MotoNews.pl
  

Zmatowiony reflektor...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie gorna czesc reflektora (od zewnatrz) zmatowiala zrobil sie 2-3cm pasek i pytanko :
1. da sie to jakos spolerowac?
2.ew. moze ktos ma do sprzedania sam klosz za nie duze pieniadze
3.slyszalem o jakims srodku ktory dolewa sie do paliwa ktory czysci wtryski jaki>? za ile?
4.czy jest mozlilwosc ustawienia tak gazu aby check engine sie nie palil , moze inna sonda albo cos, bo po wlaczeniu sie tego dziadostwa czuje znaczne oslabienie samochodu i podobno 20% wiecej pali
5.jesli ktos rozbieral pasy to pewnie mi powie bez problemu co sie tam zepsulo ze tak slabo sie one zwijaja
6.jak odkrecic przedni zderzak a raczej jego dolna czesc juz robilem 2 podejcia a nie jestem zbyt dobry w te klocki

Uff ale sie zebralo tego , z gory serdecznie dziekuje za pomoc ale co tu gadac zawsze mozna na was liczyc.


Pozdrawiam.


P.S do zobaczenia na spocie w niedziele


  
 
zacznij od wyszukiwarki
wszystkie te tematy byly poruszane na forum
musisz tyko ustawcic przedzial czasowy na "wszystkie" i napewno znajdziesz tematy ktore cie interesuja
  
 
Cytat:
4.czy jest mozlilwosc ustawienia tak gazu aby check engine sie nie palil , moze inna sonda albo cos, bo po wlaczeniu sie tego dziadostwa czuje znaczne oslabienie samochodu i podobno 20% wiecej pali



co do tego to ... moj gazownik wytlumaczyl mi to tak:
bez roznicy czy check engine sie pali czy nie... mieszanka gazu i tak sterowana jest przez kompa od gazu takze bajka o wiekszym paleniu to mit (to sprawdzilem juz nieraz i na serio nei pali wiecej) nie mow tez o jakims oslabieniu auta bo takie cos nei zachodzi jedziesz tak jak jechales dotychczas z identyczna moca...

u mnei ogolnie check engine zapala sie zawsze jak wysusze bak do zera, i jak juz kompletnei nei chce ciagnac to dopiero przelaczam na benzynke ... i wtedy po wizycie na stacji i przegazowce wywala ten blad az do chwili jak auta nie zgasie sie na dluzsza chwile ( u mnie po przejechaniu ponad 300km na tej jakze fajnen kontrolce) ))

pozdrawiam

ETomek
  
 
1. Nie wiem czy to dobry pomysł polerować szybę reflektora.
2. Przy założeniu że na dłużej będziesz właścicielem Espero może lepiej poszukać nowy reflektor (ewentualnie w lepszym stanie).
3. Środki takie rzeczywiście istnieją, ale pytanie tylko czy czyszczą wtryski czy portfel z pieniędzy.
4. Gaz (instalacja) tak powinien być zamontowany i wyregulowany aby Check nigdy się nie zapalił (takie jest moje zdanie). Jest to możliwe.
5. Rozbierałem pasy i za słabe zwijanie odpowiada sprężyna spiralna (umiejscowiona pod okrągłym plastikiem z boku kasetki). Można to bez problemu rozebrać, ale ostrożnie żeby nic nie zgubić, naciągnąć ową sprężynę i pobluzgać trochę przy składaniu wszystkiego. Następnie zamontować i wkurzać, że niewiele to dało. Wniosek taki: sprężyna już na nic się nie zda więc poszukać nowej lub lepszej jeżeli takową osobno idzie dostać. Ja już się przyzwyczaiłem do ręcznej pomocy przy zwijaniu pasa. Nowy za drogi, 100-150 zeta mi powiedzieli w Daewoo.
6. Dosłownie niedawno ktoś szczegółowo opisał jak sobie z tym problemem poradzić więc tylko znaleźć, druknąć i z papierem do garażu.
  
 
Co do zdejmowania zderzaka...

Poodkręcaj osłony w nadkolach. Brzeg poszycia zderzaka a dokładniej jego rók który jest praktycznie w nadkolu przyłapany jest na jedną śubę . Zarówno z lewej jak i z prawej. Sruby te normalnie są zasłonięte nadkolani. Troche gimnastyki z tym - ja osobiście srubę wykręcam z kanału - od spodu auta. Potek w okolicach lamp ( po lewej i po prawej) masz po 2 śruby trzymające zderzak. Odkręcasz je też z kanału. I teraz zderzak wyjerzdza do przodu w całości.


