Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
iglaxr3i Sympatyk FEFK ford escort Ze wszad | 2009-02-12 19:34:10 Jesli bedziesz rozbierał "komore silnika" łatwiej i prosciej bedzie ci wyjac silnik przy wymianie sprzegła(to zalezy od silnika) mniej krecenia i nie trzeba półosi rozłaczac. |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-12 20:15:35 Znalazłem na forum takie zdjęcie
W w tym wątku: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=205207&c=45&hq=sprz%EAg%B3o&f=20 Czy ten element z kolorowymi strzałkami, ten regulator trzymający łapę jest oryginalny czy to samoróbka, bo w moim escorcie tego nie ma. Kolejne glupie pytanie: Ten element, który jest założony na trzpień wystający ze skrzyni i do którego podłączona jest linka to jest łapa? Ta słynna łapa, która pęka? |
Sjepka Sympatyk FEFK Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2009-02-12 20:18:07 Ten pręt to jakas rzezba,bo napewno nie jest to oryginalne... |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-13 07:54:32 Myślicie że to może zadziałać, ten patent z prętem?
Pomyślałem że taki sam efekt da zastosowanie plastikowej opaski, takiej zaciąganej. Roboty mniej więc można szybko sprawdzić czy to zadziała. |
iglaxr3i Sympatyk FEFK ford escort Ze wszad | 2009-02-13 08:22:50 Szczeze to pierwsze widze a juz nie jedna skrzynie z forda wyciagałem,i ten jakby obciaznik przy lince - co to wogule jest nawet na serwisówkach tego nie ma. |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2009-02-13 08:55:59 "Obciążnik przy lince" to standard - w 1,8D tak miałem, chodzi o to żeby "zamortyzować" część wibracji które mogą się przenosić na linkę i pedał sprzęgła. co do pręta- pierwszy raz widzę.
Co do problemu najprawdopodobniej sprzęgło i docisk do wymiany, możesz jeszcze spróbować najpierw linkę wymienić - może jest już tak rozciągnięta, że regulator nie daje rady jej naciągnąć. Ewentualnie jak masz chwilowy kryzys z kasą to możesz wstawić na łapie tulejkę która "skraca linkę" poprzez wydłużenie pancerza. Efekt na kilka tygodni zda egzamin jednak nie obejdzie się tak czy inaczej bez wymiany sprzęgła. |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-13 15:21:33 Tulejka nic nie daje, już to robiłem, powoduje to że samoregultro przeskakuje i jest to samo
Wygląda to jak by linka miała za mały skok, gdyby dało się wcisnąć perał jeszcze 1 cm to by było ok Gdyby zastosować coś podobnego do tego pręta to było by ok, przynajmniej teoretycznie. Łapa wykonywał by taki sam ruch, tylko w innym zakresie, czyli sprzęgło brało by wyżej. Pisałem już że na wciśniętym sprzęgle przytrzymałem łapę ręką, druga osoba zwolniła pedał, linka się napieła, wcisnęła jeszcze raz pedał i łapa poszła jeszcze dalej. Więc pomysł z prętem powinien działać. |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-13 15:24:25 Podparcie łapy takim prętem, czy też złapanie ja plastikową opaską zaciskową daje dokładnie to samo co przełożenie jej na frezowanym trzpieniu o jeden ząbek. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-02-13 21:54:53 Zużyte sprzęgło się raczej ślizga, a nie zakleszcza. Sprawdź, czy nie masz jakiegoś luzu na łapie, luźnego pancerza na lince.... Bo te objawy to mi bardziej wyglądają na usterkę w obrębie: łożysko wyciskowe, słoneczko (wytarte), niż na tarczę. |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-14 10:04:20 Luz był na trzpieniu wychodzącym ze sprzyni, na którym jest łapa, 0,6 mm. Wymieniłem tulejkę, więcej luzu nie ma.
To nie pierwszy ford w którym sprzęgło bierze na samym dole. Złapałem łapę opaską plastikową, taką zaciąganą,przy puszczaniu sprzęgła łapa nie cofnęła się do końca, tylko jakieś 2mm mniej, napinacz przeskoczył o jeden ząbek i przy kolejnym wciśnięciu łapa idzie ladej, lepiej rozłącza sprzęgło, bierze troche wyżej. Przy puszczeniu pedały dobrze złącza, nie ślizga się. Wydaje się że jest ok. Ten pomysł z prętem nie jest wcale taki głupi. |
Pantol89 Escort 1.8 16v DOHC 3d Koszalin | 2009-02-14 15:40:38 a mam prośbe o foto bo ja mam to samo a dokładnie nie wiem o jaki trzpien chodzi... |
jurek-k Ford Escort Tarnobrzeg | 2009-02-14 16:51:41 Ten z wielofrezem, na ktory zaklada sie lape.
Jak odkrecisz srube i zdejmiesz lape to zobaczysz tulejke, czesto na niej robi sie luz. Na dolnej prawie nigdy. |