| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zico1981 zielona góra | 2005-06-27 16:39:17 no ok 1.6 napewno jest lepszy ale jest kwestia ceny, po za tym wlew paliwa to nie problem . |
saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-06-27 16:56:46 z tego co wiem to ten silnik tj. 1.4 nie ma zalet |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2005-06-27 17:02:14 bierz escorta!! tylko conajmniej 1.6... ja takiego mam i rakieta!! przy ciezkiej nodze spali gora 12 !! znaczy przy bardzo ciezkiej ![]() |
zico1981 zielona góra | 2005-06-27 17:05:38 ten silnik 1,6 w roczniku 91-92 jest 16 czy 8V. to jest ten EFI? |
zico1981 zielona góra | 2005-06-27 17:08:37 a jak przedstawia sie kwestia cen zamiennych do essiego? takie podstawowe czesci paski, uszczelki..itd? |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2005-06-27 17:18:20 raczej 8V. 16V byly od MK VI. EFI oznacza pelny wtrysk elektroniczny i 105 kucykow pod maska 16V maja tylko 90 |
zico1981 zielona góra | 2005-06-27 17:33:25 juz sprawdzalem ceny 1,6 MKV sa bardzo podobne co mnie bardzo cieszy hehe juz wiem co kupie essi rulez |
locust MKV piaseczno | 2005-06-27 20:11:09 A ja odradzam szesnastozaworowe zetec 1,6(podkreślam że chodzi o 1,6)
Po pierwsze osmiozaworowy efi ma o 15 koni wiecej a po drugie 16 zaworów to oznacza również 16 popychaczy i 16 uszczelniaczy idt, dwa wałki a nie jeden co sie oczywiście przekłada na pracochłonność i ceny części. Dodam że ceny części do zeteców są wyższe od cvh. Więc nie do końca te 16tozaworowe o pojemności 1,6 pokonują swoich 8miozaworowych starszych braci. |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-27 20:23:07
trochę bezsensowne sa Twoje argumenty. ceny nowych części do silników 8V będą drożeć, bo już sie ich nie produkuje od dawna i powowli wymierają... Zeteców jest natomiast masa i kolejne ich modyfikacje. Koszty eksloatacji są prawie takie same. [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-06-27 20:23:49 ] |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-27 20:30:40
Najgorzej, jak się ma szesnastozaworowego starszego brata ![]() |
locust MKV piaseczno | 2005-06-27 20:39:28 co jest bezsensowne w mojej argumentacji????
To że nie bawie się w wróżkę i nie przewiduje co będzie tylko podaje fakty na dzień dzisiejszy??? A może o te 15 koni chodzi???
Co jest oczywiście dziwne bo dodanie zaworów powinno podnieść moc a tak sie nie stało |
lukas101 ORION 1.6EFI LPG Łowicz | 2005-06-27 20:42:04 no prosze... szykuje sie pojedynek 8V kontra 16V |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-27 21:13:11
Tu raczej chodziło o normy Euro. W miarę upływu czasu i stosowania nowych technologii zwiększano moc ZETECa. Teraz wynosi 115 km. Ale nie same wartości max się licza. Porównaj przebiegi krzywych mocy i momentu np. I na koniec - nie jestem entuzjastą ZETECa, Miałem CVH (objeżdżąjącego zresztą większość 105 konnych) a teraz tez mam starocia, silnik od Sierry z szesnastoma wentylami. I nie narzekam. |
locust MKV piaseczno | 2005-06-27 21:22:56 wiem wiem
max jest mało istotny bo kto niby lata na 6000obr/min? (wiem że wielu lata ale nie każcie mi znowu patrzeć na ten filmik o "pełnym smarowaniu silnika" odcinką |