MotoNews.pl
  

Wars i jego dwa gazniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, ze dyskusja na forum na temat dwoch gaznikow w Warsie zaczyna cieszyc sie zainteresowaniem przenosze ja do oddzielnego watku.

-------


Cytat:
2005-05-07 19:08:20, BolimA pisze:
Wars na dwoch gaznikach i jego tworcy (rosna nastepcy inzynierow z OBR FSO)




Cytat:
2005-05-07 20:30:25, BolimA pisze:
Momik z Fiaciorem musza to dopracowac jeszcze. W tym egzemplazu nie ma wspornikow i ciegien gdyz nie bylo to nigdy jeszcze montowane. Najlepiej jak sie sami wypowiedza - ja akurat zajmowalem sie Fordem T i nie wiem jak to dokladnie wyglada.




Cytat:
2005-05-07 20:33:38, jacek_s125 pisze:
to sie da moim zdaniem zrobić, gorzej z poprawieniem innej sprawy - mianowicie kolektory są nachylone pod różnymi kątami do głowicy, jak i również gaźniki nie są równo odchylone od pionu. to z fizycznego punktu widzenia jest poprostu nie do wyregulowania






Cytat:
2005-05-07 19:21:00, jacek_s125 pisze:
hehe on ma dwa kolektory dolotowe po dwóch różnych stronach głowicy? a w takim razie wydechowy gdzie





Cytat:
2005-05-07 19:35:08, BolimA pisze:
Wydechowy znajduje sie pod jednym z ssacych. Sama glowica jest konstrukcjii Obr'u, a chlopaki tylko zaadoptowali ja do tego egzemplaza ( z uzyciem gaznika i kol. ssacego z silnika wystawowego). Najwiekszy problem jest z ustawieniem takiego samego skladu mieszanki na kazdym z gaznikow - bez analizatora sie chyba nie obejdzie .




Cytat:
2005-05-07 19:59:57, Makaveli pisze:
Ja kcem takie cuś do Polda




Cytat:
2005-05-07 20:27:27, Grzech pisze:
Gaźniki jak stoją obok siebie to mają skomplikowane sterowanie, a te tutaj to już jakiś total. Jak one są sterowane i synchronizowane by się jednocześnie po tyle samo otwierały?





Cytat:
2005-05-07 20:35:58, BolimA pisze:
Pytajcie Momika, albo Fiaciora. Ja sie nie znam




Cytat:
2005-05-07 20:56:51, Grzech pisze:
Że się da zrobić to wiem - qmpel ma VW Busa '79. Silnik jest tam boxer 2,0l i ma dwa gaźniki po przeciwległych stronach komory silnikowej.

  
 
Cytat:
2005-05-09 09:32:20, Momik pisze:
No więc tak : Obecnie uporaliśmy się z problemem zasilania drugiego gaźnika - przewody paliwowe sa pociągnięte i podłączone. Troszkę trzeba było się nagłówkować aby podłączyć ciegna go drugiego gaźnika. do tego celu wykorzystaliśmy linkę sprzęgła( TAK!!) z automatyczną kasacją luzów z mojej hiszpańskiej wyspy. W efekcie tego cięgna pracują prawidłowo jednak nie odpalaliśmy auta ponieważ nie ma jeszcze założonego rozrządu ( PiotrekDJ kupi pasek w tygodniu) Na pewno bedzie trzeba jeszcze prowadziś dodatkowe regulacje. Narazie wszystko jest poregulowane na połozebnia "serwisowe". Problemem jest maska. Drugi gaźnik nie pozwala na jej zamknięcie bo oczywiście wystaje ponad jej obrys. Nie bedziemy jej oczywiście ciąć bo to profanacja i żeby sie przejechac to ją zdejmiemy. Głowica która jest będzie oczywiście założona spowrotem jednak chcemy najpierw spróbowac czy to wszystko zadziała. Aktualnie jeszcze raz sprawdzamy z fiaciorem wszystkie obliczenia czy nie ma błędu. Bolima jak zajrzy to wstawi noew foty z podłączonym drugim gaźnikiem. To narazie tyle

  
 
