Polonez 1.4 GLi vs. 1.9 GLD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę w końcu kupić samochód (czyt. Poloneza) i zastanawiam się tak naprawdę pomiedzy wersją z silnikiem Rovera 1.4 z gazem a 1.9 diesela.

Wiem, że może trudno porywnywać te dwie konstrukcje, ale chodzi mi bardziej o to który z tych motorów lepiej sprawdza się w Polonezie, jest mniej awaryjny i ekonomiczniejszy. Osiągi może przemilczmy

Ewentualnie jakbyście mogli podać linki do literatury gdzie mógłbym poczytać sobie o wadach i zaletach tych silników.

P.S. Od którego roku były montowane Lucasy, bo oglądałem Poldka z 1995 roku i miał tarcze ?! A od którego roku były tzw "szerokie" Caro i jak to poznać ?

P.S. 2 Czy warto pakować się w ATU czy lepiej tradycyjne nadwozie.

P.S. 3 Jak to jest ze wspomaganiem kierownicy w w/w silnikach - czy były seryjnie czy nie i czy ewentualnie można zamontować serwo w aucie które go nie posiada ?

Z góry dzięki za wszelkie informacje i porady.
  
 
Hehehe dylematy

Nie wiem czy Ci to coś pomoże czy nie, bo trudno jest doradzić komuś jakie auto ma wybrać bo wiadomo kazdy mierzy według swoich potrzeb. Jeśli chcesz to powiem Ci co ja bym wybrał gdybym szukał i jaki jest mój punkt widzenia.

Otóz mój wybór nie padłby na żaden z tych silników - dlaczego?
1.4 - żwawy silniczek ale na rynku te co sa często zdarzają się wyeksploatowane a koszty części zamiennych nie należą do najniższych
1.9 - ten z kolei jest zywotny ale w chwili obecnej koszt ON nie jest zachęcający na tyle aby nie miec żadnych wątpliwości

Wersja nadwoziowa:
Caro/Caro plus - jest chyba bardziej funkcjonalny ze względu na te piąte drzwi, ale to już kwestia indywidualnej opinii
Atu/Atu plus - chyba ma sztywniejsze nadwozie co też nie jest bez znaczenia
Kąąąąbi - generalnie moja ulubiona wersja nadwoziowa, bardzo praktyczna, jednak występująca jedynie w wersji Plus


Mój wybór:

Silnik 1.6 OHV koniecznie Abimex po 1995 na Lucasie ze wspomaganiem fotele IG standard a jeszcze lepiej akupresura, gaz , butla w kole lub w bagazniku po prawej stronie, centralny zamek, dobra blacha, kolor L-46

Jeśłi chodzi o wersję nadwoziową to raczej gdybym szukał skłaniałbym się do 5d ale jeśli trafiłoby się rozsądne 4d też bym powaznie brał pod uwagę.


Silnik OHV i Abimex - wszyscy dobrze znamy i nie bedę wymieniał jego wad i zalet

Taki byłby mój wybór, jaki bedzie Twój?
  
 
Cytat:
2006-02-07 08:22:31, Lava1 pisze:
Ewentualnie jakbyście mogli podać linki do literatury gdzie mógłbym poczytać sobie o wadach i zaletach tych silników.


Literatura nic ci nie podpowie, najważniejsze to doświadczenia użytkowników a takie na naszym forum znajdziesz w ogromnej większości - na forum jest kilkanaście tematów o zakupie poloneza i tam szukaj odpowiedzi na swoje pytanie

napewno obydwa modele mają swoje zalety i wady, osobiście nie wybrałbym żadnego z nich raczej szukałbym plusa GSI który jest tańszy w utrzymaniu i ewentualnych naprawach

  
 
w skrócie odpowiem na niektóre twoje pytania

lucasa w dieslu nie uświadczysz, w innych wersjach występował już od 94 r a seryjnie od 96 (bez diesli)
atu 1.9 to ze świecą szukać, w życiu widziałem tylko dwa tkie egzemplarze
1.4 - może być świetnym silnikiem jeśli pan "henio" w nim nie grzebał, diesle mogą być już zajeżdzone
Caro czy atu?, caro jest praktyczniejszy ale atu może się podobać i jak nie otworzysz bagażnika to nie wietrzysz wnętrza.

