Inny olej mi nalali niż chciałęm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie zminiłem olej w moim aucie ale poprosiema by był Mobil Super (mineralny), facet powiedział ,że taki będzie i przystąpił do wymiany. Nie mógł mi wyzerować inspekcji ale 300 m dalej miał kolege który mógł to zrobić za 10 zł. I ten facet od inspekcji powiedział ,że wedle kartki którą mi włożono pod maske nie jest olej MOBIL super ale MOBIL DELWAGO?? (czy jakoś tak)który jest mniej wydajny zaś na kartce zaznaczył MOBIL SUPER ale dopisał 1360 (dzięki temu facet to rozszyfrował). Mówił ,ze ten olej nie nadaje sie do dynamicznej jazdy ,szczególnie tym autem zaś jeśli będe jeździł normalnie (czyli zmieniał biegi max na 4500 obr/min) to nie trzeba go wymieniać. Wypowiedzcie sie na ten temat prosze bo już jestem zkołowany całkowiecie.
  
 
ten olej został zmieniony w twojej 316? jeśłi tak to nie martw się. tym autem nie bardzo się da dynamicznie. ale nie martw się. nic mu się nie stanie. jedyne co możesz zrobić to iść do gościa i mu przypieprzyć w łeb. klient ma dostać to co chce. jego preferencje i rady są dobre ale przed podjęciem decyzji przez zainteresowanego.
pozdrawiam
  
 
Jak jeździłem kiedyś dieslem kadettem to lałem ten olej tzn Moblie 1 Delvac, w między czasie zmienili mu specyfikację i teraz nadaje się również do silników benzynowych. Cytat z tej stronki Mobil Delvac 1300 Super 10W-30 and 15W-40 also meet the API SL specification for gasoline engines and mixed fleets.link

[ wiadomość edytowana przez: Peet dnia 2005-05-27 16:55:43 ]
  
 
Cytat:
2005-05-27 15:15:45, MARCIN_RADOM pisze:
ten olej został zmieniony w twojej 316? jeśłi tak to nie martw się. tym autem nie bardzo się da dynamicznie. ale nie martw się. nic mu się nie stanie. jedyne co możesz zrobić to iść do gościa i mu przypieprzyć w łeb. klient ma dostać to co chce. jego preferencje i rady są dobre ale przed podjęciem decyzji przez zainteresowanego. pozdrawiam

Marcin radze pojeżdzić dużym fiatem lub maluchem a potem wsiąść do 316 bo przsadzasz z tym że się nie da dynamicznie jeżdzić
  
 
Ja mam E34 520 ze 129KM i jeździ się tym kiepsko - przynajmniej uczciwie potrafie to przyznać, że jest to auto mało dynamiczne.
Poprostu trzeba to rozbujać trzymając pedał gazu na każdym biegu w podłodze.
Jeździłem też 316 i jest podobnie więc ogólnie również kiepsko. Więc sądze, podobnie jak Marcin - dynamicznie się tym jeździć nieda i nie ma się co martwić o olej Oczywiście bez obrazy - to tylko taki mój wniosek. Bo przecież nie wszyscy muszą mieć 200KM

A stwierdzenie:
Cytat:
radze pojeżdzić dużym fiatem lub maluchem a potem wsiąść do 316 bo przsadzasz z tym że się nie da dynamicznie jeżdzić


No jak się mamy tak dowartościowywać to proponuje pojeździć rowerem, a potem sie przesiąść do malucha i wtedy nie bedziesz opowiadał, że maluchem się nie da dynamicznie jeździć.

Acha i jeszcze jedno co do tematu oleju:
Prosta zasada jeżeli kolego niechcesz zeby cie oszukiwali i lali inny olej niż chcesz to poprostu wymień go sobie sam. To samo dotyczy innych prostych czynności obsługowych.
Tyle, że podkreślam słowo prostych. Bo np. na stacjach też leją nam inne paliwo niz chcemy, a wcale nie oznacza to że mamy je sobie sami produkować.

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-05-28 00:27:32 ]
  
 
Słuchajcie po zdjęciu Oil service u mnie teraz sie pala same zielone kwadraciki zaś u mojego kumpla w 520 z 91r po tej czynności nie palą sie żadne kwadraciki, to jak to jest w końcu (co BMW to inaczej?)
  