Cytat:
2005-05-09 14:51:19, Domel pisze:
Może (na przyszłość) pokusić się o wykonanie repliki maski z odpowiednim przetłoczeniem, aby się domykała? Oryginalna pozostanie nietknięta




Cytat:
2005-05-09 14:54:36, Momik pisze:
OOO dzięki pomysl dobry zrobimy z włókna szklanego i będzie tak zrobiona że będzie garb i otwór do łapania powietrza , będzie wilk cały i owca uczesana




Cytat:
2005-05-09 14:57:46, Grzech pisze:
Myślę, ze wystarczy sam garb - przecież powietrze będzie płynęło do gaźników z filtra.




Cytat:
2005-05-09 15:07:24, Momik pisze:
planujemy podprowadzić wlot powietrza właśnie do tego garbu i żeby sobie tam chwytam , pyszne czyściutkie powietrze




Cytat:
2005-05-09 15:12:55, Grzech pisze:
Oj będę się spierał - zróbcie to tak żeby miało ręce i nogi. Może to auto bedzie kiedyś maiło okazję świat zwiedzić, a wiadomo że poza halą powietrze to czyste nie jest.




Cytat:
2005-05-09 15:19:39, Momik pisze:
przeca filtr będzie nie damy mu powietrza bez filtra



  
 
Cytat:
2005-05-10 09:59:32, BolimA pisze:
Juz wklejam aktualne foty: Jestem ciekawy, czy linka ktora zmajstrowal Momik spelni swoje zadanie, bo wg mnie 2 polaczone sztywne ciagna (po kazdym do jednego gaznika) byly by lepszym rozwiazaniem. Ale to bedziemy wiedzieli dopiero jak PiotrekDJ zalatwi pasek (niestety troszke inny niz w Warsie 1100).




Cytat:
2005-05-10 13:47:04, Momik pisze:
hm, jak patrzę na ta fotke to rzeczywiście może być problem z tymi ciegnami i może nie tyle jak podłaczyć bo to zrobione ale jak zsynchronizować oba gaźniki w sposób który wyeliminuje wszelkie błędy, i luzy na dźwigienkach. Może jakies sugestie? [ wiadomość edytowana przez: Momik dnia 2005-05-10 13:57:16 ]




Cytat:
2005-05-10 14:03:16, Grzech pisze:
Myślę że potrzebny byłby zestaw takich sztywnych cięgieł zamocowanych na podstawkach do silnika - analogicznych jak te od sterowania gaźnika w FIATcie, powinny być nagwintowane tak by można było regulować ich długość i tworzyć taki zamknięty układ sterowania dwoma gaźnikami. A dopiero od tego wychodziłaby linka do pedału gazu. Zresztą też mogłaby mieć regulowaną długość. Nie wiem czy się jasno jakoś wypowiedziałem? Wracając do tematu to tak stuningowany "klasyk" mi się podoba. [ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2005-05-10 14:05:58 ]

  
 
Cytat:
2005-05-10 14:13:34, Momik pisze:
grzechu , myslę że wiem o co Ci chodzi i tez to bierzemy pod uwagę, przy czym napawa mnie lękiem zgranie tego choć jest to do zrobienia, ale najgorsze żeby tak wyeliminowac wszelakie luzy aby całe urządzenie nie straciło na precyzji




Cytat:
2005-05-10 14:23:37, czeczun pisze:
hmm. a to auto ma dwa kolektory ssące ehehe




Cytat:
2005-05-10 14:26:51, Momik pisze:
no bo ma dwa gażniki, znaleźliśmy w norblinie jakąś oberowską głowice i chcemy zobaczyć jak sie będzie spisywać




Cytat:
2005-05-10 14:29:46, Grzech pisze:
Myślę, że warto by było zajrzeć do jakiejś instrukcji serwiosowej auta z dwoma gaźnikami, najlepiej właśnie do VW Busa, bo jego gaźniki są tak z pół metra od siebie, a to przecież działa.




