MotoNews.pl
  

Wymiana chlodnicy w 520 24V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie!
Odnosnie innego mojego postu, przyczyna kaluzy pod autem okazala sie nieszczelna chlodnica.
Nie wierze ze naprawa zalatwi sprawe w 100% tak wiec zaczalem szukac chlodnicy na wymiane.
I tu zaczyna sie prawdziwy cyrk!!!!
Moje auto to E34 2.0 24V bez Vanosa, dokladnie luty 92 produkcja.
Wiekszosc BMW ma chlodnice szerokosci 440 mm natomiast u mnie pasuje TYLKO (wedlug katalogu) chlodnica szerokosci 520 mm ktora byla montowana wylacznie w moim aucie i z silnikiem 2.0 z Vanosem, w zadnym innym, nawet 2,5 24V z vanosem ma 440 mm czyli chlodnice mniejsza!
O co w tym wszystkim chodzi??!! Co gorsza okazuje sie ze mam wyjatkowo rzadki komputer silnika prod. Siemensa, gdzie dobra chociazby termostat to juz parodia: zwykle 2.0 24V ma temp otwarcia 80 st, Vanos ma juz 92 st a moja wersja (bez Vanosa) ma 88 st!!!!! Wiaze sie pewnie z tym wieksza chlodnica, ale dlaczego 2,5 identyczne ma mniejsza????

I teraz pytanie kluczowe: oczywiscie dostac taka chlodnice jak potrzebuje graniczy z cudem tak wiec musze rozwazyc kupno 440 mm wersji.
Co sie z tym moze wiazac? Czy auto moze sie przegrzewac? Poza tym wszytko jest identyczne, montaz ten sam. Obawiam sie tylko zeby mi potem auto nie zeswirowalo.

Pomocy koledzy bo szalu dostane.........
  
 
Według katalogu chłodnice w 520i 24V o szerokości 520 mm były montowane zawsze w wersjach z klimatyzacją, oraz w podstawowej wersji od daty 09/1991. Nie ma w tym nic dziwnego. Jako zamiennik polecam chłodnice Niessens. Porządny produkt za przyzwoite pieniądze.
  
 
No dobrze, ja wiem ze byly montowane od 09/91 w kazdej wersji 2.0.
Zastanawia mnie tylko dlaczego silnik wiekszy wyrabia z identycznym termostatem na mniejszej chlodnicy a 2.0 musi miec juz chlodnice od jelcza niemalze :/
Pytanie moje dotyczy zamiany na oryginal ale np od 2,5. Jakie moga byc tego konsekwencje.
Byc moze ktos juz z Was tak robil i efekty zna.