Toyota Corolla do Hiszpanii i Portugalii (10 tys km)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Wybieram sie samochodem na dosc duza wyprawe, bedzie to okolo 10 tys km po Europie

dla zaintreresowanych mapka tutaj

http://www.krzysztofbr.republika.pl/mapa1.gif

Mam pewne obawy i brak doswiadczenia w tak duzej podrozy.
Staram sie cos zaplanowac ale najpierw sprawa najwazniejsza.
Stan techniczny samochodu, posiadam corolle 1.3 xli z 95 roku (lpg firmy brc)
http://www.krzysztofbr.webpark.pl/toyota.jpg

Co powinienem zrobic przed wyjazdem?

Wymienilem ostatnio pasek rozrzadu razem z rolkami.
co jeszcze?
jakie filtry?

bedzie bardzo cieplo, moze plyn w hlodnicy?

oczywiscie olej zmienie

Jakies rady doswiadczonych uztykownikow?

Ten samochod mam od listopada 04 i ciagle zastanawiam sie ile powinien palic, jaka predkosc jest najbardziej ekonomiczna 110-130.

W tym roku byla bardzo dluga zima i auto palilo mi cos kolo 9 litrow benzyny, gazu to nawet 10 litrow.

To duzo?
Na co moge liczyc w lato?

NIestety nie jezdzilem dlugich tras spokojnie, ani tez w miescie.,

Teraz jest inna sytuacja, musze zaplanowac jazde tak aby byla jak najbardziej ekonomiczna, nigdzie sie nie spiesze.

No i jeszcze taka kwestia, czy ktos ma pomysl jak zaplanowac trase aby pojechac wiekszosc na lpg?

pozdrawiam serdecznie i czekam na odp

zachecam do korespondencji krzysztofbr (wywal to ) maupa wp pl
  
 
Cytat:
2005-06-08 11:33:12, krzysztofb pisze:
Witam Wybieram sie samochodem na dosc duza wyprawe, bedzie to okolo 10 tys km po Europie
(...)



Ładna trasa, część z niej też chcę pokonać w tym roku - czyli Niemcy i Francja

Własnie będę robił przegląd po 60.000 km, zadbam o sprawdzenie klimy, do tego przed samym wyjazdem sprawdzę ciśnienie w oponach (są pompowane azotem, więc teraz nie sprawdzam już ciśnienia na stacjach benzynowych).

Z tego co kojarzę, jeśli chcesz tankować w Europie gaz, to warto zaupatrzyć się w odpowiednie końcówki, bo w innych krajach też stosują gaz, ale tamtejsze dystrybutory nie koniecznie pasujądo naszych gniazd do tankowania.

Ekonomiczna prędkość?? To zależy od różnych czynników, ale wedle znanych mi źródeł 90-120 km/h, przy czym prędkośc zależy od pochylenia terenu (góry), obciążenia auta, od drogi (autostrada, droga lokalna) oraz warunków na drodze (korki, ciężarówki).

We Francji raczej nie będziesz jeździł szybciej niż pozwalają przepisy, ale w Niemczech ja nie zamierzam schodzić poniżej 160-180 na autostradzie, ekonomika to jedno, a przyjemność z jazdy i szybkośc dotarcia do celu też się liczy.

Gaz spokojnie zatankujesz tylko w Holandii, w innych krajach może nie być tak łatwo znaleźć stację, więc musisz się nastawić na jazdę także na benzynie.
  
 
Przy takiej długiej trasie będziesz pewnie musiał dolać oleju, więc z literek na zapas się przyda. Innych płynów nie powinno być potrzeby uzupełniać. Dwa razy robiłem trasę 4-5 tys. km i poza olejem nic nie uzupełniałem. Z prędkościami to tak jak pisze Jackal i średnio spaliła ok 6,4 l benzyny.
Jeżeli samochód będzie obciążony(a pewnie będzie) to dopompuj opony do górnego zalecanego zakresu. To też oszczędność na paliwie.

Zazdroszczę wyprawy, powodzenia!
  
 
A bo to wiadomo co padnie...

Może sprawdź czy nie masz jakichś problemów z temperaturą silnika (termostat), zeby sie gdzies silnik w trasie nie zagotował, poza tym moze prewencyjnie podjedz do elektryka zeby sprawdzil napiecie ladowania akumulatora. Mi raz na dlugiej trasie zagotowało akumulator (wczesniej bylo ok) i potem do wymiany był regulator napięcia i aku... :-/

Ekonomiczna predkosc to pewnie kolo 100 km/h...

Fajna rollka w fajnym kolorze
  
 
Mozesz tez wziasc troche plynu chlodniczego lub poprostu wody. Sprawdz cisnienie w kole zapasowym. Pytales sie o filtry, wiec: oleju, powietrza, paliwa i od instalki LPG. Wypadaloby sprawdzic stan klockow i szczek hamulcowych, poziom wszystkich plynow, stan paskow klinowych. Wiecej nie pamietam, jeszcze pewnie ktos cos dorzuci. Pozdro
  
 
Zostaje pewnie tylko kontrola zawiechy i ukł. kierowniczego poziomu oleju w skrzyni, i w drogę!

Pozdro.
  
 
Bardzo dziekuje Wam za te wszystkie informacje!

Dzisiaj kupilem olej shell helix 10w40 półsyntetyk, poprzedni mialem castrol gtx 10w40 czy ta zmiana mi nie zaszkodzi?>

oprocz tego kupilem
Filtr oleju i filtr paliwa.

dzieki za podpowiedz z olejem w skrzyni biegow, nigdy tego nie sprawdzalem na ile to jest wazne?

bede staral posprawdzac wszystko co sie da, w piatek jestem juz umowiony z mechanikiem.

pozdrawiam serdecznie

kb
  
 
Zmiana nie zaszkodzi napewno ale shell..................
co do skrzyni jest tak samo ważne jak oliwa w silniku!

Pozdro.