Jak się zbiera 3.0 24v manual? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiedziałem jeszcze chwilkę i wklepałem dane dla 3.0 XEI czy jak kto woli Opla Omegi EVO... 230PS i 280Nm... Rozbieg 40-200 z 2-gangu zajął jej dokładnie 27sekund....
Próbowałem jeszcze policzyć ile by zajęło deklarowanej 3.0 SE zająć to z górki i 26 sekund osiągnęłem przy pochyleniu 10%... Tylko cholera nie wiem co oznacza te 10%.... bo to nie stopnie tylko procenty.... ciekawe ile to stopni....W każdym bądź razie jeszcze jedną zagadką jest to jakim cudem oni to zrobili w 26 sek. skoro jej nie ciągnęli na obrotach?....
  
 
Witam.
Ja w sprawie procentów - te 10% to zajeb... górka musi być. Inaczej mówiąc chodzi o to, że na każdy przejechany metr spadek wynosi 10 cm ( 10%). W Polsce to chyba takich górek znalazłoby się ze 2 może. Jedynie w Alpach widziałem takie nachylenia w dużej ilości , ale to przy wjazdach na przełęcze , serpentyny itp. czasem nachylenie wynosiło i 12%. Tak czy owak 10% to cholernie dużo. Aha dodam jeszcze, że po Alpach jeździłem rowerem a nie Omeśką więc podjazd pod takie 10%-12% z 25 kg bagażem przyprawiał o szybsze bicie serca. Ale za to przy zjeździe znak z liczbą 12% - wynagradzał wszelki trudy 33 km podjazdu - udało mi się wyciągnąć 80 km/h . Chciałbym widzięć twarze kierowców w autach, które wyprzedzałem
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-01-10 07:54:56 ]
  
 
Spruta Omesia to efekt planowych dzialan kosmetycznych. Pomijajac drobnego dzwona w tylne drzwi z jakims chujkiem na parkingu ( znajde kolesia bo mam jego lakier !! ).

Katros co to chipa - podjedz do ASO i pogadaj z gostkami. Zeby zaladowac program od Sintry nie trzeba wymieniac kostki tylko ja przeprogramowac. Ja to zalatwilem za free.

Nastepna faza tuningu u mnie to mechaniczna obrobka glowicy i szlif dolotow. Potem wydech. No i moze sprezarki... ( ale by bylo fajnie )
  
 
Dzięki, Dramar, za info n/t chipa. Wolałbym mieć kość na wymianę i możliwość powrotu do oryginalnej (zużycie paliwa). Kość od Sintry zakładałbym na specjalne okazje Ale spróbuję porozmawiać w ASO n/t przeprogramowania.
  
 
Arklin - dzięki za fachowe wytłumaczenie n/t pochyłów...

a tak na marginesie - wnioskuję że jeździłeś na rowerze MTB czyli tzw górskim.... no i domyślam się że nie był to rower z "MARKJETU"....
Do czego zmierzam?
Jeśli jechałeś 80kmh to jesteś naprawdę niezły...Ja przy 55-60 na asfalcie wymiękam.... Bez okularów ochronnych się nie da jechać....
Ale 80 to już przesada.... wpadasz w małą dziurkę i zgon...
I pomyśl co by się stało jakby ktoś z tych wymijanych samochodów lekko odbił w lewo... żadnych szans na jakąkolwiek reakcję.......

Zszokowałeś mnie tym postem
  
 
Dzięki, Dramar, za info n/t chipa. Wolałbym mieć kość na wymianę i możliwość powrotu do oryginalnej (zużycie paliwa). Kość od Sintry zakładałbym na specjalne okazje Ale spróbuję porozmawiać w ASO n/t przeprogramowania.
  
 
Przy okazji wycieczki do Pily sprawdzilem dzisiaj osiagi 40-200km.

27 sekund.

Kartos - to na moje oko cos za duza roznica. 9 sekund urwanych fabrycznej wersji ?? Jestes pewien swoich pomiarow ??

Sprawdzilem jeszcze to samo ze zmiana biegow 3-5 z pominieciem 4. Zajelo to 38 sekund.

A - mam juz komplet siedzen i zderzaki. Wiec waga samochodu wrocila do normy.
  
