DOHC to ZETEC....miał racje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj bylem kupic pare czesci do auta (escort 1.6 16v93r)i powiedzialem ze maja byc do DOHc,miły pan zza lady twierdził ze wszystkie escorty od bodajże 92r to juz zetec-i,osobiscie widziałem u kolegi na głowicy napis ZETEC i napewno to był... u mnie jest samo DOHC,EFI....miał racje ....????troche mnie zagiął.....

[ wiadomość edytowana przez: Tkaczuk84 dnia 2008-03-03 20:45:19 ]
  
 
Ford nazwał silnik dohc jako zetec i już. Pozdrawiam.
  
 
DOHC to też ZETEC,tyle,że ma podwójny wałek rozrządu o ile się nie myle.
  
 
DOHC to typ silnika czyli dwa walki rozrządu, a ZETEC to nazwa silników forda po 95 roku
  
 
mylisz trochę pojęcia
dlatego że oznaczenie DOHC to nazwa konstrukcji silnika, natomiast ZETEC (czy też jak na początku nazywany ZETA) to nazwa handlowa forda

zatem DOHC oznacza Double Over Head Camshaft, czyli dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy

natomiast ZETEC to frodowskie oznaczenie tej konstrukcji montowanej w escorcie czy mondeo (tak jak np ECOTEC w Oplu czy DCI o renówce)

zatem pan zza lady miał rację
  
 
Cytat:
2008-03-03 20:50:26, slawas1 pisze:
mylisz trochę pojęcia dlatego że oznaczenie DOHC to nazwa konstrukcji silnika, natomiast ZETEC (czy też jak na początku nazywany ZETA) to nazwa handlowa forda zatem DOHC oznacza Double Over Head Camshaft, czyli dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy natomiast ZETEC to frodowskie oznaczenie tej konstrukcji montowanej w escorcie czy mondeo (tak jak np ECOTEC w Oplu czy DCI o renówce) zatem pan zza lady miał rację



slawas skąd Ty to wszystko wiesz?? jestem pod wrażeniem
  
 
Cytat:
2008-03-03 20:53:29, mss pisze:
slawas skąd Ty to wszystko wiesz?? jestem pod wrażeniem


moze to slawas stal za lada
  
 
Cytat:
2008-03-03 20:53:29, mss pisze:
slawas skąd Ty to wszystko wiesz?? jestem pod wrażeniem



liznęło się trochę wiadomości tu i tam
  
 
Cytat:
2008-03-03 20:50:26, slawas1 pisze:
mylisz trochę pojęcia dlatego że oznaczenie DOHC to nazwa konstrukcji silnika, natomiast ZETEC (czy też jak na początku nazywany ZETA) to nazwa handlowa forda zatem DOHC oznacza Double Over Head Camshaft, czyli dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy natomiast ZETEC to frodowskie oznaczenie tej konstrukcji montowanej w escorcie czy mondeo (tak jak np ECOTEC w Oplu czy DCI o renówce) zatem pan zza lady miał rację



przecież ja napisałem to samo
  
 
no z czy ktoś napisał że źle napisałeś?
  
 
aha...teraz juz bede wiedzial...wynika z tego ze bez obaw moge brac czesci dedykowane do ZETEC-A???...Jak ty to sławas widzisz...???
  
 
Cytat:
2008-03-04 20:29:12, Tkaczuk84 pisze:
aha...teraz juz bede wiedzial...wynika z tego ze bez obaw moge brac czesci dedykowane do ZETEC-A???...Jak ty to sławas widzisz...???



Ja uważam że jednek musisz mieć obawy


no ale niech slawas się wypowie
  
 
Napewno nie wszystko jest takie same bo z tego co wiem to jednej pojemnosci wychodził nie zawsze jeden typ silnika....ale tak ogólnie wiekszosc czesci powinna byc taka sama...chyba...najlepiej to bedzie wykrecic i isc z tym do sklepu tymbardziej ze mam blisko dziekuje za zainteresowanie....
  
 
a le z czym masz problem dokładnie ??
  
 
kurcze kazdy silnik w escorcie dohc to zetec i tyle oprocz tam wyjatku w cosworth i chyba rs
  
 
no też nie wiem
ja osobiście nie widzę potrzeby praktycznie w żadnym wypadku z escorta wyciągania części i chodzenia z tym do sklepu
kumaty sprzedawca dobierze części bez problemu

poza tym zetec to zetec (różnice w budowie wynikają z jedynie z modyfikacji jakie ten silnik przechodził w czasie)