MotoNews.pl
5 Czy warto obniżyć??? Co sądzicie (100447/0) - PT
  

Czy warto obniżyć??? Co sądzicie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanko, moje E36 na fabryczym zawieszeniu wygląda jak terenówka, strasznie wysoko stoi przód.
Mam okazje kupić spernżynki obniżające przód 35mm tył 25mm, firma jakaś mi nie znana, sprężyny są żółte, i tu moje pytanie, jak się jeździ na obniżonym zawiasie? Chodzi mi o możłiwość podjazdów pod krawężniki i takie tam przeszkody na drodze, dodam jeszcze że mam kołoa 18" na oponach o profilu 40 i zastanawiam się czy nie będzie zbyt twardy, czy da się wogóle tym jeździć??? Najgorsze są koleiny na skrzyżowaniach, teraz jak przez nie przejeżdżam to jak przez tory kolejowe, a co będzie jak jeszcze utwardze zawieszenie

  
 
Niedawno kupiłem swoją E30 touring. Poprzedni właściciel - Niemiec - obniżył zawieszenie twardymi sprężynami i powiem tak: na równe asfalty (tylko gdzie takich w Polsce szukać ) idealnie, ale na krawężnik już nie wjadę. Leżący Policjant - muszę przejeżdżać przez niego z prędkością Papamobile, żeby nie rozbić misy olejowej. Także zastanów się, czy warto. Ja jestem coraz bliższy temu, żeby wymienić te sprężyny na fabryczne.
Pozdrawiam
  
 
No właśnie o to chodzi, że nie chce zniszczyć samochodu kosztem wyglądu, a szczególnie boje się co będzie w zimie. Teraz wygląda jak bym strasznie wysoko stał, szczególnie przód, odległość od opony do rantu błotnika jest około 7cm!!! dlatego chciałem delikatnie to zmienić, żeby lepiej wizualnie się prezentował, no ale niestety nie da się zrobić tak aby ładnie wyglądało i jednocześnie dalo się wszędzie wjechać i jeździć po naszych wspaniałych drogach
  
 
Najważniejszy jest prześwit pod autem. Zmierz ile masz teraz, odejmij obniżenie sprężyną i zdecyduj Poza tym na zimę możesz wstawić z powrotem oryginalne sprężyny. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-10 08:14:04, daz pisze:
firma jakaś mi nie znana, sprężyny są żółte, i tu moje pytanie, jak się jeździ na obniżonym zawiasie?


mogę się mylić, ale kolor żółty oznacza chyba najtwardsze, są kolory niebieskie, czerwone, żółte.pzdr
  
 
35mm to niewiele. ja u siebie takie mam i jeżdzi się lepiej, za niska nie jest także nie będziesz miał problemów z "policjantami"
Takze polecam. Co do koloru to on jeszcze nic nie oznacza, bo rózne firmy robią sprężyny w różnych kolorach.
  
 
Ja mam u siebie niebieskie i z policjantami i krawężnikami jest lipa. Nie wiem o ile dokładnie moja B jest obniżona, bo nie ja to robiłem. Pozdrawiam
  
 
ja mam obnizona o 40mm i raczej nie mam problemu z policjantami lezacymi i z kraweznikami.Maja kolor czerwony i w nazwie progresiv.Nie sa bardzo twarde i jezdzi sie dobrze
  
 
Nie ma co się sugerować kolorem sprężyn. Tak dla przykładu sprężyny firmy KW mają kolor żółty. H&R przeważnie czerwony. Weitec zielony Na sprężynach H&R i KW powinny być namalowane pewne cyferki które oznaczają ich parametry (twardość itp) . Ewentualnie parametry te powinny być na karonie.
  
 
Ja swoja e36 kupilem obnizona i powiem ,ze wszystko oki gorzej z kraweznikami i jakimis wiekszymi progami zwalniajacymi, jak bedzisz potrzebowal to moge zmierzyc przeswit i ci podac. ja osobiscie swoja bym troche podniusl ale tez nie duzo bo jak za wysoko stoi to lipa.

Pozdrawiam
  
 
Ja myślałe o takich sprężynkach. Czy komuś firma FunTech coś mówi???
  
 
Pierwsze słysze o takiej firmie. Czy to jest zdjęcie tylnej sprężyny?
  
 
Nic...W mojej E30 po kupnie błotnik -(przód) od koła był oddalony o 10cm!!kupiełem extra krótkie i extra twarde i dają rade!!Co prawda mam do wymiany jeszcze amory ale to przy okazji.. na przejazdach kol. nie zwalniam polcicjanici nie straszni bo w E30 miska jest wpuszczona na równi z kołami wiec najpierw koło potem miska...wiadomo ze jak sie wleci 40km/h to nawet na seri zaorasz.. jedyne czgo sie boje i odpuszczam to krawęznkii ..unikam!

Co do obnizenenia o 25mm to bym sie nie zastanawiał hehee ja mam niby o 60mm a ile tak naprawde tego nie wie nikt..
Co do twardosci to jesli przezyłes 18'koła i profil 40 to nic Ci nie powinno byc dziwne!!
Ja na aktualnym niskim zawieszeniu miałem 15/50/205 i szybko je wywaliłem bo sie nie dało!! taraz mam 15/55/205 i trzepien tylko przód na wybojach ale to w zwiazku z koniecznością wymiany amorów na sportowe..

Reasumując jak mozesz je tanio kupic to bierz

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-06-10 23:02:29 ]
  
 
hohoh żeczywiście Stoi bardzo wysoko może masz jakies założone dziwne sprężyny nie od coupejki ja miałem zawieszenie M TECHNIC sprężyny mioały jakies trzy maźnięcia an niebiesko jeździło się zajebiscie felgi 235/40/17 tył przód 205/50/17
  
 
uwazam ze 35 i 25mm to nie duzo i nie powinno byc problemow. wlasciwie to niewiele firm oferuje mniej. jak sei zdecydujesz na zmiane to napisz jak sei jezdzi bo planuje cos podobnego.

ps. a tak z innej beczki to czy ty DAZ nie stales sei ostanio panem magistrem bo cos mi sie wydaje ze sobie pod uniwerkiem pogadales z moim starszym. ale to moze byc tylko zbieg okolicznosci.hehe
  
 
jaki ten świat mały, zgadza się. Przed wczoraj, Twój tata pytał się o koło i mówił mi że Ty założyłeś 19 i pytał się jak się na tym jeździ.
  
 
hehe.. no to panie magistrze... gratulacje.. jaki ten lublin maly //hehe
  
 
Dzięki
  
 
nie zgodze sie troche z mibhell , jezeli niska e30 stka podjezdzasz pod kraweznik czy natrafisz na wybój to rozwalisz miske bo nie jest ona "wpuszczona na rowni z kolami" jest troche bardziej w przedniej czesci samochodu juz kilka razy zaszorowalem michą trzeba naprawde uwazac wlasnie min. na miske...
A co do pytania kolegi to ja bym sie nawet nie zastanawial jak masz mozliwosc kupic tanio i o tak nie wiele obnizajace sprezynki to kupuj, samochodu pewnie nie rozwalisz a wygladac napewno bedzie ladniej
  
 
Ja juz musiałem przerabiać podjazd (z górki do garażu)pod Alfe która już fabrycznie jest bardzo niska, ale wczoraj chcąć wjechać Merce 190E który jest obniżony to niestetty miałem problem