PAwol
  
 
Co do pasów. Rozbierałem pasy, sprężyna siedzi pod plastikowym dekielkiem. Trzeba ostrożnie go zdejmować bo potrafi wyskoczyć jak diabeł z pudełka Potem to tylko kwestia naciągnięcia sprężyny. Ja ją nakręcałem kręcąc owym dekielkiem. I tu jest cała zabawa, bo trzeba uchwycić krawędź sprężyny tą obudową i trzymać ją w miarę blisko mechanizmu, nie może być za blisko, bo się "zamknie pudełko" i nie daleko, bo sprężyna zeskoczy z zaczepu. Bawiłem się z tym chyba z godzinę... kląłem przy tym bardzo długo i bardzo głośno, a wyrazy z literą rrrr powtarzałem bardzo często
  
 
Cytat:
Zwierzu napisał: 3.slyszalem o jakims srodku ktory dolewa sie do paliwa ktory czysci wtryski jaki>? za ile?
4.czy jest mozlilwosc ustawienia tak gazu aby check engine sie nie palil , moze inna sonda albo cos, bo po wlaczeniu sie tego dziadostwa czuje znaczne oslabienie samochodu i podobno 20% wiecej pali


Czyszczenie wtrysków drenuje kieszeń (tylko), najlepiej poganiać trochę na benzynce.
Check na gazie to nienormalny objaw. Walczyłem z gazownikami do skutku, wymienili mi kasetę do gazu i pomogło. Gadki gazowników typu "przecież jedzie normalnie" "czasem się musi zaświecić" "instalacja tania to co chcesz", to ściemnianie bo nie potrafią naprawić swoich błędów. Płacąc za montarz gazu mamy prawo wymagać że będzie normalnie.
Na gazie w razie włączenia się kontrolki Check nie powinieneś czuć żadnych zmian (ja nic nie odczuwałem) autko powinno iść normalnie (pomijam ilość spalonego gazu). Moje Espero po montarzu gazu paliło 12 litrów na trasie, po walce z gazownikami pali około 9 litrów przy jeździe 120 kkm. Miasto miałem w granicach 15-16 litrów, teraz około 10. Nie jest idealnie ale znośnie.
  
 
Tutaj masz szkło reflektora, ale tylko jedno niestety. Więcej nie udało się gostkowi popsuć

A tutaj nowe reflektory choć trochę drogie.Nie wiem jednak czy taniej da się poszukać, ale dla chcącego nic trudnego.
  
 
Jak masz instalację bez całego osprzętu to check może Ci się zapalać i nie ma to większego znaczenia o ile błąd dotyczy sondy lambda

  
 
Odnośnie check engine-źródło informacji-Centrum serwisu DU w Wawie. Spece stwierdzili tak:
W silniku działa ustrojstwo pt. pochłanaicz par paliwa. Opary paliwa zbierają się w pochłaniaczu i kiedy komp silnika stwierdzi że warunki są optymalne otwiera zawór i wpuszcza je do silnik,gdize ulegają spaleniu. Ponieważ następuje gwałtowna zmiana spalanej mieszanki ( sygnał z lambdy), komp gazowy głupieje i wyrzuca błąd. Po chwili kontrolka gaśnie,jak skład się stabilizuje. I tak do następnego razu. W mojej espadrynce "optymalne" warunki zauważyłem na trasie przy jednostajnej prędkości 120-130 km/h.Poniżej tej prędkości i w mieście nie wystąpiło to zjawisko.
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:17:07, Adamo8 pisze:
Check na gazie to nienormalny objaw. Walczyłem z gazownikami do skutku, wymienili mi kasetę do gazu i pomogło.



albo odcieli kontrolkę po przełaczeniu na gassss

Co to jest kaseta gazowa
  
 
Cytat:
2005-06-10 09:49:23, Zwierzu pisze:
Jak w temacie gorna czesc reflektora (od zewnatrz) zmatowiala zrobil sie 2-3cm pasek i pytanko : 1. da sie to jakos spolerowac?



Szybki reflektorów da się polerować - miałem tak robione, celem pozbycia się szerokiej na ok 3 cm rysy