| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2005-07-15 22:35:19 Witam,
mam podobny problem z 2,6 w automacie... jak się nagrzeje nie odpala... żadko temperaturka przekracza 90st... no chyba, że duży korek... jak się nagrzeje to raz zapali raz nie... jest to dość przykre (czasem żałosne)... Całe dnie spędzam teraz w firmówce bo mam pewność, że nie narobi mi wstydu przed jakimś lokalem, firmą, rozmową z kontrahentem... maskara A dodam do tego, że od 3 dni w końcu się nią przejechałem (wyjechałem po 20 co by chłodniej było). Oczywiście po 20 minutach jazdy już nie odpalił... 5 fajek w plecy (więcej ich nie miałem). Potem jak już łaskawie ostygł i odpalił pojechałem do domku, wjechałem do garażu i zanim zgasiłem temperaturka sięgała ledwo 90st... gaszę... i co?? płyn z układu chłodzenia zalewa mi całą podłogę!!! QRW&^&% C O J E S T ? ? ? ? Idę do butelki z zimną wodą... szybko dolewam do zbiorniczka... kiedy jest pełno woda już nigdzie nie leci... odpalam... woda troszkę pokrążyła... temp. w normie 85st i ani mm więcej na skali... W imieniu swoim i kolegi Dax'a proszę o pomoc... za tydzień chciałbym wyjechać za granicę Bestyjką, ale obawiam się, że "niezawodne" 2,6 znów "podłoży mi świnię"
pozdr. Piotr |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2005-07-16 10:24:04 Aa chcecie wina obarczyc skrzynie automaat? Mam manuala,ale kiedys mialem podobna sytuacje,teraz jak przeczytalem ten post,to cos mi w glowie zaswiecilo. Accu mialem swiezo naladowane,silnik w nienagannej kondycji,wyjechalem na miasto,korki,upal,zaparkowalem,wracam po 5 minutach i dead, oznaki takie,jakby accu padl,sniezyly wszystkie kontrolki,rozrusznik nie krecil,centralny szalal z powodu spadku napiecia,zglupialem,moze cos na ukladzie paliwowym?Nie,rozrusznik by krecil,na pych nie chcial nawet smarknac jednego dymka,spialem kable od innego auta i odpalilem na krotko,odpalil.Po 15 minutach zmierzylem napiecie przy wylaczonym silniku,accu byl dobry!!! Nie ladowalem go pozniej przez pol roku,teraz mam pewnosc,ze to nie byla wina accu. Moze ktorys czujnik zwiazany z temperatura,bo jest jeden taki,ktory wysyla sygnaly tylko do komputera,a na desce wyniki temperatury sa odczytywaane z tego czujnika w glowicu u gory z lewej strony. Moze jak autko zu hot,to komp,blokuje jakos dzialanie calego silnika i osprzetu? Oprocz wisko,wstawilem sobie drugi elektryczny wiatrak ,przed chlodnica,odpalam go narazie recznie,przez oryginalny na konsoli nad radiem(znalazlem taki drugi od halogenow) ,jaak stoje w korkach,pozniej zamontuje czujnik w chlodnicy i ukl.do samodzielnego wlaczania chlodzenia. |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-16 14:39:01 Na razie widzę jednak 3 różne problemy prowadzące do takiego samego efektu: nie chce odpalić.
