Hamulce z mondeo 280 mm a rozstaw kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam takie pytanie na szybko, leżą mi w garażu heble od mdo v6, do tarcz mam dystanse 3 mm i tu zaczynają się schody. Chcę wcisnąć felgi 7J ET25, jutro będę przymierzał, jak będą się mijać z rantami, to tak bardzo na styk. Czy gdy zamontuje te hamulce, koło wysunie się te 3 mm na zewnątrz? Czy zostanie tak jak było, a bez dystansu schowa się 3 mm?

[ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2016-01-28 21:48:30 ]
  
 
logiczne ze z dystansem bedzie 3mm na zewnątrz a bez niego bedzie tak jak przymierzysz, zamiast dystansu mozesz zfrezowac mocowanie zacisku do zwrotnicy
  
 
Wcale nie takie logiczne, wystarczy że tarcza z przodu będzie innej grubości. Chodź właśnie patrzyłem w intercars-ie na wymiary tarcz w Rs-ie i mdo v6, wychodzi że mondeo ma wyższą o 3mm. Czyli może być tak, że z dystansem koło wychodzi na wierzch o 6mm..... Straszna kicha. Nie mam tarcz od RS-a bo bym sobie wszystko zmierzył, a nie chcę mi się specjalnie zdejmować.
  
 
Czyli sfrezuj jarzmo o 3mm
  
 
Magister, jakieś dziwne rzeczy piszesz.
1 - tarcze MUSZĄ mieć dokładnie te same wymiary (+/- tolerancja jaką dopuszcza producent ale to "setki" są)
2 - właśnie ze względu na to, że tarcza jest o 3mm wyższa to ten dystans idzie pod tarczę (konkretnie pomiędzy piastę a tarczę) po to, żeby tarcza w zacisku szła centralnie.
3 - jeżeli zdejmiesz te 3mm z jarzma zacisku to tarcza idzie bez dystansu i wtedy rozstaw kół jest dokładnie taki sam jak w serii.
4 - jeżeli masz dystans 3mm to rozstaw kół przedniej osi zwiększa się o 6mm.
5 - Jeśli felgi ET 25 zakładasz na piastę z dystansem to w zasadzie jest tak samo jakbyś zakładał na serię koło o ET22.




-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2016-01-28 22:56:41 ]
  
 
Cytat:
2016-01-28 21:47:07, magister47 pisze:
Chcę wcisnąć felgi 7J ET25, jutro będę przymierzał, jak będą się mijać z rantami, to tak bardzo na styk. [ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2016-01-28 21:48:30 ]



cossy mi się mieściły a miały 8J i ET25, wiec Twoje wejdą na bank!
  
 
ET względem której krawędzi felgi się odnosi, czy to jest położenie od środka szerokości felgi?
  
 
to jest odległosc płaszczyznt montazowej( tej co idzie na piaste) od srodka symetri felgi
  
 
Poczytajka o ET

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
czyli to drugie tak przeczuwałem
  
 
Cytat:
2016-01-28 22:46:32, Venom_4x4 pisze:
Magister, jakieś dziwne rzeczy piszesz. 1 - tarcze MUSZĄ mieć dokładnie te same wymiary (+/- tolerancja jaką dopuszcza producent ale to "setki" są) 2 - właśnie ze względu na to, że tarcza jest o 3mm wyższa to ten dystans idzie pod tarczę (konkretnie pomiędzy piastę a tarczę) po to, żeby tarcza w zacisku szła centralnie. 3 - jeżeli zdejmiesz te 3mm z jarzma zacisku to tarcza idzie bez dystansu i wtedy rozstaw kół jest dokładnie taki sam jak w serii. 4 - jeżeli masz dystans 3mm to rozstaw kół przedniej osi zwiększa się o 6mm. 5 - Jeśli felgi ET 25 zakładasz na piastę z dystansem to w zasadzie jest tak samo jakbyś zakładał na serię koło o ET22. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2016-01-28 22:56:41 ]



To Ty chyba piszesz jakieś dziwne rzeczy.

1. Niby dlaczego tarcze muszą mieć takie same wymiary? Nie mówię o wymianie 260 z escorta, na 260 z escorta, tyle że innej firmy. To są tarcze do innego samochodu. To, że pasują do escorta, nie znaczy, że są takie same, co napisałeś w 2 pkt.
Pkt 3, 4, 5, wiem, że tak jest. Miałem dziś zmierzyć tarczę z mdo i essa, ale nie chciało mi się brać dziś za to. Klocki mam blachy, to w przyszłym tygodniu zdejmę tarcze i je porównam.


Cytat:
2016-01-29 20:29:17, konus19 pisze:
cossy mi się mieściły a miały 8J i ET25, wiec Twoje wejdą na bank!



