Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
profil-usunięty | 2015-10-24 12:27:35 Ustaliłeś co stuka w tym silniku ?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-02-05 09:27:32
Jak masz takie liche cisnienie to niema sensu rozbierac tylko poszukac silnika.Wzglednie pogadaj z tym gosciem co tu ostatnio robil remont silnika i pisal na forum ze wyszlo mu calkiem w przyzwoitych pieniadzach. Jezelki nie stukaja wtryski to moze sworzen lub nagar uklepany nad tlokiem.Mozna jeszcze sprubowac starej metody ustawic tloki na rowno i zalac poprzez otwory po wykreceniu swiec nafta az do samej gory i po nocy powtorzyc a po nastepnej poobracac walem recznie potem rozrusznikiem aby wyplul reszte ,zakrecic swiece i odpalic po 15 minutach wymienic olej i albo pomoze albo nie .Przewaznie jezeli popuszcza pierscienie bedzie lepiej ale trzeba wyraznie zaznaczyc ze jest tez ryzyko ze sie moze odkleic jakas grudka i pojsc w uklad olejenia i wtedy koniec silnika.Wiec jest to taka ostatecznosc przed rozbieraniem silnika do remontu.Tym niemniej przewaznie sie udaje rozpuscic nagary ale ryzyko jest.Mialem ostatnio Prewie gdzie paliwo lalo sie do oleju przez poluzowana zaslepke na przelewie silnik szedl jak szatan i byl idealnie czysty .A dwukrotnie wczesniej stan oleju sie podwoil. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-03-09 13:56:31 Zrobiłem test drogowy zgodnie z opisem Bigelektrona.
Gaz do dechy od 1500 rpm do około 4000 rpm na III i IV biegu. Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa], Revised Injection Volume#1 [mm^3], Revised Injection Volume#2 [mm^3], Revised Injection Volume#3 [mm^3], Revised Injection Volume#4 [mm^3] Test1: -------- 1521 100 50 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1557 99 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1582 98 65 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1671 115 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1792 130 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1925 146 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2079 170 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2256 191 96 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2437 194 102 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2606 196 109 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2778 196 115 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2953 196 117 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3103 195 122 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3250 195 125 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3401 194 128 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3537 194 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3659 194 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3787 193 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3914 193 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 4289 122 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 Test2: -------- 1485 97 47 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1520 97 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1535 97 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1601 102 68 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1742 120 75 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1939 140 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2200 170 95 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2485 194 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2784 196 114 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3079 195 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3342 194 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3590 193 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3831 192 129 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 4317 173 76 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 Test3: -------- 1476 109 65 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1567 121 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1665 130 73 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1768 141 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1904 158 79 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2042 179 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2210 191 90 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2359 193 100 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2507 195 106 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2654 196 110 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2795 196 111 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2934 196 119 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3070 196 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3206 195 119 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3328 195 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3451 194 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3570 194 129 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3667 194 131 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3771 193 132 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3871 193 133 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3806 165 60 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 Test4: -------- 1481 94 47 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1507 95 45 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1525 95 45 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1543 95 46 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1554 94 56 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1667 111 71 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 1854 131 80 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2095 159 88 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2390 192 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2693 195 116 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 2990 195 120 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3273 194 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3529 193 125 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3756 192 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 3973 191 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784 [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-03-09 13:59:22 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-03-11 09:33:37 Jak na 200tys to parametry dobre ,mozesz ewentualnie rozruszac zawor Egr.Co do stukow to niewiem bo ich nie slyszalem ,ale jezeli zrobiles 10 tys i nie halasuje glosniej to nie panewka.Czesto zanim sie zrobi podkladki pod wtryskami to czasem jakas skwarka cos zapcha i wtedy cos sie przytrze pozniej sie odetka lub nie to sie zatrze calkiem.Byc moze ze przypchalo np dysze chlodzenia plaszcza tloka i starlo plaszcz i teraz tlok lata luzniej i tak bedzie jeszcze dlugo zanim padnie lub nie padnie wcale.