 
No po skasowaniu inspekcji zelone lampki się powinny zaświecić. Jezeli sie nie świecą znaczy że coś zepsuł . Proponuje zabieg powtórzyć jeszcze raz.
  
 
Cytat:
2005-05-28 00:05:56, Buczer pisze:
Ja mam E34 520 ze 129KM i jeździ się tym kiepsko - przynajmniej uczciwie potrafie to przyznać, że jest to auto mało dynamiczne. Poprostu trzeba to rozbujać trzymając pedał gazu na każdym biegu w podłodze. Jeździłem też 316 i jest podobnie więc ogólnie również kiepsko. Więc sądze, podobnie jak Marcin - dynamicznie się tym jeździć nieda i nie ma się co martwić o olej Oczywiście bez obrazy - to tylko taki mój wniosek. Bo przecież nie wszyscy muszą mieć 200KM A stwierdzenie: No jak się mamy tak dowartościowywać to proponuje pojeździć rowerem, a potem sie przesiąść do malucha i wtedy nie bedziesz opowiadał, że maluchem się nie da dynamicznie jeździć. Acha i jeszcze jedno co do tematu oleju: Prosta zasada jeżeli kolego niechcesz zeby cie oszukiwali i lali inny olej niż chcesz to poprostu wymień go sobie sam. To samo dotyczy innych prostych czynności obsługowych. Tyle, że podkreślam słowo prostych. Bo np. na stacjach też leją nam inne paliwo niz chcemy, a wcale nie oznacza to że mamy je sobie sami produkować. [ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2005-05-28 00:27:32 ]

no ja wiem że ty wszystko wiesz lepiej
  
 
Cytat:
Marcin radze pojeżdzić dużym fiatem lub maluchem a potem wsiąść do 316 bo przsadzasz z tym że się nie da dynamicznie jeżdzić


draiwer mam kolegę który ma E-30 318i i rozmawiałem z nim o dynamicznej jeździe tym autem. nie mam zamiaru nikogo dołować, ani przekonywać do czegokolwiek. cieszę się że komuś sprawia frajdę jazda 316 czy 318. jednak wiem z doświadczenia że 318 dzieli duuża przepaść nawet do 320 nie wspminając już o 325i. wracając do olejów i silników to bądźmy szczerzy. zarówno silnik M40, M43, M20, M30 to silniki stare konstrukcyjnie. nie twierdzę że są do niczego, wręcz przeciwnie. jednak nie wymagają one jakichś specjalnych olejów. to jest jeszcze ta generacja silników, które produkowane były nie dla oszczędności ale dla trwałości, łatwości obsługi. do tego nie były za nadto wysilone co sprzyja ich trwałości. bmw jako jednej z nielicznych firm udało się połączyć jakość i wydajność. oczywiście nie zaszkodzi zalać któregoś z wspomnianych wcześniej silników olejem lepszej jakości. tyle że po co? dla zwiększenia trwałości? przecież te silniki bez problemu pracują 20-30 lat, a przebiegi rzędu 400 czy 500 nie są rzadkie. zaraz ktoś napisze że lżejszy rozruch, lepsze odprowadzanie ciepła. powiem tak. najlepsze dla silnika jest to aby pracował na takich środkach eksploatacyjnych jakie były dla niego przewidziane. upraszczając można przyjąć że takie klasy oleju należy lać jakie były dostęne w chwili konstruowania danego silnika. zdecydowanie rzadziej zdarza się że silnik odmówi posłuszeństwa w wyniku wlania oleju gorszej jakości niż wlania oleju zbyt dobrego. nie wszyscy pewnie biorą to pod uwagę, ale konstruktor "obmyślając" silnik MUSI brać pod uwagę wszystko, nawet to że w wyniku stosowania takiego a takiego oleju, czy paliwa powstają nagary, osady. je też traktuje się jako element uszczelniający. nie chcę tu wyolbrzymiać roli osadów w silniku, jednak ich wymycie w wyniku działania oleju zbyt wysokiej klasy wcale nie musi oznaczać lepszych warunków pracy naszego silnika.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-28 00:05:56, Buczer pisze:
Jeździłem też 316 i jest podobnie więc ogólnie również kiepsko. Więc sądze, podobnie jak Marcin - dynamicznie się tym jeździć nieda i nie ma się co martwić o olej




twoim zdaniem jak samochod nie jest szybki to nie musi miec dobrego oleju czy o co ci chodzi ???
  
