MotoNews.pl
  

Pomoc z konstrukcja kompa Bosch potrzebna.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam was maniacy ponownie,

dzisiaj chcialem wyluskac z komputera 2 przewody/piny odpowiadajace za czujnik predkosci i wtryskiwacz. Zadowolony odpialem zlaczke z kompa wzialem schemat do reki i co ? i nic , zupelnie nic , myslalem ze chociaz zachowaja jakos wyglad wtyczki i tu wielkie rozczarowanie. Ani na wtyczce ani na gniezdzie nie ma najmniejszych oznaczen chociazby pinow.

Czy ktos z was potrafi okreslic jak mozna znalesc odpowiednie piny od tych 2ch rzeczy ? Potrzebne mi jest to jak cholera


wtyczka



gniazdo


chory schemat

PS Znalazlem tam gdzies 1ke wpisana pomiedzy pinami z lewej , czyzby to byl poczatek ? liczyc od jedynki piny ? na zdjeciu jedynka jest z lewej strony wtyczki.
  
 
Hrumaku moim zdaniem jedynym sposobem jest przeanalizowanie które piny w wiązce są wykorzystane.

To co pokazałeś to bodajże schemat nie BOSCHa tylko ABIMEXA jednopunktowego. Schematy BOSCHa byly na wkladce do Morawskiego (którą niestety gdzieś zgubiłem).

HA! Mam ją, jak mi się uda obfocę Ci zaraz cały ten schemat i podeślę albo linka wstrzelę
 
 
No wlasnie rob ... nie pasowal mi ten schemat bo sie piny nie zgadzaja :>>>> Jest duzo wiecej wykorzystywanych , no to sobie moglem szukac

Ozloce za schemacik i informacje z opisu ktore ustrojstwo jest czujnikiem predkosci i wtryskiem

Przeanalizowal bym ale sie z tym schematem ktory przedstawilem nic nie zgadza ;D
  
 
No to masz je tu:

http://robreg.homeip.net/images/schematy%20elektroniczne/PN%20CARO%20PLUS%20GLI/

niestety schemat na wkładce jest bardzo podle wydrukowany i część liter jest kompletnie pozlewana... nie doszedłem także do tego jak tego czytać, ale jestem pewien, że Tobie się to uda (w końcu masz dobrą motywację )
 
 
Obecnie wrzuciłem drugą wersję "skanu" schematu - fragmentami robione zdjęcia w 12Mpix tak, by bohomazy autorów schematu nie stanowiły dla Ciebie problemu...

tylko musisz mieć trochę cierpliwości - wyszło z tego 96MB

[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-06-04 16:09:07 ]
 
 
No wlasnie zauwazylem zmiane

Dzieki rob

Nie wiem czemu tylko tak wolno idzie 6kB na plik , ale jestem twardy
  
 
Cytat:
2005-06-04 16:31:35, Hrumak pisze:
No wlasnie zauwazylem zmiane Dzieki rob Nie wiem czemu tylko tak wolno idzie 6kB na plik , ale jestem twardy


pojawila sie tez wersja small - w sumie 5MB, ale na niej mozesz niektorych rzeczy nie doczytać (to sa pliki z koncowka resize)


co do prędkości no to niestety tyle daje tylko neostrada (z reszta przerabiane bylo to w watku o serwerze FTP)
 
 
Ok ok , nie sledze wszystkich watkow ... moze moj blad.

Dzieki jeszcze raz
  
 
Kurde po przeanalizowaniu tych fotek stwierdzam .... ze nie wiem gdzie plus ma czujnik drogi , weg czy VSS czy jak to tam zwal , poddaje sie Na schematach nigdzie tego nie ma a w abimexie jest , jak to jest kurde mozliwe ?
  
 
Cytat:
2005-06-04 19:51:08, Hrumak pisze:
Kurde po przeanalizowaniu tych fotek stwierdzam .... ze nie wiem gdzie plus ma czujnik drogi , weg czy VSS czy jak to tam zwal , poddaje sie Na schematach nigdzie tego nie ma a w abimexie jest , jak to jest kurde mozliwe ?


Ciężko w to uwierzyć, ale naprawdę wg schematu BOSCH nie ma czujnika prędkości pojazdu Mebig bodajże miał rację

... o dziwo nie ma on także czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (czyli MAP) - tylko przepustnica, tempetatura płynu, temperatura powietrza, położenie przepustnicy, sonda lambda i konec fylma...

jednym slowem w boschu sonda to dopiero wazna rzecz!
 
 
No tez tak przeanalizowalem wszystki mozliwosci no i tak jak myslalem , nie ma tu nic takiego. Przypomina mi sie praca pod autem gdy przy okazji szukalem kiedys go tam i nigdzie nie bylo :>

Takze teraz musze kupic jakis od GLI abi albo MPI , kurde pewnie nowki sie cenia , widzialem cos ok 100 zl ( Jutro gielda i w tygodniu szroty pozostaja
  
 
hmm nie mam boscha ale czy on nie ma czasem przeplywomierza klapowego ??
  
 
Widze, że kolega kombinuje sobie podłaczyc komputerek pokładowy do badania zużycia paliwka Trzeba dokupić czujnik hallotronowy od GSI/Abimexa i zasilić go +5 V tylko może lepiej nie z ECU, tylko dać stabilizatorek 7805 - nie wiem jak z wydajnoscią prądową wyjścia 5V w Boschu i będzie sygnał prędkości do komputerka. Reszta to pestka, wtryskiwacz myślę że już rozczajony. Czekamy na info jak to chodzi.
Bosch jest prosty jak konstrukcja cepa i jak ma sprawny wtryskiwacz i sondę to nic lepszego niepotrzeba. No i najważniejsze zero problemów z silniczkiem krokowym co jest zmorą Abimexa. Wystarczy uwważac co się tankuje, dolewać dodatki samrująco - czyszczące układ i wtryskiwacz pożyje do kapitalki silnika. Sonda standartowo pada po 50kkm na naszym paliwie i nie ma szkocic tylko wymienić na nową NTK-zamiennik Boscha.
  
 
Cytat:
2005-06-10 20:58:18, rdt pisze:
hmm nie mam boscha ale czy on nie ma czasem przeplywomierza klapowego ??



Chyba L-Jetronic
  
 
A kolega predki skad sie domyslil co mi chodzi po glowie ?

No w zasadzie juz jest skonstruowane , juz jezdzi wersja testowa w aucie , musze kilka rzeczy w programie zmienic i jakos bedzie smigac :> Ale no musze znalesc gdzies ten czujnik predkosci , nie wazne czy abimexa czy z mpi nie istotne ile bedzie dawal impulsow 6 czy 12 , wazne zeby impulsy jakies byly.
Przejezdzilem juz w Lodzi wszystkie szroty i nic , dzwonilem do warszawy , gosc za 50 zl chce sprzedac , drogo i jeszcze za przesylke trzeba zaplacic
Takze narazie wszystko w fazie testowania