Pytanko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam male pytanko w najblizszym czasie chcialbym kupic samochod. Interesuje mnie escort z lat 91-92 z silnikiem 1.4. Prosilbym o wypowiedzi na temat tego modelu z tym slinikiem, wady zalety i jak wyglada sprawa z usterkowoscia. Pozdrawiam
  
 
lepiej szukaj 1,6 16v
wieksza moc a spalanie porywnywalne
najlepiej mkVI bo w mkV rdzewieje wlew paliwa
i w takim roczniku bedzie metalowy kolektor wiec nie ma problemu z instalacja gazu 2 gen
  
 
no ok 1.6 napewno jest lepszy ale jest kwestia ceny, po za tym wlew paliwa to nie problem.
  
 
Witam
mysle ze jak dobrze poszukasz co nie bedzie roznicy w cenie miedzy 1,4 a 1,6 - a nawet jakbys mial doplacic kolo 10 15 % wiecej to sie i tak opłaca.

POzdrawiam
  
 
ok pomysle nad tym ale chodzilo mi troszke o cos innego, ehh moze mnie wyzwiecie ale zastabnawiam sie na d dwoma autami golfemII i wlasnie escortem dlatego pytalem o wady i zalety tegoz silnika. Pytalem sie ludzi ale glownie mowia ze 'ford gowno wart', dlatego przestalem sie ich pytac i pytam sie was specow od essiego i urzytkownikow. Pozdr
  
 
z tego co wiem to ten silnik tj. 1.4 nie ma zalet
  
 
bierz escorta!! tylko conajmniej 1.6... ja takiego mam i rakieta!! przy ciezkiej nodze spali gora 12 !! znaczy przy bardzo ciezkiej
  
 
mówią też "nie każda morda pasuje do forda"

poza tym, tak jak mówili koledzy lepiej poszukać 1,6
lepsza dynamika, kultura pracy, mniejsza awaryjność, spalanie na tm samym poziomie
  
 
ten silnik 1,6 w roczniku 91-92 jest 16 czy 8V. to jest ten EFI?
  
 
a jak przedstawia sie kwestia cen zamiennych do essiego? takie podstawowe czesci paski, uszczelki..itd?
  
 
Cytat:
2005-06-27 17:05:38, zico1981 pisze:
ten silnik 1,6 w roczniku 91-92 jest 16 czy 8V. to jest ten EFI?



1,6 16v dostępny jest od modelu mk6 w góre, w mk5 były tyko 1,8 16v

musisz szukać więc modelu od 8/92

90-92 1,6 to były motory 1,6 8v efi 105KM, jeżeli trafisz na nie zajeżdżony gzemplarz to też nie jest zły /o niebo lepszy od 1,4/ ale zetec na pewno będzie najlepszy

zeteca poznasz napisie na pokrywie zaworów
  
 
raczej 8V. 16V byly od MK VI. EFI oznacza pelny wtrysk elektroniczny i 105 kucykow pod maska 16V maja tylko 90
  
 
juz sprawdzalem ceny 1,6 MKV sa bardzo podobne co mnie bardzo cieszy hehe juz wiem co kupie essi rulez
  
 
A ja odradzam szesnastozaworowe zetec 1,6(podkreślam że chodzi o 1,6)
Po pierwsze osmiozaworowy efi ma o 15 koni wiecej a po drugie
16 zaworów to oznacza również 16 popychaczy i 16 uszczelniaczy idt, dwa wałki a nie jeden co sie oczywiście przekłada na pracochłonność i ceny części. Dodam że ceny części do zeteców są wyższe od cvh. Więc nie do końca te 16tozaworowe o pojemności 1,6 pokonują swoich 8miozaworowych starszych braci.
  
 
Cytat:
2005-06-27 20:11:09, locust pisze:
A ja odradzam szesnastozaworowe zetec 1,6(podkreślam że chodzi o 1,6) Po pierwsze osmiozaworowy efi ma o 15 koni wiecej a po drugie 16 zaworów to oznacza również 16 popychaczy i 16 uszczelniaczy idt, dwa wałki a nie jeden co sie oczywiście przekłada na pracochłonność i ceny części. Dodam że ceny części do zeteców są wyższe od cvh. Więc nie do końca te 16tozaworowe o pojemności 1,6 pokonują swoich 8miozaworowych starszych braci.


trochę bezsensowne sa Twoje argumenty. ceny nowych części do silników 8V będą drożeć, bo już sie ich nie produkuje od dawna i powowli wymierają... Zeteców jest natomiast masa i kolejne ich modyfikacje. Koszty eksloatacji są prawie takie same.


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-06-27 20:23:49 ]
  
 
Cytat:
2005-06-27 20:23:07, Kielek pisze:
trochę bezsensowne sa Twoje argumenty. ceny nowych części do silników 8V będą drożeć, bo już sie ich nie produkuje od dawna i powowli wymierają... Zeteców jest natomiast masa i kolejne ich modyfikacje. Koszty eksloatacji są prawie takie same. [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-06-27 20:23:49 ]



Najgorzej, jak się ma szesnastozaworowego starszego brata
  
 
co jest bezsensowne w mojej argumentacji????
To że nie bawie się w wróżkę i nie przewiduje co będzie tylko podaje fakty na dzień dzisiejszy???
A może o te 15 koni chodzi???
Co jest oczywiście dziwne bo dodanie zaworów powinno podnieść moc a tak sie nie stało
  
 
no prosze... szykuje sie pojedynek 8V kontra 16V
  
 
Cytat:
2005-06-27 20:39:28, locust pisze:
co jest bezsensowne w mojej argumentacji???? To że nie bawie się w wróżkę i nie przewiduje co będzie tylko podaje fakty na dzień dzisiejszy??? A może o te 15 koni chodzi??? Co jest oczywiście dziwne bo dodanie zaworów powinno podnieść moc a tak sie nie stało



Tu raczej chodziło o normy Euro. W miarę upływu czasu i stosowania nowych technologii zwiększano moc ZETECa. Teraz wynosi 115 km.

Ale nie same wartości max się licza. Porównaj przebiegi krzywych mocy i momentu np.

I na koniec - nie jestem entuzjastą ZETECa, Miałem CVH (objeżdżąjącego zresztą większość 105 konnych) a teraz tez mam starocia, silnik od Sierry z szesnastoma wentylami. I nie narzekam.
  
 
wiem wiem
max jest mało istotny bo kto niby lata na 6000obr/min?
(wiem że wielu lata ale nie każcie mi znowu patrzeć na ten filmik o "pełnym smarowaniu silnika" odcinką