 
Ale mnie dołujesz! A myślałem, że mam szybki wózek
Mam 220 tys. km przebiegu, więc pewnie niepełne 211 KM. Ponadto kombi prawie 1800 kg. Może to aż tak wiele zmienia.

Makaveli jeśli możesz wrzuć toto na Twój program i policz chćby teoretycznie:
1. sedan 230 KM przy 1695 kg (waga wg instrukcji)
2. caravan 211 KM przy 1760 + hak 32 = 1792 kg (waga wg instrukcji)

Z góry wielkie dzięki.
  
 
Niestety Kartos, to nie takie łatwe....
Program CarTest (do zassania ze strony OKP w dziale technika bodajże) w swojej bazie nie uwzględnił prawie w ogóle

Opla (jednynie 2 calibry). Ja własnoręcznie wklepałem dwie bazowe Omeśki A (2.0 i 3.0) i na ich podstawie dorobiłem

całą gamę Omesiek A. Oczywiście "bazowe" dały tylko wymiary, opór powietrza, ogumienie i takie tam niezmienne

szczegóły, a reszta to wklepywanko mocy,momentów przełożeń itd. Niezbędne jest wklepanie 30! czynników. Stałe(lub

podobne) z nich to około połowa.... No to zostaje 15....
A jak powszechnie wiadomo Omega A to nie to samo co B....
A ja nie mam danych do Omeśki B
W ogóle jakby się chciało być dokładnym to można wklepać np.całą charakterystykę mocy/momentu silnika, temperaturę

powietrza, ciśnienie atmosferyczne, prędkości wiatrów bocznych/tylnich/przednich itp....
Programik naprawdę ma duuużo opcji i raczej jest bardzo zaawansowany....Jakby tak policzyć wszystkie te cechy, to

można podać ok. 80-90 indywidualnych cech!!! Życzę wytrwałości hehe.....
No i nie mogłem dokładnie zmierzyć tego o co prosiłeś.....

Zrobiłem to jednak na Omeśkach A uwzględniając zmienione moce (zmieniłem też lekko moment na korzyść B) i oczywiście

masy......
Wyniki są dosyć zaskakujące....
Omeśka "Dramara" czyli ta lżejsza mocniejsza potrzebuje ok 32 sekund na sprint 40-200, a "Kartosa" czyli cięższa

słabsza aż 38!!! 6 sekund różnicy.... poza tym jakieś duże te wyniki...
Ale to nie są wiarygodne wyniki,bo CHARAKTERYSTYKA silników pozostała z omeśki A! Wszystko zostało takie same.A chyba

skrzynie też są inne w 30SE i MV6,prawda? Poza tym prześwit nad ziemią,itd....

Jakbyś podał mi następujące dane, to mogę coś pomyśleć...
-Moc maksymalna przy jakich obrotach
-Moment obrotowy max przy jakich obrotach
-Maksymalne obroty silnika (odcięcie paliwa)
-Stopień sprężania
-Przełożenia wszystkich 5 biegów
-Przełożenie przekładni głównej (w tej samej skali co i biegi np. 3.40:1)
-procent masy całkowitej na przednią oś samochodu
-współczynik CX oporu powietrza
-prześwit między podłogą a asfaltem w centymetrach
-szerokość samochodu
-wysokość samochodu
-obwód koła w cm
-średnica koła w cm
-profil ogumienia (domyślam się że 65)
-baza ogumienia w mm (domyślam się że 205)

Oczywiście nie musisz wszystkiego iealnie podać - jak czegoś nie będziesz miał to się porówna kilka autek i wrzuci coś podobnego...

Mówię od razu że nie wiem kiedy napiszę na forum wyniki, bo już 21 miesiąca i cholera wie kiedy limit TPSA na impulsy osiągnie finał, bo mam modem, a w domu jest ograniczenie do 300 jednostek (na rozmowy i inne usługi,w tym net). Bida w kraju to się ograniczenia stosuje hahaah.... jak za komuny hahahahhha

  
 
Dzięki Makaveli za szczególowy opis sytuacji. Nie zawracaj sobie głowy. Myślałem, że ten program ma B w swojej bazie danych.

W wolnej chwili zrobię jeszcze jedna próbę a potem... pogodzę się z sytuacją