Problem C30NE Automat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
zapewne temat był już poruszany. Chodzi dokładnie o problemy z odpaleniem nieważne czy na BP oraz LPG. Dzieje się to przy ciepłym jak i zimnym silniku. Jesli już odpali to rzuaca obrotami to w góre to w dół... Jak wciskam pedał gazu- dławi się i brakuje mocy. To tak bardzo skrótowo opisany problem. Od czego powinienem zacząc dłubaninę. Przewody wysokiego i swiece są zmienione. Czy to może być tzw. KROKOWIEC? Jesli można prosić o jakąś poradę.
  
 
Silnik krokowy obsługuje wolne obroty, prędzej obstawiałbym jakiś czujnik, i najbardziej chyba pasowałoby to do przepływomierza, ale nie znam się na tym silniku,
  
 
Nie wiem czy w twoim silniku to jest ale objawy idealne na czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej... u mnie było identycznie, problemy z odpalaniem, czkawka, duszenie, brak mocy.... po wymianie czujnika jest OK tyle za mam 2.0
  
 
hej,

sbieniek ma rację - u mnie było dokładnie to samo - okazało się, że przewód od czunika się przetarł.
w dalszej kolejności sprawdź czy klapka w przepływomierzu się porusza - po strzale potrafi się zablokować i wtedy też źle chodzi i nie wkręca się na więcej niż 1500 obr. a dalej to już przepływka np. czujnik temperatury( ale jak on jest padniety to check powinien się palić)

pozdro

Mały
  
 
Chyba jednak skończy się na sondzie lambda , takie są przynajmniej pierwsze wskazania. Zauważyłem jeszcze ze strasznie kopci na czarno...ble
Jutro wizyta w ASO u zaprzyjaźnionego mechanika i test na komputerku.
  
 
Witam Ponownie,
Chyba szlag mnie trafi ... po dzisiejszej wizycie w ASO (oczywiście od zaplecza) jestem troche załamany.
"Szanowny Pan Mechanik" , który został mi polecony przez znajomego, podszedł do "mojego maleństwa", nawet nie zaglądnął mu w serduszko i stwierdził, że to na 1000% (tak na 1000) będą do wymiany wtryski. Powiedział, że to wina gazu i że spowodował nadmierne wysuszanie końcówek wtrysków. Czy koledzy się z tym zgadzają??? Bo raczej po raz pierwszy (z tego co czytałem na forum) biorąc pod uwagę objawy, spotykam się, że należy wymienić wtryski... A tak w ogóle to ile to może kosztować??? Acha jeszcze jeśli moge coś dopisać o objawach, które opisałem powyżej, to na gazie samochodzik chce jeździć ma tylko problem z wolnymi obrotami... Natomiast benzynka zupełnie do D..Y... Dławi go i zero mocy, gaśnie, parcha, strzeal... Nastawiałem się na sondę lambda ale Pan mechanik wybił mi ją z głowy.
Pozdrówka i czekam na Wasze opinie
  
 
Ja mam podobne objawy i tez szukam usterki, jak bede mial wszystkie czesci po wymieniane (te ktore musze) to wowczas będę coś wiedział.... generalnie zgadzam się że mogą być wtryski jeśli inne rzeczy już wykluczyłeś... i mam nadzieję że u mnie nie będzie tak drastycznie...
  
 
kupilem listwe wtryskowa z wtryskami i uszczelkami za 40zl na gieldzie ( tydzien temu)
  
 
No i wyszło szydło z wora ... Może to co napisze pomoże kolegom w przypadku takich objawów...
Po trzech dniach "grzebania" przez nienajgorszego mechanika okazało się że "padł" regulator ciśnienia paliwa. To taka mała skrzyneczka, która zamontowana jest na 4 wkrętach na listwie wtrysku... ale pewnie to wiecie. Okazało się że Omcia zamiast ciśnienia paliwa 3 bary dostwała 5 barów i ją sakramencko zalewało... stąd te problemy z nierówną pracą, kaszlem i sporym dymieniem z rury wydechowej. Mechanior jak na razie zaślepił dopływ paliwa do tego regulatora i powiedział że Omcia może tak jeździć ale będzie słabsza na BP.
Jeszcze nie wiem jaki jest koszt takiego "dziadostwa" ale to sprawdzę i zamontuje sobie nowy ...

Pozdrawiam,
Bartek
  
 
Koszt nowego w aso 430 zł.
Ja kupiłem na wyprzedaży części opla za 260 zł.
Mój stary nie trzyma cisnienia o 0,2 bary, powinno być 2,5 a ma 2,3
(z podłaczonym vacum, bez jest 2,8 a powinno byc 3.0)
Można powiedzieć że to używka....kcesz???To wal na priv.
  
 
Cytat:
... Okazało się że Omcia zamiast ciśnienia paliwa 3 bary dostwała 5 barów i ją sakramencko zalewało... stąd te problemy z nierówną pracą, kaszlem i sporym dymieniem z rury wydechowej. Mechanior jak na razie zaślepił dopływ paliwa do tego regulatora i powiedział że Omcia może tak jeździć ale będzie słabsza na BP. ...



A tego to ja nie rozumiem

Jeżeli podobno regulator zamiast 3 barów powodował że wtryski dostawały 5 barów (zakładając że pompa jest w stanie wytworzyć takie ciśnienie ), to znaczy że musiałby stale blokować odpływ do zbiornika.

Czyli co to znaczy, że zaślepił dopływ do regulatora? Wtedy nadal całe ciśnienie z pompy szło by do wtrysków.

WTF?

BTW: wady regulatora to jednak z reguły "przepuszczanie" ciśnienia, jak u PiotraS, a nie jego podwyższanie. Wynika to z jego konstrukcji.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Moze zaslepił dopływ wężyka podciśnienia, (tego co ma za zadanie podnieść chwilowo ciśnienie podczas dodowania gazu) no ale wtedy to regulator jest ok a problem polega na zbyt dużym stałym ciśnieniu w wezyku. Tylko przez co jest to spowodowane?
  
 
Eeee - podciśnienie do regulatora nie powoduje wzrostu cisnienia paliwa do 5 barów.
Normalnie to są jakieś ułamki bara (0,2 - 0,3 ? ).

A poza tym, wyraźnie wspomniane jest o zaślepieniu dopływu paliwa do regulatora.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Gdybym się znał lepiej na mechanice to pewnie odpowiedziałbym Wam dokładniej. Natomiast muszę opierać się na tym co przekazał mi mechanik. Natomiast rzeczywiście zaślepił dopływ paliwa do regulatora oraz wyraźnie wspomniał o konieczności wymiany go na nowy. Być możę to wina czegoś innego, co powoduje zbyt duże ciśnienie paliwa, ale żeby to stwierdzić nalezy wymienić regulator.

Pozdro!

Bartek
  
 
Zdobyłem regulator dzięki naszemu koledze z LOB (jeszcze raz wielkie dzięki dla Marka 281, który rozebrał dla mnie swój kompletny, "luźny" silnik). Wymiana na nowy trwała 15min. i znów moja Omcia pomyka jak szalona. Dwa dni szukania krok po kroku a powód prozaiczny.
Pozdro!