 
Cytat:
tolo pisze:
twoim zdaniem jak samochod nie jest szybki to nie musi miec dobrego oleju czy o co ci chodzi ???


czytałeś pierwszy post w tym wątku?
  
 
Cytat:
2005-05-28 09:22:30, MARCIN_RADOM pisze:
czytałeś pierwszy post w tym wątku?




czytalem ale i tak z wypowiedzi buczera wynika ze moglby to byc rowniez olej kujawski jesli smaochod nie ma 200km albo mogloby tego oleju nie byc wcale ;]
  
 
Cytat:
mogloby tego oleju nie byc wcale


były takie próby dodatków smarnych. przeprowadzono eksperyment następujący. do dwóch samochodów, o ile dobrze pamiętam renault 5, wlano do jednego olej zwykły, do drugiego olej z dodatkiem mikroskopijnej wielkości cząstek miedzi. po kilku minutach pracy silnika, z każdego z aut spuszczono olej. auta odpalono i jechały obok siebie. silnik który miał zwykły olej zatarł się po trzech km. ten który miał zalany olej z dodatkiem miedzi zatarł się po przejechaniu ... 97km. oczywiście w obu silnikach układ chłodzący był jak najbardziej sprawny.
pozdrawiam
  
 
ciekawe ile silnik bmw by wytrzymal bez oleju
  
 
Cytat:
ciekawe ile silnik bmw by wytrzymal bez oleju


nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz
  
 
Tolo84 - mówisz że czytałeś poprzednie posty a i tak wyjeźdżasz z takim smiesznym tekstem:
Cytat:
twoim zdaniem jak samochod nie jest szybki to nie musi miec dobrego oleju czy o co ci chodzi ???


więc napisze jeszcze raz - kolega "wielebny" napisał:
Cytat:
Mówił ,ze ten olej nie nadaje sie do dynamicznej jazdy,szczególnie tym autem zaś jeśli będe jeździł normalnie (czyli zmieniał biegi max na 4500 obr/min) to nie trzeba go wymieniać.


na to Marcin:
Cytat:
ten olej został zmieniony w twojej 316? jeśłi tak to nie martw się. tym autem nie bardzo się da dynamicznie.


I ja napisałem:
Cytat:
Więc sądze, podobnie jak Marcin - dynamicznie się tym jeździć nieda i nie ma się co martwić o olej



Więc ja nie widze w żadnym wypadku stwierdzenia, ze z mojej wypowiedzi wynika:
Cytat:
z wypowiedzi buczera wynika ze moglby to byc rowniez olej kujawski jesli smaochod nie ma 200km albo mogloby tego oleju nie byc wcale ;]



Po drugie tam na końcu mojej wypowiedzi jest uśmieszek - symbolizujący żart. A po trzecie sądze że ten olej jest w zupełności wystarczający. Więc proponuje - sie najpierw zastanowić, a potem pisać, że to ja pisze jakieś herezje. Pozdrawiam tolo84 - mam nadziej, ze to nie miało byc odegranie się za to że powiedziałem że 316 nie jest dynamiczne. Są różni ludzie i różne potrzeby - komus wystarczy 103KM, a komuś mało jest 200KM. Poprostu chodzi mi o to że jak na BMW 316, 318 zwykłe i 520 to są to słabe silniki - i nie jest to tak dynamiczne jak np. 320, cz 325. Ale niektórym to wystarcza i ja tego w żadnym wypadku nie neguje.
A mając tak samo słaby silnik potrafię się do tego przyznać, że nie jest to rakieta, a nie pierdolic głupoty do okoła o dynamice 316 - i jej przewadze nad maluchem i duzym faitem, jak driwer5 - mając np. 518.

A co do driwera:
Cytat:
no ja wiem że ty wszystko wiesz lepiej



Gówno prawda - ja się potrafie przyznać do błędów, i przy okazji tego nie pisze jakiś pojebanych porównań mocy 316 i malucha.
Jak chcesz się dowartościować że 113KM w twoim 518 to dużo to se poprotu to wmawiaj, a nie wciskaj takiego kitu innym. Bo 95% osób na tym forum powie ci że i jedno i drugie ma słabiutkie silniki - a to że komuś to wystarcza to już inna sprawa i wcale tego nie neguje bo sam mam tylko 129KM i musi mi to narazie wystarczyć.
  
