MotoNews.pl
7 Prosze o Pomoc????Ogrzewanie BMW 325 (58852/0) - PT
  

Prosze o Pomoc????Ogrzewanie BMW 325

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prosbe jak by ktos wiedzial cos na temat grzania caly czas w aucie leci mi cieple powietrze sprawdzalem silniczek potencjometr i dalej grzje co to moze byc caly czas leci cieple powietrze???pomozcie

[ wiadomość edytowana przez: Sadmen dnia 2004-08-10 23:40:37 ]
  
 
Hehe, miałam kolego taki sam problem, grzało mi jak diabli, myśłałam,że to wina potencjometra i też rozebrałam cały panel i nic z tego, dalej grzało. Dopiero później dowiedziałam się,że to wina zaworu nagrzewnicy. Częsta usterka w beemkach, podobno. Ja rozwiązałam sprawę zatykając sobie otwór wylotowy zaworu i jest po wszystkim,choć sam zawór jest dobry, tylko gdzieś po drodze masa nie dochodzi. Spróbuj sparwdzić to u siebie, najpewniej to jest przyczyną grzania, Pozdro
  
 
aj kiddy! jak ja ci od początku mówiłem że to wina zaworu to ty upierałas się przy potencjometrze. oj agatko, agatko. jeśli chodzi o masę to można ja przeciez pociągnąć z każdego miejsca. sterowanie tym zaworem odbywa się przy pomocy plusa a nie masy więc nie ma różnicy skąd podepniemy do niego minus. buziaki- dla kiddy oczywiscie
  
 
Witam, ja miałem to samo i to tez była wina potencjometra, tzn tego czegoś do czego dochodzą przewody z płynem w chłonicy i wychodzą do nagrzewnicy, odbiera "on" sygnał w postaci napięcia, ktróre zmienia się w zalezności od tego jak regulujemy temperature wew. samochodu. Czasami wystarczy go rozebrać i przeczyścić z syfu i zaczyna znów działać. Chociaż w 3kach to chyba jeszcze linka !? i wtedy to już nie wiem
  
 
Cytat:
tzn tego czegoś do czego dochodzą przewody z płynem w chłonicy i wychodzą do nagrzewnicy, odbiera "on" sygnał w postaci napięcia, ktróre zmienia się w zalezności od tego jak regulujemy temperature wew. samochodu.


to właśnie ten zawór. a potencjometr to to coś czym regulujesz temperaturę wewnątrz auta, to coś czym kręcisz.
  
 
A dokładnie to elektro-zawór
  
 
no przecież że nie taki z motylkiem u góry, choć znajomy któremu o elektrozawór sie popsuł założył taki zwykły kranik. w zimę ma zawsze ciepło a na zimę zamyka. prymitywne ale skuteczne i tanie. wada jest tylko brak możliwości sterowania z wnętrza.
  
 
Ok Narazie Dzieki jak cos to bede jeszcze pytal bo strasznie dziwne to jest wielkie Dzieki narazka Napisz co to dalo
  
 
Ten eletro-zawór znajduje się od strony kierowcy zaraz pod szybą przy nadkolu, powinien być okryty plastikową osłonką. Hmm przynajmniej tak jest w E32.
  
 
No Aldik, coś mi się zdaje,że w 3kach może być inaczej niż u ciebie bo np. u mnie jest schowany dość głęboko przy grodzi a nie nadkolu i nie jest niczym okryty, nawet u Marcina w tym samym modelu co mój zawór położony jest gdzie indziej, zależy to od ułożenia i rodzaju silnika. Założę się też,że sam zawór wygląda inaczej, ale niech już się Sadmen o to martwi pzdr.
  
 
jeśli chodzi o e-30 i e-28 oraz e-34 to jest on przy ścianie grodziowej. w e-32 jest też na ścianie grodziowej, zerkając od strony lewego błotnika to po prawej stronie tuż obok skrzynki z bezpiecznikami.

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-08-13 11:32:39 ]
  
 
Mam podobny problem tnz. cały czas leci mi ciepłe powietrze i prawdopodobnie mam walnięty potencjometr.

Czy może ktoś wie jaki powinien być zakres napięć sterujących tym śmiesznym elektro-zaworem???

Pozdrawiam
  
 
Ja mam podobny problem, z tym że u mnie trudno potencjometrem wyregulować tak, aby tak średnio grzało, innymi słowy mam tak że albo zimne, albo zaje.. gorące, -Co to może być jak myślicie - potencjometr ???
A do tego denerwuje mnie to powietrze które dostaje się do kabiny z zewnątrz - jest tak - w mieście wyreguluję sobie już temperaturę a jak wyjadę za miasto i przycinam 120-140 to do kabiny dostaje się znacznie więcej powietrza przez wloty i znów k...wa mam albo za gorąco , albo za zimno.. Mówie wam szlag mnie czasami trafia na to - POMÓRZCIE!!!
  
 
Dzisiaj rozebrałem kokpit od strony pasażera ale nic nie zdziałałem, jak przekręcam potencjometr ciepłe - zimne to jakiś silniczek tam pracuje ale gdzie on jest??

Dodatkowo mam taki problem że w ciepłe dni wydaje mi się że pod kokpitem panuje bardzo wysoka temperatura - radiio całe gorące mimo włączonej klimy , a pod board komputerem (w tym małym schowku) jak go dotknę to wrzątek - co może to być jak myślicie??
  
 
Sprawdzałem potencjometr. Niby daje różne napięcia w zakresie 2,4V - 4V . tak więc teraz stawiam na ten elektrozawór. Próbowałem go rozebrać ale jedna z śrub ma wyrobiony łepek i nie mogłem jej odkrącić. Ale w nie długim czasia wybieram się do niemiec na szroty więc może coś sobie skompletuje