Co mozesz zrobic? Nic jezdzic i obserwowac lub wymienic silnik lub go wyjac rozebrac pomierzyc zrobic szlify i poskladac na nowych czesciach co wyjdzie jakies 6000 lub mniej lub wiecej pytanie czy warto.Pare postow przed toba jakis mechanik dosc niskim kosztem zrobil remont silnika na jakistam sprawdzonych zamiennikach za niewielkie pieniadze pogadaj z nim z jakim skutkiem i czy faktycznie remont sie udal.Bo oryginalny zestaw pierscieni kosztuje 1200. Ale jak ktos zdobyl wiedze i ma sprawdzone zamienniki to czemu nie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-03-11 13:18:34 Dzięki Bigelektron. Już jest ponad 253 tyś. km nalatane. Wg mnie to nie wtryski stukają, ale to tylko moja subiektywna ocena na podstawie testowania Testerem - wyłączałem po kolei wtryski i wydaje się, że najbardziej cichnie jak wyłączy się 4. Dziwi mnie też wysoka korekcja na tym 4 wtrysku, który zakupiłem w ASO Katowice jako regenerowany fabrycznie. Jeszcze jest na gwarancji. Podobno odzywa się też poma wtryskowa, czasami wyje jak podczas testu FUEL LEAK. Na początku roku zamarzlo mi prawdopodobnie paliwo, samochód gasł podczas jazdy, następnie już nie dało się ujechać nawet km. W komputerze był błąd chyba Fuel Line Malfunction i wysoka korekcja 3 wtrysków. Ostatnio poprawiło się spalanie, prawie o 1 l / km mniej. Twoja diagnoza wydaje się prawdopodobna... z tego co pamiętam to kiedyś silnik metalicznie pracował po długiej jeździe autostradą z dużą prędkością, ale samo mu przeszło. Teraz to jest tragedia jak wali na rozgrzanym silniku. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-03-11 13:30:02
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-03-11 13:43:00 Teraz mam filtr Boscha, wcześniej miałem Manna... Może przez filtr dostaje się powietrze do układu, bo nie wymieniłem ostatnio gumki od strony podgrzewacza... gdzieś się zapodziała.
Auto jest bardzo mułowate na 1 i 2 biegu. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-03-12 14:14:42
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-04-23 04:31:39 Obecnie w baku prawie sucho... wskaźnik paliwa ledwo drgnie po przekręceniu kluczyka a komputer wyświetla zasięg prawie 500 km. Dodam, że nie pierwszy raz tak się dzieje. Może to ma jakiś związek... Miał ktoś tak?
[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-04-23 04:41:45 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-04-23 12:05:49
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-04-24 11:23:15
Nie jestem pewny, ale chyba 2 albo 3 tankowania wstecz. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-04-24 12:45:04
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-05-16 12:19:57 Niestety, ale wczoraj mi doszedł nowy objaw. Jadąc autostradą 140 km/h chciałem przyśpieszyć i nie mogłem. Pedał gazu nie reagował, wcisnąłem gaz do dechy i zero reakcji. Po kilkunastu sekundach auto dostało mega kopa i jechało już normalnie. Sytuacja powtórzyła się kilka razy.
Zaraz idę zrobić testy drogowe. Obawiam się, że to zaworki SCV Filtr paliwa dopiero co wymieniłem. Paliwo w baku to Shell V-Power Nitro+. |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-05-16 16:35:24
Zrobiłem kilka testów. Dziwnie zachowują się 2 wtryskiwacze (3 i 4). Po uruchomieniu zimnego silnika korekcje wtrysków były w miarę dobre lecz po około 2 minutach momentami wzrastały dla wtrysków 3: -2,0 mm^3 i 4: +1,5 mm^3. Natomiast po rozgrzaniu silnika już podczas testów drogowych najgorszy był nr 4 z korekcją około +0,9 mm^3. Reszta miała w granicach około -0,5 mm^3. Dodam, że na zimnym nie słychać stukania, dopiero po rozgrzaniu silnika dźwięk jest bardzo wyraźnie metaliczny. Zrobiłem na razie tylko kilka testów, bo za duży ruch był na autostradzie. IV bieg Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa] | MAF | Injecton Volume [mm^3] 1503 | 88 | 62 | 21,91 | 5,73 1753 | 136 | 88 | 52,75 | 35,58 2509 | 198 | 118 | 91,60 | 56,41 3259 | 197 | 130 | 106,26 | 53,37 3882 | 195 | 61 | 115,30 | 48,90 Max. 140 km/h Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa] | MAF | Injecton Volume [mm^3] 3164 | 199 | 125 | 87,37 | 53,74 3378 | 105 | 29 | 57,01 | 51,83 3296 | 196 | 29 | 92,95 | 52,55 3303 | 196 | 30 | 89,40 | 52,59 3406 | 198 | 126 | 90,07 | 51,85 [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-05-16 16:38:48 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2016-05-21 18:34:55 Zrobiłem czyszczenie wtrysków na krótko za pomocą LM 2666 wg opisu kolegi Piokli z forum avensis.info oraz dodatkowo przemyłem przepływomierz i pomogło.
Samochód nie wiesza się już tak jak wcześnej podczas odpuszczania i wciskania pedału gazu do dechy przy prędkości 140 km/h. [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-05-21 18:36:25 ] |
aru81 Toyota Avensis T22 FL Piekary Śląskie | 2017-01-22 14:26:26 Przejechałem już około 27 tyś. km z tym stukaniem. Stuka cały czas tak samo od samego początku. Jeździłem przy temp. -22 st. C i wszystko ok jak na razie. Czy to może być panewka?
[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2017-01-22 14:29:55 ] |
tomi150 Megane 3 cieszyn | 2017-01-24 17:52:37 Witam
miałem podobną przypadłość w Citroenie C1 1,0 silnik Toyoty, dzwoniło i na zimnym i ciepłym, teorie były różne łańcuch, panewka, sworzeń w tłoku - bingo. Skończyło się na zdjęciu głowicy, wymianie uszczelek, planowaniu i wymianie tłoka ze sworzniem. Dodam że miał przebieg ok 10 tys.km |