U mnie NIE MA problemu z chlodzeniem: temperatura caly czas utrzymuje sie w normie, nic sie nie gotuje, nie ma wycieków. Na bank nie jest to tez akumulator, ani ładowanie - wyglada jak jakis czujnik, który blokuje uruchamianie rozrusznika. może faktycznie chamskie podłączenie stacyjki bezpośrednio do rozrusznika byłoby jakimś rozwiązaniem, ale na razie jeszcze wolę znaleźć problem i rozwiązać go "by the book". No i właśnie dochodzimy do pewnej przeszkody: nie mam żadnej możliwości zajrzenia do EPC/TIS'a! czy któryś z kolegów mógłby podesłać mi jakąś płytkę? (ftp2 nie działa!) proszę o kontakt na priv. |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-16 14:41:46
Czy nikt nie odkręcał wiskozy? Napiszcie jakąś poradę jak ugryźć to cholerstwo. Łapać się za ten imbus z przodu czy manewrować tak jak jest w "książce"? |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2005-07-16 16:13:05 no to żeśmy sobie popisali
btw. w życiu nie chce zmieniać automata na manual... (przynajmniej jeszcze nie teraz). Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem... wymieniłem wsyzstko co jest nie tak... będziem działać
pozdr. |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2005-07-16 16:39:59
Tak jak w książce = droga do sukcesu. ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-16 18:11:02
w "książce" (cały czas przypominam, ze mam tylko wydawnictwo AUTO) o zdejmowaniu wisko jest tylko to:
u mnie miedzy blokiem silnika (a wlasciwie pompą), wentylatorem jest < 1cm prześwitu, widać oś wentylatora, która jest lekko spłaszczona zapewne w celu złapania kluczem, niestety nie da się tego zrobić ponieważ przeszkadzają łby śrub trzymających koło pasowe pompy cieczy chłodzącej, a o włożeniu tam dwóch kluczy (nawet jeżeli wspomniane śruby by nie przeszkadzały) nie ma mowy, zresztą nie ma tam drugiego elementu który trzeba by złapać. Może jestem tępy i nierozgarnięty, ale jak pisałem na początku postu "SIĘ NIE DA" zrobić tego tak jak w "ksiązce" w której tak właściwie to gówno jest... Pewnie w 2,6 jest to jakoś inaczej zrobione. [ wiadomość edytowana przez: DaxC26NE dnia 2005-07-16 18:11:59 ] [ wiadomość edytowana przez: DaxC26NE dnia 2005-07-16 18:14:24 ] |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2005-07-16 18:15:33 No nie wiem co mam napisać. Pewnie byłbyś zadowolony gdybym napisał, że rzeczywiście nie jest to możliwe.
Niestety - u mnie się dało. ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-16 18:46:11
Czy to Ty pisałeś tę "książkę"? Jeżeli masz wrażenie, że piszę długaśne posty tylko po to aby pomarudzić to się mylisz.
Jestem uparty... Mógłbyś rozwinąc i powiedzieć co konkretnie się udało? Udało się włożyć obok siebie dwa płaskie klucze (ok.32-34) w szczelinę szerokości 1cm? A może udało się złapać piastę wentylatora jednym z tych kluczy i przytrzymać, a drugim złapać tę samą piastę i odkręcić? A może udało Ci się coś zupełnie innego? Wiem jednak dokładnie co Ci się nie udało: przeczytać dokładnie posta na który odpowiadałeś. Poniżej dwa linki do zdjęć mojego problemu: zdjęcie 1 zdjęcie 2 Jeżeli ktoś pamięta dokładnie w jaki sposób odkręcał to wisko to mam prośbę aby spojrzał na te zdjęcia i napisał czy u niego wygląda to podobnie i co dokładnie zrobił. |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-16 21:16:46 Dzięki Festerowi już wiem w czy jest problem! Najwyraźniej w mojej omie wisko z wentylatorem jest takie jak w silnikach diesla - czyli faktycznie muszę odkręcić ten imbus z przodu wentylatora.
Ciekawe czy to tylko moja czy wszystkie c26ne? |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2005-07-17 00:01:55 Czego nie rozumiesz? Odkręciłem tak, jak jest w książce. Drukowanymi mam napisać? Dysleksję masz czy jak?
Zadałeś pytanie - odpowiedziałem. Więcej tego błędu nie zrobię - tak jak i ty kariery tutaj. Odpowiedź nie pasuje, to się rzucasz. Wiesz lepiej niż to co zrobiłem własnoręcznie (za filarem stałeś czy jak?) i opis w książce, to po co się pytasz? Odkręciłem i mam napisać że mi się nie udało? To pewna nowość.
I pewnie bym też napisał jak, ale już mi się odechciało. Nie odczuwam (już? jeszcze?) przymusu mnożenie postów. Powodzenia mimo wszystko. EOT ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec [ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-07-17 00:06:58 ] |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-17 10:06:22
Miałem Ci to zaproponować. Jeżeli nie czytasz dokładnie pytania to lepiej na nie nie odpowiadać.
Aaaa... to Wy tu kariery robicie... a pewnie moja zakończyła się zanim zaczęła.
