MotoNews.pl
  

Głowica 2.0 dohc a silnik 1.8 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zastanawiam się czy możliwe jest włożenie głowicy z 2.0 dohc do silnika 1.8 dohc.
pytam do bo mam "lekko dłubaną" głowice z 2.0 dohc której to obróbka troche mnie kosztowała a teraz przy remoncie reszty silnika wyszły niezłe klocki - taniej jest mi kupic rozebrany 1.8 dohc i włozyc do mojego poldka niz robic dalszy remont 2.0
znalazlem tylko jedną opinię chyba Walezego, że nie można zrobić takiej kombinacji.
Sprawa pilna!
  
 
przeca one sa identyko....
  
 
mechanik tez tak powiedział ale chcę upewnic się zanim kupię nowy silnik.
  
 
ja mam w obecnej chwili glowice z 1.8... zostala zalozona na kilka chwil i juz prawie 5 lat z nia jezdze...
  
 
ja tego nie mowilem, ja tylko kiedys dalem glowice z 1,6 na tlokach 80mm do 2.0 i pasowala(to byl seat ritmo czy jakos tak)
  
 
dlaczego nie? tłoki-średnice te same, lecz 2.0 ma bardziej,, wybraną'' komorę spalania - lekko spadnie st.sprężania o
ok 0.3 /Mrozek to by wyliczył dokładnie /
  
 
Można zastosowac głowicę od 2.0 do silnika 1.8 - są prawie identyczne. "Prawie" bo faktycznie ta od 2.0 jest bardziej "podfrezowana" na bokach komór spalania. Czy to faktycznie oznacza mnijeszy o 0,3 stopień sprężania - nie wyliczałem, po prostu nie miałem nigdy takiej potrzeby... ani specjalnej ochoty
Ponadto ma troszkę większe średnice kanałów ssących (dość wyraźnie widać) i wydechowych.
W każdym razie nic nie stoi na przeszkodzie żeby taką głowicę zamontować.
  
 
Więc i ja się dołączę...
Czy uszczelka pod głowice od 1,8 pasuje do 2,0?
  
 
Cytat:
2005-03-23 09:35:59, emcet pisze:
Więc i ja się dołączę... Czy uszczelka pod głowice od 1,8 pasuje do 2,0?

do tej pory tak było że pasowała
  
 
Cytat:
2005-03-23 09:35:59, emcet pisze:
Więc i ja się dołączę... Czy uszczelka pod głowice od 1,8 pasuje do 2,0?


grubosc sobie zmierz
  
 
Pasuje na bank bo mam caly zestaw uszczelek ktory jest dedykowany do silnikow 1.6 1.8 2.0.Takze uszczelki sa wspolzamienne
  
 
Ciekawe, ja kupiłem jakąs włoską uszczelke do dohc(1, i na kartce która znajduje się w srodku napisali jest ze jest przeznaczona do: 1756-1995. Oprócz tego jest podana kolejnosć dokrecania srub i modele aut do jakich pasuje. Nie ma tam ani słowa o 1,6. Ktos wie dlaczego ?
  
 
Bład w druku...

A tak poważnie - nie wiem dlaczego. Rzecz jasna - należy uwzględnić, że chodzi o motor 1.6 na tłokach 84 mm (1585 ccm) ; bo do tego na tłokach 80 mm (1592 ccm) oczywiścnie takowa nie będzie pasować. Poza tym modelu na tłokach 80 mm występuje w dwóch wersjach - z cylindrami równo rozmieszonymi i a'la polska ohvałka. O czym też trzeba pamiętać.
  
 
Cytat:
2005-03-24 00:27:13, Mrozek pisze:
a'la polska ohvałka.

czy to nie 1608ccm/ f125/? 80.0x80.0
  
 
Cytat:
czy to nie 1608ccm/ f125/? 80.0x80.0


W szególności
Osobiście nie spotkałem takiego w wersji 1592, ale czasem w katalogach części zamiennych do tej pojemności przypisana jest taka właśnie trochę odmienna (z nierównomiernie rozmieszonymi cylindrami) uszczelka podgłowicowa. Więc może taki rzeczywiście istniał na początku produkcji F132. Ale fakt faktem, że ja takiego nigdy nie widziałem (1608 - owszem).
  
 
a ja z własnego doświadczenia wiem że minimalnie sie różnią-w uszczelce dedykowanej do 1.6(84mm) nie miała dziórki na kanał wodny(śr.ok4mm) z przodu bloku(przed pierwszym cyl.)-(glasser-chyba sie prod. nazywa) ale nie zaobserwowałłem różnicy co do grzania sie silnika-co ciekawe u mnie różnica w cenie jest spora od 34-58 zł. zależnie od modelu do jakiego jest dedykowana
  
 
A mi padł silnik i nie moge znaleść 2.0 !!!!!!!!!
  
 
ja mam silnik 1592, uszczelka do niego była dostępna bez problemów a jaki miałą rozstaw cylindrów/ Nie pamiętam. Mozę cos wylukam na zdjeciach.
wygląda na to że równomiernie.
  
 
Panie i Panowie, czy w takim razie odwrotna operacja (głowica 1.8 do 2.0) ma jakieś przeciwskazania ? Chodzi o te średnice kanałów ... czy to ma jakieś znaczenie w praktyce ?



  
 
Jeśli się czepić szczegółów to ma - zmniejszenie średnic kanałów w głowicy z reguły wpływa na zmniejszenie mocy maksymalnej, ale poprawia elastyczność na niskich prędkościach obrotowych. Nie sądzę żeby w tym powyższym wypadku było to specjalne odczuwalne (różnica jest niewielka) , ale takie są założenia teoretyczne, jeśli Ci o nie chodzi. Poza tym od czego są kamyki szlifierskie i papiery ścierne...