jednym słowem wybór należy do ciebie

moim zdaniem szukaj jak najładniejszego egzemplarza, pomijaj z daleka 1.6 gli w plusie, szkoda nerw na ten silnik.

moją propozycją jest zakup łądnego szerokiego caro/atu na abimexie, rocznik 96-97,
  
 
A jak poznać cały ten Abimex ??? Gdzie go szukac pod maską, od którego rocznika występuje ???

Nie znam się aż tak na autach ale gdzie na to forum nie spojrze to Abimex i Abimex.

A swoją droga oglądałem wczoraj Poloneza z 1995 roku 1.6 GLI z butlą gazową małą z prawej strony bagażnika, el. otwierane szybki, ale bez wspomagania i centralnego zamka za 2 tys. Szczerze mówiąc bardzo zadbany egzemparz ale odstraszył mnie fakt że hamulce tarczowe a nie Lucasy
  
 
Cytat:
2006-02-07 08:48:55, Lava1 pisze:
A jak poznać cały ten Abimex ???



Abimex
  
 
Cytat:
2006-02-07 09:05:59, Momik pisze:
Abimex


Dopisz koledze że chodzi o charakterystyczne okrągłe cewki zapłonowe na lewym nadkolu

  
 
Ok dla porównania macie zdjęcie komory silnika w Poldku, którego wczoraj oglądałem - on jest bez tych cewek ???

  
 
to szukaj dalej, zwykłe hamulce i gaźnik to problemy bez końca
  
 
Cytat:
2006-02-07 09:51:53, Jojo pisze:
to szukaj dalej, zwykłe hamulce i gaźnik to problemy bez końca



Trudno się nie zgodzić. Zwłaszcza z hamulcami...
  
 
Cytat:
2006-02-07 08:37:24, Momik pisze:
...Wersja nadwoziowa: Caro/Caro plus - jest chyba bardziej funkcjonalny ze względu na te piąte drzwi, ...


No, jak jeszcze mieliśmy Poldka to w zimie czasem whcodziliśmy do niego przez te piąte drzwi,bo czasem reszta zamarzła.
  
 
Lava, to jest abimex, a cewki zakrywa na fotografii silnik krokowy instalacji LPG (EDIT abimex na zwykłych hamulcach).

Co do mojego wyboru to wybrałbym trochę inaczej niż koledzy:

  • poloneza plusa za dwie cechy - fabrycznie instalowane wspomaganie w wersji z silnikiem ohv, oraz drugi plus, ogromny - układ wentylacji nadwozia. po eksploatacji obu wersji nadwoziowych (pn caro/pn caro plus) doszedłem do wniosku, że w polonezie zwykłym dmuchawa sprawia wrażenie urządzenia generującego hałas, którego działania efektem ubocznym jest wdmuchiwanie relatywnie* niewielkich ilosci powietrza w niektóre miejsca kabiny, zaś w polonezie plusie dmuchawa jest urządzeniem przewietrzającym zaskakująco równomiernie kabinę, które wytwarza relatywnie* niewielkie ilości hałasu. Niby to gówno, ale jednak człowiek jest w szoku jak często tego urządzenia używa i jak zmiana jest kolosalna
  • poloneza gsi za trzy cechy - nie jest to silnik rovera, którego posiadanie z rynku wtórnego w dobrym stanie jest przy moich obecnych doświadczeniach moim zdaniem cudem, nie jest to wtrysk boscha i nie ma regulacji zaworów w tradycyjny sposób. te dwie rzeczy wydają mi się być ogromnymi zmianami na lepsze i powodującymi że silnik OHV mimo swojej arhaicznej konstrukcji zaczyna być silnikiem w miarę bezawaryjnym
  • poloneza atu za dwie cechy - pojemniejszy bagażnik przy założeniu że z pn caro nie robimy wersji wan, czyli nie wyrzucimy półek i nie zapchamy samochodu pod sam sufit oraz sztywniejsze nadwozie - caro niestety ale po kilku latach rozłazi się na dupie koszmarnie, wszystko trzeszczy i zgrzyta przy zjeżdzaniu choćby z krawężnika.