A nic nie obcierało? Pytanie jeszcze jaki miałeś zawias, u mnie kit weitec-a nie jest jakiś mega twardy, boje się, że może dobijać koło do rantu nadkola.

[ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2016-01-30 14:56:57 ]
  
 
Magister, w tym zakresie o który pytasz to tarcze różnych producentów do tego samego auta muszą trzymać normę, co raczej wiesz.
W wypadku zmiany tarcz na inne, nie stosowane w danym modelu, głównym parametrem jest prowadzenie tarczy centralnie w osi zacisku.
Po to w essie dokłada się ten dystans.
Teraz odnośnie zmiany rozstawu i odsunięcia koła: jedyne co cię w tym zakresie interesuje to grubość tarczy w płaszczyźnie montażowej. Nie grubość samej tarczy, tylko grubość tego "bębna" który przylega do piasty. Zazwyczaj nie ma w tym zakresie dużych rozbieżności u jednego producenta że względu na kompatybilność różnych wersji tego samego auta.
Z tego co pamiętam, to Mondeo i Escort mają taką samą grubość w tym miejscu.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2016-01-30 14:51:57, magister47 pisze:
A nic nie obcierało? Pytanie jeszcze jaki miałeś zawias, u mnie kit weitec-a nie jest jakiś mega twardy, boje się, że może dobijać koło do rantu nadkola. [ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2016-01-30 14:56:57 ]



Łukasz miał gwint i gumy 195/40/16. Ty z tego co pisaliśmy nie bedziesz szedł w kierunku naciagu także tu jest inna sytuacja w twoim przypadku.
  
 
Cytat:
2016-01-30 15:24:56, Venom_4x4 pisze:
Magister, w tym zakresie o który pytasz to tarcze różnych producentów do tego samego auta muszą trzymać normę, co raczej wiesz. W wypadku zmiany tarcz na inne, nie stosowane w danym modelu, głównym parametrem jest prowadzenie tarczy centralnie w osi zacisku. Po to w essie dokłada się ten dystans.



Wiem, wiem i po trzecie wiem

Cytat:
2016-01-30 15:24:56, Venom_4x4 pisze:
Teraz odnośnie zmiany rozstawu i odsunięcia koła: jedyne co cię w tym zakresie interesuje to grubość tarczy w płaszczyźnie montażowej. Nie grubość samej tarczy, tylko grubość tego "bębna" który przylega do piasty. Zazwyczaj nie ma w tym zakresie dużych rozbieżności u jednego producenta że względu na kompatybilność różnych wersji tego samego auta. Z tego co pamiętam, to Mondeo i Escort mają taką samą grubość w tym miejscu.



No i właśnie o to mi chodziło... Dla przeciętnego zjadacza chleba, jak ta grubość będzie się minimalnie różnić, nie ma to znaczenia. W moim przypadku liczy się każdy milimetr
Ale rzeczywiście wszystko na to wskazuje, że jest taka sama, zmierzę w przyszłym tygodniu i napiszę.
  
 
rozumiem jakbyś miał 8-9'', ale ty chcesz założyć 7'' i mówisz że liczy się każdy milimetr... nie przesadzaj
  
 
Cytat:
2016-01-31 01:20:36, S3ci0r pisze:
rozumiem jakbyś miał 8-9'', ale ty chcesz założyć 7'' i mówisz że liczy się każdy milimetr... nie przesadzaj



Tobie to nie robi różnicy, czy wystaje centymetr, czy pięć poza nadkole, ale ja chcę żeby mi się chowało koło. Nie lubię naciągów, a przy 205/45 opona jest równo z felgą. Przy ET 29 nic nie obciera, przy 25 już może nie być tak kolorowo, także nie przesadzam.

Co do hamulców, to ja miałem rację, także jak ktoś nie jest pewny, to proszę nie pisać głupot. Tarcza z RS-a, a dokładnie płaszczyzna montażowa, ta co dolega do piasty, jest o 1.5 mm grubsza, niż w tarczy z mondeo. Także po dołożeniu dystansu 3 mm pod tarczę 278, koło wychodzi na zewnątrz o 1.5 mm.
  
 
mondek ma CIEŃSZĄ tarczę??
ile ci wyszła ta tarcza w mm? aż jutro pomierzę tą co mi się wala po piwnicy.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Clipper ma z mdo. Tylko 260. Co nie co pisał w swoim watku .
  
 
Tak, mondek ma cieńszą. Może tarcza mikody taka jest, nie wiem. Mierzyłem, ale nie pamiętam dokładnie, na pewno się nie pomyliłem, mierzyłem ile ma grubość tarczy, a później ile szpilki z piasty wystaje przy założonej tarczy.
  
 
Ok. Ale mondeo ma chyba inne zwrotnice prawda ? A tym samym tarcze inaczej siadają. Czy juz sie zagubiłem w tym watku ?