Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
minon toyota carina e turek | 2004-01-05 03:05:05 Mam Carinę E 1.6 4a-fe, i właśnie padła mi sonda lambda, i nie mam pewności jaki silnik posiadam, gdyż auto jest składakiem, i nie znam na 100% jego rocznika, mogą być rozbieżności co do roku, i to wypada mniej więcej wtedy gdy wprowadzano nowy silnik.
Sonda w moim aucie posiada 4 przewody, dwa czrne, jeden biały, i jeden niebieski. Na sondzie jest napisane: TOYOTA 89663-20060 ND 192500-0300. Może ktoś zna jakąś pewną metodę, może po numerach silnika, itp. Bardzo proszę o pomoc i pomoc i Pozdrawiam!!! |
minon toyota carina e turek | 2004-01-05 10:10:53 dzisiaj odpowiedzaił mi serwis toyoty, i napisali że jak silnik jest na ubogą mieszankę to ma ekonomizer na tablicy rozdzielczej. czy silniki na tradycyjną mieszankę na pewno nie miały ekonomizera? |
minon toyota carina e turek | 2004-01-05 10:31:58 Na sondzie numer jest nie taki jak podałem wcześnie lecz
TOYOTA 89463-20060 ND 192500-0300, nie tak go odczytałem. |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-01-06 13:47:50 hmm a jaka pojemnosc masz silnika?? Nie wystarczy czasem sprawdzic an dowodzie rejestracyjnym ile masz KW i wtedy juz wiesz czy to tradycyjny czy na ubogą
Wiecej informacji np. o KW TUTAJ |
zyzy czerwone HC3D crossc ... miasto zabite d(r)echami | 2004-01-06 23:10:31 boschservice tam kupisz najtaniej nowa sonde do twojego silnika
mi tez padał przy 60000 kupilem nową i 250000 i wszytko ok |
Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2004-01-07 08:53:10 A co zmocowaniem, bo ja miałem mocowaną sonde na 2 sróbki a nie wkrecaną i niestety musiałem przerobić mocowanie.
|
minon toyota carina e turek | 2004-01-07 19:07:48 Dziękuję za odpowiedzi, i napiszę krótko co mi udało się ustalić. Więc mój silnik jest na ubogą mieszankę, nawet zdobyłem z serwisu rysunki jak rozpoznać te silniki po kolektorze wylotowym. Załatwiłem sobie sondę o takich samych parametrach, za 100zł, tokarz mi dorobił mocowanie, wtyczkę założyłem od starej, no i od wczoraj zrobiłem ok. 1300km, i na razie jest wszystko dobrze.
Ale mam pytanie, bo powoli (albo wielkimi krokami) zbliża mi sie problem olejowy mojego 4a-fe, i w większości mam o wszystkim pojęcie, bo już wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ale chodzi mi o to czy bez wyciągania silnika da się wyjąć tłoki, czy gdzieś coś przeszkadza. Jaki jest koszt wymiany prowadnic zaworowych. I z czystej ciekawości, na którymś z postów czytałem o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy, i jeśli mozna o tym cos więcej to będę wdzięczny, bo sporo jeżdżę moją carinką, i mogło by mi się to jeszcze przydać. |
rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-01-08 04:26:08 można wyjąć tłoki bez wyjmowania silnika. po zdjęciu głowicy i miski olejowej odkręcasz od dołu śruby korbowodu i wyjmujesz tłoki górą. wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy będzie bardzo cieżko. mało miejsca a zapinki zaworów bardzo małe i potrafią wystrzelić na 6 metrów ( wiem bo godzinę szukałem jak wymieniałem u mnie) można podłączyć sprężone powietrze do głowicy (przez otwór swiecy i próbować się pobawić) |
Pedro Warszawa | 2004-01-10 08:59:49 a jaki to odpowiednik? moze kiedys sie przyda... ) sondy - oczywiscie. pozd. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-01-10 11:44:52
Racja, zapomniałem. Podpierałem się tłokami, a do wyjmowania zamków sprężonym powietrzem. Pozdro. |
minon toyota carina e turek | 2004-01-23 17:38:36 ten zamiennik sondy dobrał mi kolega w intercarsie, nie znam dokładnie parametrów, ale wiem że była to fordowska (ale made in japan, chyba NTK) i miała identyczne parametry z oryginalną toyotowską (z tego co wiem produkcji DENSO), ale zupełnie inny wygląd, i w intercarsie według katalogów trwało chwile dopasowanie identycznej ( załatwiłem ją w salonie forda za 100zl). Z tego co wiem, choć nie jestem pewien można kupić taką samą NTK nie sygnowaną przez ford o wiele taniej niż oryginał. Jedyny minus to to, że trzeba przełożyć wtyczkę, i dorobić stopkę. A to sposób połączenia kabli kolorami w oryginale z zamiennikiem. biale z czarnymi
czarny z niebieskim siwy z białym |
WlodekCarina TOYOTA DRIVER Toyota Carina E Chociwel | 2004-01-27 00:35:42 Witam z rozmowy z serwisem wynika że silniki z ubogim spalaniem produkowane były do Niemiec pozwalało to tankować tańsze paliwo o LO ponizej 90. Rodzaj mozna poznać po zapisie na tabliczce znamionowej w trzecim rzędzie jest AT.... BEMNKW to właśnie to nieszczęsne spalanie literka N w ciągu znaków. Więcej polecam www.elcats.ru/toyota/ po wpisaniu VINu cały katalog do dyspozycji. jeżeli ktoś jeszcze próbował z zamianą sondy na inną proszę o info z góry dziekuje.
wjarmolik@wp.pl |
kasumi Celina Katowice | 2004-01-27 09:44:40 ok uboga mieszanaka ubogą, ale może ktos wytłumaczyć...co to zmienia? jak to wpływa na wartosci uzytkowe itd.... |
minon toyota carina e turek | 2004-01-29 10:19:29 To co tobie mówili w serwisie na temat tej ubogiej mieszanki to nie o to chodzi, uboga mieszanka w toyocie, nie oznacza jakości paliwa, że może ona jeździć na etylinie o mniejszej ilości oktanów, jak rosyjskie pojazdy z minionej epoki, tylko uboższy skład mieszanki, tzn. stosunek benzyny w stosunku do powietrza w silniku na ubogą mieszankę jest trochę inny, z tego co pamięam to 1:20.
A z tym paliwem niskooktanowym w niemczech, to też dla mnie dziwna sprawa, gdyż od dawna jeżdżę do niemiec i to bardzo często (ostatnio nawet dwa razy w tygodniu), i nie zauwazyłem żeby niemcy oszczędzali na oktanach, a nawet tam leją o wiele wicej benzyn typu 98 i V-power niz w Polsce, a toyota w wersji na benzynę poniżej 90 oktanów, to temu serwisantowi się musiały granice pomylić, bo najwyżej za wschodnią granicą by się świetnie sprawdziła, i na niektórych polskich stacjach. |
Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2004-01-29 12:26:36 Im uboższa mieszanka tym musi być wiecej oktanów bo bedzie spalał detonacyjnie.
|
minon toyota carina e turek | 2004-01-29 16:18:32 też tak mi się wydawało, że na Lo 90, to by mi carinka nie pojechała. ale spece w ASO mają dokumentację techniczną, więc czerpmy z ich wiedzy ile się da |