[DOHC] Silnik 2.0 Turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanko do ludzi , którzy mają do czynienia z takimi silnikami , lub coś wiedzą na ten temat , mianowicie : trafia mi się za przyzwoite pieniążki motorek z Cromy z turbinką i zastanawiam się jak to wepchać do Kanta , wiem że tam jest chyba mały cyrk z głowicą , bo kolektory są odwrotnie i chyba mocowanie silnika z przodu jest na śrubach od pompy wody , ale to wszystko chyba idzie jakoś przetrawić , chodzi mi tylko o to , czy ktoś się orientuje jak tam jest z wytrzymałością tego silnika i jak na sucho sprawdzić turbinkę...?? Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam. Piotrek.
  
 
Bardzo interesujący temacik...od dawna zastanawiam się, czy da się upchnąć ten silnik do kanta.
Przecież w końcu jest to nowszy silnik niż wolnossące DOHCe z tylnonapędówek, poza tym znacznie mocniejszy.
PZDR
  
 
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=18236 zobaczcie na to, da rade... w tamtym wontku sie własnie pytałem jakie sa problemy dokładnie z wkładanie tego silnika wzdłużnie ale o twórcy tej Ładzianki sie nie dowiedziałem należało by zadzwonić go GT-service'u bo to pan Mateusz z GT-servicu to autko zrobił....
  
 
ŁADA
  
 
Obejzyj czy na przewodach powietrznych niema sladow oleju, czy wirnik od strony ssacej da sie obrocic, czy niem aluzow, czy lopatki nie sa poszczerbione.
  
 
Cytat:
2005-05-27 18:16:06, maskekk pisze:
Obejzyj czy na przewodach powietrznych niema sladow oleju, czy wirnik od strony ssacej da sie obrocic, czy niem aluzow, czy lopatki nie sa poszczerbione.



Luzy są zawsze muszą być ale niewielkie i tylko osiowe a nie promieniowe, poza tym w przewodach powietrznych też na ogól śą ślady oleju a mimo to turbo jest sprawne, ale wiadomo w granicach rozsądku nie znajdziesz takich przewodów od IC do przepustnicy w których nie ma śladu oliwy
  
 
przelozenie przod napedu na tyl niejest takie proste,
glowne problemy sa z pomieszczeniem sie z turbina i orurowaniem
ale jest jeszce wiele innych problemow
jak miska, przespawywanie smoka pompy oleju
glowica to tak naprawde najmniejszy problem
kolektor ssacy
przerabiam wlasnie taki silnik do poloneza wiez mi niejst to tak hop siup hoc wykonalne
  
 
Jak sie popiesci to sie zmiesci Nie ma rzeczy niewykonalnych sa co najwyzej nieodpowiednie narzedzia do tego
Kania moze uchylisz troszeczke rąbka tajemnicy?? Co to za polonezik?


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2005-05-29 11:11:23 ]
  
 
polonez caro 2.0 8V turbo
  
 
Cytat:
2005-05-29 11:53:28, kania_ pisze:
polonez caro 2.0 8V turbo



Poka foty !!!!!!!!!

A ja sobie tak kiedyś myślałem , co by było gdyby tak zasadzić do Kanta motorek od Civica 1.6 VTEC ... Hmmm 160 KM i to przy takich obrotach , że w normalnym aucie jest już koniec i trzeba bieg zmieniać , a tu dopiero motorek się rozkręca... to by była masakra , tylko pewnie taniego takiego motorka nie dostanę...
Ale jakby ktoś do czegoś takiego doszedł , to proszę się tu dopisać jak to zrobić...czy jakaś flansza , czy co....
I jeszcze mi chodzi po głowie motor ze Ścierry 2.3 V6 , ale tam jest dziwny rozrząd na kołach zębatych i jakoś dziwnie słaby ten motor mi się wydaje.... huku robi dużo ... itd.. Ale jakieś V6 może od Cromy.... Dobra , zagalopowałem się
Pozdro. Piotrek.
  
 
Wprawdzie nie V8 lecz V6 3L i niecałe 150 KM + NITRO - Polonez Atu
  
 
jak juz zapodaj 2.0 turbo od sciery cosworth. 1.6 vtec to jest kibel ma duzo mocy ale momentu malo chyba ze z turbem co przedraza sprawe.

generalnie ja bym zasadzal 2 litrowy inline4 z turbem podlubany
  
 
a moze kultowy angielski silnik V6 ?? taki jaki byl w roverze sd1 i range roverze??? mocy sporo momentu jeszcze wiecej wytrzymaly i latwy w tuningu ( w anglii jest duzo czesci tanich do tuningowania takiego motoru )
tylko czy to wlezie ????
  
 
Cytat:
moze kultowy angielski silnik V6 ?? taki jaki byl w roverze sd1 i range roverze



V8 raczej... aluminiowe V8
  
 
O tym V8 z rovera to nawet jam myślałem, fajna sprawa by była pierwszy poldek V8
  
 
Chodzi Wam o motor z TEGO auta ??? Motorek piękny , ale czy by do Kanta wszedł ???? Do Poldka pewnie tak.... ale może...
Pozdro. P.
Edit : TU są wymiary tego motorka Może ktoś sprawdzi czy wejdzie
P.S. Rino dobrze gada , czekamy na pierwszego Kanta V8



[ wiadomość edytowana przez: Peyyoo125 dnia 2005-05-30 23:29:15 ]
  
 
Cytat:
2005-05-30 22:56:00, Sender pisze:
O tym V8 z rovera to nawet jam myślałem, fajna sprawa by była pierwszy poldek V8



Kanciak panie kanciak
  
 
Cytat:
Chodzi Wam o motor z TEGO auta

tak piotrek z tego a wiem gdzie taki stoi na zlomie w okolicy krakowa;P ale nie pamietam czy ma jeszcze silnik:| do forda capri wchodzi, mysle ze do 125 by sie zmiescil tyle ze zostaje kwestia GDZIE zamocowac chlodnice no i dorobic kolektory by trzeba dopasowane do ciasnoty pod maska w 125 z takim silnikiem... cos na ksztalt wydechu w 125 3200 v6 z obr-u... ale ja bym wolal uturbione dohc, tansze niz taki niestety poszukiwany ostro przez terenowcow i innych rajdowcow silnik v8, lzejszy i mniejszy niz v8 bo fiat 125 i tak ma juz dupe lekka no i dohc uturbiony jest mocniejszy niz to v8
  
 
A ja pojade do Italii, przywioze sobie 3,2V6 (w ostatecznosci moze byc 2, i zrobie potworka...
  
 
najlepszym rozwiazaniem jest 2.0 turbo bo masa silnika niska w porownaniu do mozliwej mocy maksymalnej
z 2.0 v8 mozna osiagnac spokojnie kolo 280KM
bez wiekszych problemow
porownywalna moc co wiekszosc V-ek