Malo dynamiczny 1,3 HCS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1,5 temu miesiaca kupilem essiego mk5 1,3 HCS 60KM i od poczatku jest jakis mulowaty. Mam poruwnanie bo wczesniej jezdzilem dieslem 1,6 54 konnym mk4 kombi i lepiej sie zbieral. na przegladzie wyszly mi duze spaliny a on wedlug ksiazki serwisowej ma 130 tkm. Mechanik który ustawial mi zawory mówil ze walek rozzadu jest troche zuzyty ale jest to choroba tych silników i ze za jakis czas musze wymienic tarcze sprzegla. Czy to moze byc przyczyna slabej dynamiki tego autka? a propo zrobilem nim jakies 2,5 tkm i pali mi w cyklu mieszanym 8 do 9 litrów na setkealbert1110@interia.plnull
  
 
Ja mam w swoim MK3 silnik 1.3 69 koni. on również nie należy do ostrych i też przyczepili się niedawno do spalin. Co wiecej jest już wiekowy i wg. mojego ojca obroty ma zdecydowanie za wysokie jednak to nie jest największy mankament. Dlatego przed przeglądem zamierzam w nim:
wyregulować zaworki
wyregulować gaźnik
wymienić uszczelke pod głowicę

Rozrząd był u mnie robiony rok temu wiec nie mam sie zabardzo co do niego przyczepić jednak myśle że to są rutynowe czynności, które mogą zaprocentować w przyszłości...
Pozdrawiam
  
 
tez mam ten silnik i raz sie zbiera nawet dobrze a raz mul,Raz pociagnie 160 a raz tylko 130,ale mam zamiar wywalic katalizator i wstawic strumienice,bo wydaje mi sie ze to jest jedna z przyczyn,wymienic filtr paliwa i przeczyscic wtrysk.Spalanie w miescie kolo 8 l, jesli sprzeglo Ci sie zuzywa to ma to tez wplyw na dynamike, zaczyna Ci sie slizgac,co do spalin tez nie mam rewelacji,ale wiem ze mam do wymiany uszczelniacze.Poza tym trzeba tez popracowac nad dolotem bo na to ten silnik tez jest czuly,dostaje za cieple powietrze i styaje sie mniej dynamiczny.
  
 
mechanik mi mówil jeszcze ze przyczyna moze byc w sondzie lambda. Chyba najleprzym rozwiazaniem by bylo zeby go podpiac pod komputer i moze on cos mi pokaze. na alegro podobniez mozna kupic testry do fordów moze sie zloze ze starszym bo on ma mondziaka
  
 
Rodzio mK3 69KM na gazniku to silnik CVH z hydrauliczną regulacją zaworów. Spójrz na pokrywe zaworów masz szeroką z zółtym korkiem zamykającym wlew oleju jesli tak to CVH. Jeżeli masz pokrywe jak rynna wąską a wlew oleju jak komin lekko wygięty to silnik OHV z reczną regulacją zaworów.
  
 
Rodzio ma CVH. W MkIII nie wkładali jeszcze OHV. Dopiero późnie na biedne kraje zaczęli