Może jednak wrócimy do wątku bo główny problem czyli problemy z zapalaniem gorącego C26NE z automatem może nie jest powszechny ale istnieje. Dla mnie w tej chwili głównym podejrzanym jest selektor trybu jazdy - bo jak pisałem wcześniej identycznie wygląda próba uruchomienia rozrusznika na R/D/3/2/1 - na moment gasną kontrolki, wyłącza się nawiew i poza tym nic... |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2005-07-17 10:18:46 Qrw... burdel i burdel... chuj nie forum sie robi... same kłótnie i spory.... |
LukaszStrocen opel omega krakow | 2005-07-17 13:28:55 w moim manualu jest tak samo trzeba odkręcić imbusem bodajże 8 i kluczem i schodzi wisko z wentylatorem ostatnio nawet wymieniałem i teraz działa bez problemu pozdrawiam |
DaxC26NE 3xFSO WGM | 2005-07-17 14:00:54
Co to za manual? oryginalny od auta? dostałeś z omega czy dokupiłeś później. Dopytuje się bo ja do swojej nie mam nic. errata: ekhem...ekhem... pewnie miałeś na myśli skrzynię manualna, a nie manual w sensie instrukcja obsługi? [ wiadomość edytowana przez: DaxC26NE dnia 2005-07-17 18:06:21 ] |
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-07-17 15:04:57
Podejrzewam, że nie znalazłeś schematu elektrycznego
a tak niewiele potrzeba: schemat 8 Ze schematu jasno wynika, że sam selektor nie ma nic wspólnego z obwodem sterowania rozruchu. Punkty masowe: od 100 do 112 Dla skrzyni ATPW71L ( co to za licho ???) jest tam tylko wyłącznik mechaniczny (bez żadnych przekaźników ) symbol S10.1 sterowany przez elementy skrzyni (ze wskazaniem na selektor z powodu symbolu S10, takiego jaki ma selektor), który po wybraniu pozycji P/N zamyka obwód. Patrz - punkt masowy 106 Wszelkie inne odgałęzienia, poza jednym - ale o tym za chwilę, obwodu sterowania rozruchem tylko sterują urządzeniami dodatkowymi ( punkt 910 - PK świec żarowych w Dieslu, punkt 630 - Alarm, punkt 803 - RPJ, no i wreszcie punkty 239 i 240, których na schematach nie ma, tak samo jak całego zakresu od 201 do 300 obejmującego podłączenia/sterowanie automatycznej skrzyni biegów. GM pewnie dlatego ich nie zamieścił, żeby usterki skrzyni usuwać tylko w ASO płacąc przy tym jak za przysłowiowe zboże .
Ale wracając do tematu: tajemnicze punkty 239 i 240 dotyczące skrzyń AT AR 25/35 spełniają taką samą funkcję jak włącznik S10.1 I teraz pytanie za 1000 punktów: Gdzie to jest ????????? Równie dobrze może być w skrzyni, jak i w komputerze ster. skrzyni. Obstawiałbym to pierwsze choćby z tego względu, że w pierwszym momencie kiedy automat rozrusznika wysuwa bendix do zasprzęglenia z kołem zamachowym prąd pobierany przez jego cewkę jest rzędu 50-70 Amper (po sprzęgnięciu spada ok. 2-3 razy). Taki prąd wymaga dość wytrzymałych elementów wykonawczych, których w rozbieranym przeze mnie komputerze sterowania skrzynią biegów nie widziałem. Tak więc jeśli chcesz znaleźć winowajcę, to musisz znaleźć te punkty (239, 240) i wiedzieć gdzie one prowadzą. Dla uzupełnienia: Obwód selektora zmiany biegów jest na schemacie 10 (www.files.bestiales.pl/garaz/instrukcje_schematy/) punkty masowe od 440 do 447, ale one nic nie wnoszą do omawianego problemu. To tyle, udanych poszukiwań i samozaparcia.
PZDR |
bobofrut Opel Omega B 2.5 CD Ruda Śląska | 2005-07-17 15:48:04 Witam wszystkich!
Mam pdodobny problem, tzn. gdy silnik (C26NE, automat 93r.) pochodzi troche, nie mogę go potem odpalić, autko zachowuje się tak jakby akumulator padł. Znalazłem rozwiązanie, okazało się, że palec rozdzielacza zapłonu jest zbyt nagrzany, i być może opornik, który jest w nim zalany tą czarną smołą, traci swoje właściwości, związku z tym jak auto niechce mi odpalić wymieniam na drugi "chłodny" palec i wszystko gra. |
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-07-17 16:42:19
No, nie bardzo jest to podobny problem - u Ciebie rozrusznik się kręci (tak wydedukowałem z Twojego opisu - jeśli inaczej to sorki), ale nie odpala,
natomiast u Nich nie można załączyć rozrusznika. PZDR [ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2005-07-17 16:48:11 ] |