Cytat:
2005-05-10 14:31:03, Jojo pisze:
dodam że głowica ma jeden wałek rozrządu, ale po 3 zawory na gar. po 2 ssące i jeden wydech. każdy kolektor obsługoje po 4 zawory. wygląda to juz apetycznie mam nadzieję że będzie też świetnie chodził. ale to zobaczymy jak piotrek pasek przewiezie




Cytat:
2005-05-10 14:32:21, Momik pisze:
No to nie ma wafla - tu też musi banglać. powiedz mniej więcej o jaki rocznik chodzi i jaki motor a rozejrzę sie po necie




Cytat:
2005-05-10 15:01:54, Grzech pisze:
Po necie się już rozejrzałem i właśnie coś znalazłem - idea jest całkiem inna i nawet to nie wygląda skomplikowanie: Jeszcze coś znalazłem - to wygląda na wykonane przez kogoś ręcznie - u nas to ta poprzeczna oś musiała by być chyba pod kątem do silnika, ale i tak uprościłoby to konstrukcję. Mam pytanie - czy te gaźniki przykręciliście tak jak były? Bo było by sporo wygodniej gdyby były równolegle do siebie a nie na odwrót. Wtedy i sterowanie i dopływ bezyny sie upraszcza. [ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2005-05-10 15:24:29 ]




Cytat:
2005-05-10 15:16:47, Golden_ pisze:
...no to teraz już rozumiem, bo tak to patrzyłem i patrzyłem i nie mogłem dojść o co chodzi z tymi kolektorami



  
 
Cytat:
2005-05-10 15:01:54, Grzech pisze:
... Mam pytanie - czy te gaźniki przykręciliście tak jak były? Bo było by sporo wygodniej gdyby były równolegle do siebie a nie na odwrót. Wtedy i sterowanie i dopływ bezyny sie upraszcza.



Na wlasnie - musimy (znaczy Fiacior i Momik) przerobic mocowanie gaznika do kolektora. Wtedy bedzie mozna polaczyc oba gazniki jakims sztywnym ciegnem i sterowac za pomoca jednej linki


[ wiadomość edytowana przez: BolimA dnia 2005-05-10 16:25:53 ]
  
 
Momik i Spółka"

jest tak:

  
 
2 gazniki synchronizuje sie za pomoca wakuometrow. Znajdzcie 2 takie same, sprawdzcie czy podaja dokladnie to samo dla jednego zrodla podcisnienia. Jezeli tak to pdlaczacie do gaznikow po jednym wakometrze i regulujecie tak, zeby podcisnienie bylo takie samo na kazdym.

Ale tutaj procedura chyba powinna byc inna, bo to auto 2 gazniki ma na te same cylindry, wiec podcisnienie wytwarzanie przez jeden powinno byc odczuwalne w drugim. Proponowalbym wiec zsynchronizowanie ich jak 4 przepustnice kolejno otwierane, czyli po otwarciu 2 przepustnic pierwszego gaznika dopiero drugi sie otwiera. Powinno to zapewnic zarazem dynamike przy pelnym wcisnieciu przepustnicy, jak i ekonomike przy spokojnej jezdzie. Wydaje mi sie, ze podobne bylo zalozenie konstruktorow, ale moge sie mylic...
  
 
Cytat:
2005-05-10 16:33:21, Marcin1608 pisze:
Momik i Spółka" jest tak:


sie gra , sie ma, koszulke też mam zajebistą
  
 
Cytat:
2005-05-10 23:13:24, DooMinick pisze:
.... Ale tutaj procedura chyba powinna byc inna, bo to auto 2 gazniki ma na te same cylindry, wiec podcisnienie wytwarzanie przez jeden powinno byc odczuwalne w drugim. Proponowalbym wiec zsynchronizowanie ich jak 4 przepustnice kolejno otwierane, czyli po otwarciu 2 przepustnic pierwszego gaznika dopiero drugi sie otwiera. Powinno to zapewnic zarazem dynamike przy pelnym wcisnieciu przepustnicy, jak i ekonomike przy spokojnej jezdzie. Wydaje mi sie, ze podobne bylo zalozenie konstruktorow, ale moge sie mylic...