nie mogę powiedzieć o wadach pn atu, bo go nie mam, ale wydaje mi się, że plus sztywniejszego nadwozia i sporo większy kufer jest znaczącym atutem na jego korzyść.

ja oddałbym swój głos za PN Atu Plus GSI - jakaś klątwa podesłała mi okazjonalnego Caro GTI w Plusie. ech

*) w porównianiu do konkutentki z modelu porównywanego


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-02-07 10:32:41 ]
 
 
Cytat:
2006-02-07 08:22:31, Lava1 pisze:
P.S. Od którego roku były montowane Lucasy, bo oglądałem Poldka z 1995 roku i miał tarcze ?! A od którego roku były tzw "szerokie" Caro i jak to poznać ?


Poldki wychodzą szerokie od jesieni 1993. Czy szeroki czy wąski to widać. Przy okazji podszybie jest plastikowe.
Do ok połowy 1995 były montowane stare heble. Od około początku 1995 wprowadzano lucasy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Zanalazłem Plusa 5-drzwiowego z silnikem 1.6 ale nie wiem czy to GLI czy GSI, wspomaganie, gaz i się zastanawiam. jadę go dzis obejrzeć.

Z waszych wypowiedzi wynika, że może lepiej będzie dołozyć pare złotych i kupic coś nowszego.

P.S. Czy tak centralny zamek kupiony na allegro bedzie bez problemu pasował do Plusa ?? Pytam bo mam w domu nówkę sztukę i nie wiem czy się nada
  
 
Cytat:
2006-02-07 11:29:30, Lava1 pisze:
Zanalazłem Plusa 5-drzwiowego z silnikem 1.6 ale nie wiem czy to GLI czy GSI, wspomaganie, gaz i się zastanawiam. jadę go dzis obejrzeć. Z waszych wypowiedzi wynika, że może lepiej będzie dołozyć pare złotych i kupic coś nowszego. P.S. Czy tak centralny zamek kupiony na allegro bedzie bez problemu pasował do Plusa ?? Pytam bo mam w domu nówkę sztukę i nie wiem czy się nada


w każdych drzwiach będziesz musiał mocować siłowniki na dołączonych do zestawu listwach, ale bez problemów nada się do tego zadania.
 
 
I w Plusie najłatwiej jest zamontować siłowniki w tylnych drzwiach
  
 
Jak jest juz temat o dizlu to sie spytam. W Tarnobrzegu jezdzi zloty Atu + z dizlem, ale nie ma zadnych oznaczen. Czy jest to jakis swap, bo nie wydaje mi sie ze nie montowali dizlow w plusach?
  
 
Cytat:
2006-02-07 12:16:51, Mebig pisze:
I w Plusie najłatwiej jest zamontować siłowniki w tylnych drzwiach


Dlaczego w Plusie jest latwiej?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2006-02-07 12:21:17, szymoniec pisze:
Jak jest juz temat o dizlu to sie spytam. W Tarnobrzegu jezdzi zloty Atu + z dizlem, ale nie ma zadnych oznaczen. Czy jest to jakis swap, bo nie wydaje mi sie ze nie montowali dizlow w plusach?


numer nadwozia musi mieć postać: SUPBxxEJ chyba...
SUPBxxAx to silniki 1500 OHV
SUPBxxCx to silniki 1600 OHV
SUPBxxEL to silniki 1400 DOHC
 
 
Cytat:
2006-02-07 12:28:32, adamus pisze:
Dlaczego w Plusie jest latwiej? Pozdrawiam Adamus


też mniem to zaciekawiło.... czyżbym czegoś nie wiedział?