Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Agamek12 VW Golf II 1.6 LPG ; ... Warszawa | 2007-01-31 07:37:16 powiedzcie coś, bo nie wiem czy brać się za wymianę membran czy też próbować z czymś innym? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 08:28:28 A może najpierw byś skorzystał z szukaczki , było co najmniej kilka wątków na ten temat. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 11:25:53 Rozumiem, że to I generacja. Spróbuj lekko wzbogacić mieszankę na wolnych. Może być tak, że pod obciążeniem mieszanka jest lekko za uboga. Jeździłeś z testerem sondy albo z miernikiem? Jeśli pod obciążeniem mieszanka jest ok. to rzeczywiście może to być wina parownika lub jego niedogrzania. Nie rozbierzesz to się nie dowiesz. |
Agamek12 VW Golf II 1.6 LPG ; ... Warszawa | 2007-01-31 11:39:30
mam sondę lambda i instalację I generacji: tester "głupiał"(?) na LPG - wskazywał pod obciążeniem za ubogą mieszankę, ale dobrą na wolnych obrotach. Nic nie dawała zmiana ustawień w wolnych obrotach. Na benzynie cały czas lambda=1. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 12:53:58 Czyli mam rację, że pod obciążeniem zubaża. Może to być wina reduktora, ale równie dobrze może to być regulacja. |
Agamek12 VW Golf II 1.6 LPG ; ... Warszawa | 2007-01-31 13:20:43
Czyli co: rozkręcić "wolne obroty", pojeździć i sprawdzić, co się zmieniło? Aha: kłopoty z ubogą mieszanką "pod obciążeniem" mam od zawsze, jednak dopiero ostatnio auto zwiększyło spalanie. [ wiadomość edytowana przez: Agamek12 dnia 2007-01-31 13:21:43 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 14:37:40 Co masz na myśli pisząc "rozkręcić wolne obroty"? Może wystarczy lekko odkręcić register, a może trzeba też zwiększyć czułość reduktora, śrubę od "wolnych obrotów" zostaw w spokoju, chyba, że po zwiększeniu czułości lub odkręceniu registra będzie Ci ewidentnie zalewało silnik na wolnych obrotach to wtedy tą śrubę (od "wolnych obrotów") trzeba deko skręcić. Zwiększanie spalania może świadczyć o coraz bardziej ubogiej mieszance. Ale jak już pisałem, równie dobrze może być parownik niedogrzany lub zużyte membrany. |
Agamek12 VW Golf II 1.6 LPG ; ... Warszawa | 2007-01-31 16:27:55 "rozkręcić wolne obroty" = odkręciś śrubę na reduktorze.
Kurczę, szkoda, że nie jestem fizykiem, bo może wtedy coś bym zrozumiał. Dla mnie uboga mieszknaka oznacza, że w danej objętości jest mało paliwa a dużo powietrza. Jeśli tak jest faktycznie, to silnik wciąga mniej paliwa niż na bogatej mieszance. Dlaczego więc ma palić więcej??? Pomijam fakt przyśpieszeń, gdzie przy ubogiej mieszance wciskam gaz o wiele mocniej niż przy bogatej, ale stała jazda w trasie około 100km/h nie wymusza mocnego wciskania gazu, bo przecież wtedy wykorzystuje się ułamek mocy silnika. [ wiadomość edytowana przez: Agamek12 dnia 2007-01-31 16:29:02 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 18:26:50 Fakt trochę ciężko to na logikę zrozumieć . Uboga mieszanka to rzeczywiście mniej paliwa, a więcej powietrza, ale silnik wbrew pozorom nie wciąga tego paliwa mniej, bo z racji uboższej mieszanki musisz wcisnąć gaz mocniej żeby silnik osiągnął taką samą moc. I dla prędkości 100 km/h w efekcie tego paliwa siorbnie więcej, niż przy normalnej mieszance. Może taki przykład jeszcze: Mieszanka optymalna obroty silnika przy prędkości 100km/h dajmy na to 3500; przy mieszance ubogiej ta sama prędkość wymaga prędkości obrotowej dajmy na to 3600, różnica 100 obr/min. Mnożąc to przez jednorazową dawkę gazu na cykl i ilość cykli w czasie przejechania danego odcinka otrzymujemy całkiem pokaźną liczbę . Na dodatek wyprzedzanie czy warunki zimowe jeszcze dodatkowo zwiększają zapotrzebowanie na moc, a więc znowu wzrost spalania. Żeby było "śmieszniej" to mieszanka stechiometryczna wcale nie jest optymalna jeśli chodzi o moc maksymalną, jest trochę uboższa i dalsze jej zubożenie znacznie zmniejsza moc silnika (np. rajdówki żeby zwiększyć moc m.in. zasila się bogatszą mieszanką). |
Agamek12 VW Golf II 1.6 LPG ; ... Warszawa | 2007-01-31 19:30:21
Zaraz, zaraz, jeśli jadę ze stałą prędkością, np 100km/h, to niezależnie od stopnia "nasycenia" mieszanki prędkość obrotowa silnika mam zawsze taką samą. Przecież to jest kwestia mechaniki i połączenia kół, skrzyni biegów i silnika. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-31 19:48:54 No dobra, trochę nie do końca tak, trochę się zagalopowałem miałem na myśli przyśpieszanie. W każdym razie uboga mieszanka to "słabsza" mieszanka i żeby napędzić autko do takiej samej prędkości, a więc uzyskać taką samą moc musisz dostarczyć mu więcej paliwa. Ponieważ uboższa mieszanka znacznie obniża moc to w efekcie tego paliwa musisz dołożyć więcej niż przy optymalnej mieszance. |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2007-02-01 20:01:32 u mnie palił jakieś 1-1,5 litra więcej, na zimnym silniku na gazie obroty potrafiły czasem spadać do 500-600obr/min, reszta bez zmian
po wymianie membran (lovato oryginały z allegro ok 65zł - napis Original Lovato Autogas Equipment na membranie), spalanie spadło, obroty się ustabilizowały, silnik chodzi jakby równiej, bardziej "miękko" w chwili wymiany membran reduktor miał 5lat oraz 65kkm przebiegu [ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2007-02-01 20:03:11 ] |