O tym tez myśleliśmy, co by sie nie otwierało wszystko na raz i no że tak powiem "po koleii" nie jest oczywiście sprawą prostą żeby to wszystko "zgrać" , podciśnieniowe sterowanie raczej odpada ale nic do lamusa nie wrzucamy - będziemy próbować dalej a wyniki naszej prac przedstawiane będą tu
  
 
Cytat:
2005-05-10 23:13:24, DooMinick pisze:
2 gazniki synchronizuje sie za pomoca wakuometrow. Znajdzcie 2 takie same, sprawdzcie czy podaja dokladnie to samo dla jednego zrodla podcisnienia. Jezeli tak to pdlaczacie do gaznikow po jednym wakometrze i regulujecie tak, zeby podcisnienie bylo takie samo na kazdym. ...



Hola, Hola .... podciśnienia będziesz miał równe, ale jeszcze trzeba ustawić poziomy paliwa - to jest do zrobienia. A jak ustawisz dysze paliwa, dysze powietrza, dysze biegu jałowego ? skład mieszanki? układy przejściowe ?
  
 
No i wlasnie dlatego napisalem pozniej, zeby nie synchronizowac ich jednak na takie same parametry, w tym drugim gazniku wolne obroty moglyby nawet byc zadne, a tak go ustawic, zeby dodawal mocy w pozniejszej fazie wciskania przepustnicy.

Synchronizuje sie gazniki, ktore zasilaja oddzielnie cylindry i kazdy musi byc tak samo ustawiony. A tutaj jeden gaznik zasila wszystkie cylindry, wiec nie jest potrzebna synchronizacja a takie ustawienie, zeby jezdzac na I gazniku bylo ekonomicznie w granicach rozsadku, a po dolaczeniu drugiego zeby dawal maksimum ktore nie zaleje silnika. Dlatego tez nastawy plywakow i dysz powinny byc rozne dla obu.
  
 
Może to i słuszna koncepcja
  
 
To tylko moje domysly, nie dowiemy sie o co chodzilo OBRSO, wiec trzeba eksperymentowac. A takie cos wydaje mi sie dosc logiczne, choc niekoniecznie musi dzialac, ale warto sprobowac.
  
 
Cytat:
2005-05-12 09:46:37, DooMinick pisze:
To tylko moje domysly, nie dowiemy sie o co chodzilo OBRSO, wiec trzeba eksperymentowac. A takie cos wydaje mi sie dosc logiczne, choc niekoniecznie musi dzialac, ale warto sprobowac.


taką możliwośc jak zaproponowałeś chyba damy radę zrobić a przynajmniej spróbujemy no ale niestety bedziemy musieli poruszać się metodą prób i błedów a to jest czasochłonne ale damy radę
  
 
Jak to chłopaki zrobicie to mogą Was od ręki przyjąć do OBRu.
  
 
może za rok uda się założyć głowice obr-ową , na wystawie, niestety, wars chodził już tylko na zwykłej - standardowej. Przyczyną było poprostu brak zgrania dwóch gaźników,a le może za rok będzie już kolektor wylotowy rurowy i te kultowe już dwa gaźniki.
Taką mam nadzieję
  
 
  
 
Cytat:
2005-05-23 13:51:29, Jojo pisze:
może za rok uda się założyć głowice obr-ową , na wystawie, niestety, wars chodził już tylko na zwykłej - standardowej. Przyczyną było poprostu brak zgrania dwóch gaźników,a le może za rok będzie już kolektor wylotowy rurowy i te kultowe już dwa gaźniki. Taką mam nadzieję


damy radę , też taką mam nadzieję Cieszy mnie rownież że na wystawie weszliśmy w posiadanie wiedzy o miejscu gdzie ewentualnie może być wał do Warsa!!!
Trzeba tez sprawdzić jeszcze jeden trop tego Kolesia co mówił że w OBR-ze ponoć skonstruowany został cały wtrysk z osprzętem do Warsa. Nigdy nie został zainstalowany do silnika bo nie wyszedł z fazy badań. Narazie to plotka ale kto wie?
  
 
a ja słyszałem o wersji GTs 1.8 T z napędem 4x4 podobno płyta podłogowa jest przystosowana do tego od samego początku projektowania