Hamulce przednie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Po zakupie mojej łady 2105 miałem zapieczony cylinderek w lewym zacisku, tak że hamulec cały czas lekko hamował. Przedni hamulec działał bo przy wciśnięciu pedału hamulca od razu ściągał na prawą stronę.
Wymieniłem więc wszystkie nowe cylinderki, i elastyczne przewody hamulcowe. Niestety po złożeniu wszystkiego i odpowietrzeniu przód nie hamuje mi wcale.
Przy odpowietrzaniu tyłu pedał schodzi do podłogi po odkręceniu odpowietrznika. Przy przedzie nic nie reaguje a płyn wydaje mi się że leci bardzo leniwie. Co może być powodem braku przednich hamulców.

[ wiadomość edytowana przez: lemmar dnia 2014-04-09 21:15:34 ]
  
 
Może być pompa, a mogą być "tanie" cylinderki.
  
 


Przy odpowietrzaniu wogóle płyn idzie z zacisków przy odpowietrzaniu ?
Te przewody elastyczne to NOWE- nowe, czy nowe, z magazynu gdzie leżały 10 lat ?
  
 
albo ciulate przewody
  
 
Cytat:
2014-04-09 21:29:35, bartixr pisze:
Przy odpowietrzaniu wogóle płyn idzie z zacisków przy odpowietrzaniu ? Te przewody elastyczne to NOWE- nowe, czy nowe, z magazynu gdzie leżały 10 lat ?



Płyn idzie z zacisków podczas odpowietrzania. Przewody wyglądają na nowe, ze sklepu allegro. Sprzedawca ma tylko części do ład.
  
 
Cytat:
2014-04-09 21:26:05, SzokoLada pisze:
Może być pompa, a mogą być "tanie" cylinderki.



Co znaczy tanie cylinderki. Po 25 zł za sztukę ( rosyjskie ) to tanie czy nie ?
  
 
Białoruś, to nie Rosja. A wiele osób tak uważa. Czy to są avtovaz, jenox, czy jakiś ukraiński złom?
  
 
Teraz nie pamiętam, ale to te: http://allegro.pl/show_item.php?item=4049667768

Ale tak sobie myślę że jakie by nie były to po odpowietrzeniu pedał hamulca powinien być twardy ?

[ wiadomość edytowana przez: lemmar dnia 2014-04-09 23:43:32 ]
  
 
No oczywiście. Może być słaba już pompa, albo masz duży luz na ręcznym. Zaciągnij ręczny i zobacz czy jest lepiej. Czy pedal ucieka do samej podłogi, czy do polowy i czy po wielokrotnym pompowaniu jednak rośnie?
  
 
Cytat:
2014-04-10 07:25:24, SzokoLada pisze:
No oczywiście. Może być słaba już pompa, albo masz duży luz na ręcznym. Zaciągnij ręczny i zobacz czy jest lepiej. Czy pedal ucieka do samej podłogi, czy do polowy i czy po wielokrotnym pompowaniu jednak rośnie?



Pedał nie rośnie mimo wielokrotnego wciskania. Dziwne jest to wszystko bo przed naprawą prawe koło hamowało. Może nie za mocno ale jak wcisnąłem mocno hamulec to samochód uciekał na prawo. Też nie był mocno twardy ale teraz wciskam do końca i tylko czuć jak tył ciągnie czyli hamuje. Zresztą przy wciśniętym hamulcu można ręką zakręcić przednimi kołami.
  
 

Blin, to się porobiło..
W Polsce "rosyjskie" cylinderki są tańsze niż rosyjskei cylinderki.. w Rosji.

Tutaj za mniej jak 30 złotych nic nie kupisz
Chyba nie kupiłeś rosyjskich cylinderków.. albo sprowadzono jest wiele lat temu do kraju, gdy w Rosji kosztowały w detalu około 15 zł.
  
 
Cytat:
2014-04-10 09:27:19, bartixr pisze:
Blin, to się porobiło.. W Polsce "rosyjskie" cylinderki są tańsze niż rosyjskei cylinderki.. w Rosji. Tutaj za mniej jak 30 złotych nic nie kupisz Chyba nie kupiłeś rosyjskich cylinderków.. albo sprowadzono jest wiele lat temu do kraju, gdy w Rosji kosztowały w detalu około 15 zł.



Skoro nie są rosyjskie tylko Białoruskie lub ukraińskie to nie będą hamować ?

Jak sprawdzić czy te cylinderki są dobre i czy mogą hamować.

[ wiadomość edytowana przez: lemmar dnia 2014-04-10 10:33:28 ]
  
 
Jeżeli pedal nie rośnie, to hamulce są odpowietrzone. Druga sprawa, że może być tak, że te cylinderki to leżak magazynowy i Alu skleił się z tłoczkiem. Rozbierałeś je przed montażem?
  
 
Cytat:
Przy przedzie nic nie reaguje a płyn wydaje mi się że leci bardzo leniwie.



Wygląda, że układ jest odpowietrzony, ale coś się gdzieś przytkało.
Odepnij elastyk od cylinderka i zobacz czy płyn siknie jak naciśniesz pedał.
Jak nie, to odepnij elastyk od sztywnego i znowu sprawdź.
Jak dalej to samo, to odepnij sztywny od pompy.
Jak za pierwszym razem siknie z elastyka, to problem zawęzisz do cylinderków.

(do odkręcania końcówek sztywnych najlepiej zaopatrz się w klucz do przewodów, taki pół otwarty)
  
 
Cytat:
2014-04-10 11:42:06, Rzoooq pisze:
Wygląda, że układ jest odpowietrzony, ale coś się gdzieś przytkało. Odepnij elastyk od cylinderka i zobacz czy płyn siknie jak naciśniesz pedał. Jak nie, to odepnij elastyk od sztywnego i znowu sprawdź. Jak dalej to samo, to odepnij sztywny od pompy. Jak za pierwszym razem siknie z elastyka, to problem zawęzisz do cylinderków. (do odkręcania końcówek sztywnych najlepiej zaopatrz się w klucz do przewodów, taki pół otwarty)



A jak mocno ma siknąć ten płyn z przewodów. Jak odpowietrzniki luzuje to potrafi tak nawet na 5 cm.
  
 
Cytat:
Przy przedzie nic nie reaguje a płyn wydaje mi się że leci bardzo leniwie.



Cytat:
A jak mocno ma siknąć ten płyn z przewodów. Jak odpowietrzniki luzuje to potrafi tak nawet na 5 cm.



Sorry, źle zrozumiałem. Myślałem, że z odpowietrznik słabo leci przy naciskaniu. Czyli już zawęziłeś do cylinderków.
  
 
Cytat:
Alu skleił się z tłoczkiem

  
 
Ale pedał nie dochodzi do podłogi, tak?
  
 
Pedał dochodzi do podłogi bez żadnego oporu. Wydaje mi się, że pedał powinien być twardy nawet jak by tłoczki nie chciały się ruszyć. Czy mylę się?
  
 
Cytat:
2014-04-10 13:48:34, lemmar pisze:
Pedał dochodzi do podłogi bez żadnego oporu. Wydaje mi się, że pedał powinien być twardy nawet jak by tłoczki nie chciały się ruszyć. Czy mylę się?



Masz racje, dlatego nie koniecznie muszą to być tłoczki. Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć przód, a najlepiej tył i przód. Pamiętaj o kolejności odpowietrzania kół oraz aby przy "pompowaniu" gwałtownie wciskać pedał a puszczać powoli. Jak nie pomoże to zostaje chyba tylko pompa.


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2014-04-10 14:44:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2014-04-10 14:45:55 ]