 
Cytat:
2005-05-28 15:53:33, Buczer pisze:
Tolo84 - mówisz że czytałeś poprzednie posty a i tak wyjeźdżasz z takim smiesznym tekstem: Gówno prawda - ja się potrafie przyznać do błędów, i przy okazji tego nie pisze jakiś pojebanych porównań mocy 316 i malucha. Jak chcesz się dowartościować że 113KM w twoim 518 to dużo to se poprotu to wmawiaj, a nie wciskaj takiego kitu innym. Bo 95% osób na tym forum powie ci że i jedno i drugie ma słabiutkie silniki - a to że komuś to wystarcza to już inna sprawa i wcale tego nie neguje bo sam mam tylko 129KM i musi mi to narazie wystarczyć.

gówno to jesteś ty i ty jesteś niedowrtościowny mam kurwa dośc tych twoich komentarzy dla mnie 518i wystarczy dlatego je kupiłem
  
 
A mi już 280km nie wystarcza rozumiem
  
 
najpierw poproszę o spokój.
Cytat:
mnie 518i wystarczy


Cytat:
mi już 280km nie wystarcza


bo wszystko zależy od oczekiwań indywidualnych. nie widzę powodów do dalszej dyskusji w tej kwestii.
pozdrawiam
  
 
Marcin pisze:
Cytat:
bo wszystko zależy od oczekiwań indywidualnych


No i tak też napisałem:
Cytat:
Są różni ludzie i różne potrzeby - komus wystarczy 103KM, a komuś mało jest 200KM. Poprostu chodzi mi o to że jak na BMW 316, 318 zwykłe i 520 to są to słabe silniki (...) Ale niektórym to wystarcza i ja tego w żadnym wypadku nie neguje.



... pisze:
Cytat:
dla mnie 518i wystarczy dlatego je kupiłem


no więc jeszcze raz ja:
Cytat:
Są różni ludzie i różne potrzeby - komus wystarczy 103KM, a komuś mało jest 200KM (...) Ale niektórym to wystarcza i ja tego w żadnym wypadku nie neguje.



No i super - tyle, że nie opowiadam historyjek, które maja potwierdzić, że moje auto jest super bo jest bardziej dynamiczne od malucha HeHeHe, a które nie jest ??
I jeszcze jedno, ja tylko stwierdziłem, że w porównaniu z innymi BMW - silniki 1600cm i 1800cm w "3" są najsłabsze podobnie jak 518 i 520 w "5". I mimo, że komus to wystarczy to sądzę że, nie będzie się upierał, że to auta dynamiczne.
Sądzę, że nawet tolo84 mimo że ma 316 nie będzie sie upierał, że tak nie jest - co chyba potwierdza jego tekst dotyczący własnie 316:
Cytat:
twoim zdaniem jak samochod nie jest szybki* to nie musi miec dobrego oleju


*(wydaje mi się że tolo 84 chodzi o dyanamike 316, bo szybka to ona jest tylko trzeba ją rozkulać)
Pomijając kwestie oleju, którą sądze, już omówiliśmy Z tekstu jednoznacznie wynika, przynajmniej mi się tak wydaje, że 316 nie jest dynamiczne - i to stwierdza sam jej użytkownik. Więc czapki z głów Chyba, że źle interpretuje twoją wypowiedź tolo84 - jeżeli tak to uznajmy ją za nie byłą
------------------------------------------------------------------------------
No i już ostatnia rzecz - wydaje mi się, że jak tu juz jakiś czas jestem - nikogo nie obraziłem (różnego rodzaju obraźliwe epitety itp.). Co prawda często miałem inne zdanie i często dyskusje wyglądały na zasadzie wymiany ciosów (jak z bartek02 ), jednak zawsze dochodziło sie do porozumienia. Dlatego prosiłbym o wprowadzenie małej dyscypliny - i nie chodzi mi o nieceznuralne wyrazy przy opisywaniu czegoś (bo to akurat norma - i chyba nikomu nie przeszkadza), ale o obrzucanie epitetami innych:

draiwer5:
Cytat:
głupi dupku


Cytat:
gówno to jesteś ty


No inteligencja i kultura, aż od ciebie emanuje.
Szanowny ... jak się poprostu z kimś nie zgadzasz to napisz - NIE ZGADZAM SIĘ, MAM INNE ZDANIE itp.
A takie teksty to zostaw w domu rodzinny, dla mamy i taty.