Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-11-10 08:08:01
Najprawdopodobniej pompa wymaga regulacji. Mój przed regulacją pompy też ciężko palił, a teraz nie ma żadnego problemu (a swoje latka już ma) Niestety trzeba zainwestować 250 zł ale warto. Chyba, że nie dochodzi Ci napięcie do świec, ale jak sądzę to już pewnie sprawdziłeś. |
komin14 Ford Escort mk VII 1 ... Wroclaw | 2007-11-10 08:27:13 Sprawdzałem i dochodzi:/ |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-11-10 09:01:14
Poszukaj dobrego mechanika od pomp (najlepiej popytaj taksówkarzy) Pompa wtryskowa w dieslu ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Gdy on nie działa to trudno odpalić silnik (trzeba zapalać na dwa razy). Charakterystycznym objawem DOBREGO! działania korektora wyprzedzenia wtrysku jest klekotanie zimnego silnika po odpaleniu, które po chwili cichnie (stąd nazwa grzechotnik ) Gdy tego klekotania na zimnym silniku nie słychać a silnik ciężko zapala to trzeba dać pompę do regulacji |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2007-11-10 09:15:50 Przed regulacją pompy proponowałbym sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Jeżeli masz już mocno wyeksploatowany silnik, ewentualnie katowałeś go za bardzo to żądna regulacja pompy nie pomoże. W dieslu zwłaszcza zimą ważne są 4 sprawy:
Aku, świece, pompa i ciśnienie. Pisałeś także, że wymieniałeś filtry ... jesteś pewien ze nie masz zapowietrzonego układu paliwowego? Niestety przy wymianie (zwłaszcza w systemie Lucas układ potrafi się zapowietrzyć - wystarczy źle założyć jeden o-ring) ... Czasami zdarza się też motyw z cofaniem się paliwa. Jeśli nie trzyma zaworek zwrotny w pompie to musisz najpierw pokręcić silnikiem az pod pompujesz paliwo. Stąd - jak pisałeś - czasem za 5 kręceniem dopiero zaskoczy. W tym wypadku wystarczy na przewodzie paliwowym zamontować zaworek zwrotny i powinno być po problemie. No to chyba na tą chwile wszystko. |
komin14 Ford Escort mk VII 1 ... Wroclaw | 2007-11-10 09:51:50 W przypadku cofania paliwa, użycie pompki która jest przy filtrze paliwa powinno pomóc, prawda?? Pompowałem aż stała się twarda. |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2007-11-10 10:08:51
a mój przy -20 odpalał za pierwszym podgrzaniem świec, przy przebiegu ~290tyś............................. więc te Twoje 2-3x podgrzanie to jest tragedia, to po pierwsze........ po drugie - to ze napiecie dochodzi do swiec nie oznacza ze swiece grzeja, wykrec i sprawdz czy nagrzewają się, nawet 1 spalona swieca bedzie powodowala gorsze odpalenie silnika, a jak padnie juz 1 i nie wymieniasz............ to za chwile poleca nastepne. 3 - filtr paliwa, bo ludzie zadko wymieniaja............ 4 - wymien wezyk paliwowy od filtra do pompy na bezbarwny to bedzies widzial, czy pompa ciagnie paliwo, czy powietrze i czy paliwo ew sie cofa. 5 - zakladam ze aku masz dobry. 6 - to w zasadzie na tyle jezeli chodzi o diesla zima: dobry aku + filtry +dobre paliwo + dobre swiece jezeli chodzi o korektor - ja odpalalem mk4 bez tego (bo seryjnie nie mail), mozesz sprobowac tak: 1 osoba trzyba dzwignie od korektora na pompie, a druga odpala w tym samym czasie, a termostat woskowy mozna zastapic silownikiem (np od centralnego zamka) i wlaczac z kabiny recznie. [ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2007-11-10 10:10:47 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2007-11-13 19:14:24 A jakie ma ciśnienia? |
komin14 Ford Escort mk VII 1 ... Wroclaw | 2007-11-14 16:02:25 Na jednym cylindrze 28, na reszcie od 30 do 32 z tego co pamiętam. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2007-11-14 18:06:46 Hmmmm wydaje mi się że większe kłopoty "ze startem" ma ten mechanik, szczególnie jak mu przymrozi głowę. |
VEG Mondeo MKIII Lublin | 2008-01-05 18:57:17 komin14 i jak? Jakaś poprawa czy tak samo? Ja dzisiaj zajechałem nowy aku i nie wiem od czego mam zacząć sprawdzać... |