MotoNews.pl

Zapłon 50 stopni opóżniony POMOCY

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poldi 1.6 SLE 89 gaźnik LPG
Chciałem ustawić zapłon strobemale i wyszło że mam opóźniony o 50 stopni, zdjąłem koło pasowe i okazało się że część klina wystającego spod koła zębatego rozrządu jest starta na zero>
Pytanko 1 Jak zdjąć to kółko zębate aby wymienić klin?
Pytanko 2 Jak ustawić PRECYZYJNIE zapłon inną metodą niż strob, podkreślam że nie jestem mechanioremale zielonkawym użytkownikiem?
CZekam na nieziemskie pomysły!!!
--
Maciek z Tarnowa
White Poldi 1.6 SLE LPG 89

dobrze że jest ten temat, bo jestem ciekawy jak sie wymienia klin na wale, najlepiej bez rozbierania silnika

co do wymiany klina to niepomoge

ale co do prostej metody uatawiania zapłonu to przeferuje na żarowe

czyli ustawiam zapłon na 1 cylindet oraz zeby pokrył sie znak na kole ze znakiem 10" czyli pierwszym z lewej patrąc od przodu pojazdu nastepnie właczam zapłon podpinam żarowe pomiedzy mase a styk sterującu cewki czyli tec gdzie przykrecony jest kabelek idący do apatrtu zapł i krece do mometu jak zgaśnie lampka
nastepnie cofam silnik przy pomocy klucza lub pchając auto do tyłu na którymś z biegow ja (preferuje II lub III) nastepnie ponownie krece w dróga strone patrzac czu lampka zgaśnie w momecie miniecia sie znaków jeżeki tak to składm wszystko do kupy a jak nie to koryguje krecac aparatem i ponownie sprawdzając krecąc silnikiem i tak do skutku

i taka to metodą masz ustawiony statyczny kat wyprzedzenia zapłonu na 10" czyli tyle ile podaje producent dla silnika 1600

Bodziot: Tą metodą ustawiałeś zapłon na elektroniku?

Cytat:
2003-10-14 17:56:28, Piotrek389 pisze:
Bodziot: Tą metodą ustawiałeś zapłon na elektroniku?

na słuch ale kiedys miałem przyrząd boscha do ustawiania bez sytukowców ale sie popsuł

zapomniałem ze to epoka bezstykowców i tu niema statycznego konta wyprzedzenia zapłonu

[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2003-10-14 18:34:29 ]