felgi, opony źle odlane (wada fabryczna), lub zniszczone, luzy na drążkach, zwrotnicy, luzy na półośkach itd itp
  
 
opony dobre felgi wywazone...co to moze byc??drazki pol roku temu wymienialem taka slaba zywotnosc drazkow?? sam nie wiem czasami nie drga ale jak wracalem z dluzszej trasy to zaczelo drgac przy tak od 80-90 a po osiagnieciu 110-120 drgania slabnal a i jeszcze kierownica"lata"tzn leciutko kreci sei bardzo lekko jakby wspomaganie miala

[ wiadomość edytowana przez: martinezz13 dnia 2005-11-07 22:40:13 ]