Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-21 19:29:54 Ale od początku.
Otworzyłem szybę pasażera do połowy, aby wypuscić jakieś stworzonko boże które zabłądziło. Próbując zamknąć okno,szyba zjechała na dół ![]() Nie idzie jej podnieść ani przyciskiem pasażera ani kierowcy. Rozebrałem drzwi i przy próbie podnoszenia lub opuszczania słychać tyknięcie. Wymontowałem mechanizm otwierania i podłączyłem do tylnych drzwi i wszystko działa - więc silniczek jest OK. Ustawiłem podnośnik na zamkniętą szybę i zamontowałem z powrotem do przednich drzwi, szyba zamknięta,ale nie działa. Gdzie tkwi problem ??? We włączniku pasażera,kierowcy czy jeszcze gdzieś indziej ? pzdr.Marek |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-05-21 20:49:01 Sprawdź przelotki w drzwiach |
![]() demon801 opel omega b caravan sulejów | 2009-05-21 20:52:06 ja w poprzednim aucie tak miałem i była to wina przycisku od otwierania i zamykania . pozdro |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-21 21:40:02
sprawdze
ale który przycisk pasażera czy kierowcy ? elektryk mi mówił,że sygnał z przycisku pasażera najpierw idzie hmm, gdzieś tam, wraca i dopiero wtedy otwiera / zamyka okno. Aha,przyciskiem pasażera już od jakiegoś czasu nie szło otwierać/zamykać okna - dlatego konsultowałem się z elektrykiem ![]() Powiedział również,że muszę mieć jakiś dobry układ scalony (ta płytka sterująca ) żeby sprawdzić który z przycisków padł. |
![]() demon801 opel omega b caravan sulejów | 2009-05-21 21:43:10 ja wymieniłem wtedy przycisk kierowcy. mam elektryka który pracuje w serwisie opla i moge go zapytać jak usunąc taką usterke |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-22 00:13:15 fajnie,czekam na wieści |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-05-22 11:04:34
Bzdury opowiada ten elektryk. Układ który jest w guzikach ma za zadanie podtrzymywać lub wyłączać napięcie do guzików w zależności od sygnałów zapłonu i krańcówek z drzwi. (np. po zgaszeniu silnika, guziki nadal działają do momentu otwarcia drzwi kierowcy). Jeżeli jest podany prąd na guziki (poznać można po świecącym się ich podświetleniu) to po wciśnięciu guzika, sygnał + leci do podnośnika, a dokładnie do modułu komfort wbudowanego w podnośnik (tam gdzie się wpina wtyczkę).
Można to sprawdzić zwykłym omomierzem po wymontowaniu przycisków. I teraz tak: 1. Sprawdzenie przewodów sterujących między przyciskami a podnośnikiem: 1a przewód koloru szarozielonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał zamykania. 1b przewód koloru niebieskoczerwonego wychodzący z guzików (są 4 do 4 szyb, trzeba znaleźć właściwy) powinien mieć przejście do takiego samego w kostce podnośnika - sygnał otwierania. W przypadku uszkodzenia przewodu zamykania jest możliwość zamknięcia szyby poprzez funkcję domykania (pod warunkiem zaprogramowanych uprzednio podnośników). |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-22 14:57:02 Nie no elektryk jest gut,ja to tak zrozumiałem ![]() Zapomniałem napisać : Przycisk pasażera nie działa i cały czas jest tak,że jak opuszczam przyciskiem od kierowcy ( okno pasażera ) to się opuszcza ale jak chcę zamknąć to znowu się opuszcza zamiast podnosić. pzdr.Marek |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-22 17:39:31 |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-05-22 18:34:48 1 -> stały +
2 -> + po przycisku (podnoszenie) - po podaniu + podnosi szybę 3 ->+ po przycisku (opuszczanie) - po podaniu + opuszcza szybę 4 -> masa stała (-) 6 -> domykanie - po podaniu masy domyka szybę Tak więc żeby operować podnośnikiem musisz mieć podłączone 1 i 4 oraz podawać (+) na 2 albo 3. |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-23 20:34:02 Działa ![]() Chyba pomogło przeczyszczenie przelotki w drzwiach. Mogę już opuszczeć/podnosić guzikiem od kierowcy. Ale nadal nie działa guzik pasażera. I tu mam pytanie ![]() Wtedy będę wiedział czy to kable czy przycisk. 1) niebiesko/czerwony - opuszczanie ? 2) szaro/zielony - podnoszenie ? 3) biały 4) szaro/żółty 5) brązowy ( grubszy od pozostałych ) ![]() |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-05-24 23:20:42 żadne P.S. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie mój poprzedni post. |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-25 00:52:19 czyli :
szaro/zielony z przycisku + szaro/zielony we wtyczce podnośnka = miernik powinien "zapiszczeć" i to samo tyczy się niebiesko/czerwonego i powinno działać podświetlnie przycisku,tak ? |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-25 19:34:26 |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-05-25 22:29:03 Na tej płytce nie za bardzo jest co się zepsuć, co najwyżej mogą być pęknięte ścieżki pomiędzy wtykami a polami styków - sprawdź omomierzem, a najlepiej włóż płytkę w kostkę i zewrzyj bezpośrednio ze sobą piny 1-3 (opuszczanie) lub 2-3 (podnoszenie), numerki pinów masz na płytce. |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-05-29 00:25:05 |
![]() bratyslaw LOB SYMPATYK Omega 3.0 V6 Parczew | 2009-05-29 09:45:55 Na wcześniejszym zdjęciu widać opis: licząc od lewej strony od dołu 1,2,3,4; prawa strona od dołu 5,6,7,8, masz oznaczone piny 1,4 i 8. |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-05-29 23:44:46
Leci do czarnej dziury i wraca z nadświetlną prędkością poprzez dylatację czasoprzestrzeni wprost do podnośnika ![]() Polecam lekturę schematów elektrycznych... |
![]() MarekV6 LOB NET MEMBER ![]() Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2009-06-02 14:30:05
no i nic, zero reakcji ![]() |