Włacznik wentylatora chłodnicy ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MKVII - 1.3 Emeryt

Obejrzalem w wyszukiwarce historyczne wątki i nigdzie nie znalazlem podobnego problemu dla motorka 1.3 ( Zeteki i Diesle króluja ... )

Krótkiej opinii elektryka z moich okolic nie opsze przez litosc nad proponowanymi rozwiazaniami - ( zrobic obejscie i włacznik z palucha ) inna opinia to szczegołowe sprawdzenie wiązek bo moze to jednak nie czujnik ( przeszukajmy poł samochodu a cos sie znajdzie tylko ze ja to bede finansował ... )
Generalnie ja najpierw zakladam rzeczy proste a nie uszkodzenia ekstremalne

Objawy : grzeje sie dochodzi do końca skali [ NORMAL ] ale nie wychodzi poza skale ) i dopiero sie włacza wentylator schladza bardzo płytko ( o 1-0,5 literki itd.... )

włacznika w chłodnicy NIE MA - jest gdzies od dolu i wchodzi pionowo w blok albo kolektor ssacy
A teraz pytanie w tym motorku jest jedno czy dwu stopniowy włacznik wentylatora i czy przy wyłaczonej stacyjce i bardzo goracym silniku powinien wentylator schładzac czy nie ????

Dodatkowo czy poza czujnikiem , stan termostatu ( zima bardzo kiespsko sie ngrzewał i pracował na poczatku skali ) ma wpływ czy sa to zdarzenia niezalezne ???
  
 
no jasne,ze termostat ma wplyw .. zacznij od niego,bylo na forum opiosane,jak sprawdzic. po wylaczeniu stacyjnik wentylator nie dziala nawet jak silnik sie pali ..
  
 
podepne sie pod ten post, mam bardzo podobny problem :
silnik 1.8 zetec 105km.
Jak jade wszystko jest O.K. ale jak postej w korku tem. powoli rosnie i rosnie az dochodzi na czerwona skale i wentylator wciaz sie nie wlancza... naszczescie w Gorzowie korki prawie nie wystepuja ale mimo to chcem cos z tym zrobic... od czego mam zaczac... ktory czujnik odpowiedzialny jest za wlaczanie wentylatora... jeden byl u mnie wymieniany, ten odpowiedzialny za wskazania termometra. Jest jakas metoda zeby oszukac wentylator i wlaczyc go manualnie ?
  
 
tez sie dołączam za2wsze włączał sie ale ostatnio przestał i teraz sie bardzo grzeje
  
 
Musicie znaleść gdzie jest czujnik włączania wentylatora (u mnie 1,4 PTE jest wkręcony w obudowę termostatu). wypiąć wtyczkę i zewrzeć jakimś drutem te 2 konektory jak odpali wentylator to walnięty jest czujnik. jak nie odpali to może być sam wentylator do dupy. Wtedy sprawdźcie jeszcze bezpiecznik w skrzynce. Ważna rada jak kupujecie czuujnik to kupujcie dokładnie do swojego silnika (najlepiej podać VIN) bo są czujniki które działąją "na odwrót" tzn jak jest czujnik zimny to wentylator chodzi i vice versa.
  
 
Tak jak pisalem u mnie czujnik jest z tylu silnika ( gdzies od dołu wchodzi pionowo w kotektor ssacy ( przy termostacie i w chłodnicy NIE MA )
Sprawdzilem wentylator sie włacza - przy koncu skali i chodzi krótko - wiec sam wiatrak dziala ....

A inni uzytkownicy 1.3 sie nie wypowiadaja czyzbym byl jedyny z takim problemem ???
  
 
Jak chcesz możesz sprawdzić go tylko musisz go wykręcić no i gdzieś gotować:

0 stopni celsjusza - ok. 95 kOhm
20 - ok. 38kOhm
40 - ok. 16 kOhm
60 - ok. 7,5 kOhm
80 - ok. 3,8 kOhm

Moze masz uszkodzony lub o innej charakterystyce ten czujnik (może nieodpowiednio dobrany)
  
 
Cytat:
2005-07-14 10:29:17, radykal pisze:
Tak jak pisalem u mnie czujnik jest z tylu silnika ( gdzies od dołu wchodzi pionowo w kotektor ssacy ( przy termostacie i w chłodnicy NIE MA ) Sprawdzilem wentylator sie włacza - przy koncu skali i chodzi krótko - wiec sam wiatrak dziala .... A inni uzytkownicy 1.3 sie nie wypowiadaja czyzbym byl jedyny z takim problemem ???




napisz który masz rok, czy na jednopunkcie czy może EFi?
  
 
Racja z rtym dobieraniem czujnika, wczoraj mi sprzedali "odwrotny" i mowili ze na 100 % do 1,6 16V- a teraz kreci non-stop Dzis ide zrobic zadyme do sklepu, i wymienic na odpowiedni!!!
  
 
Mi tez chcieli taki wcisnąć, ale kazałem im podłączyć "na sucho" pod sklepem i odrazu sie załączył więc podziękowałem. Na szczęście jak sie szybko uwijasz to pare setek płynu tylko zleci przy wymianie (mi się nie chciało całego spuszczać), robiłęm to na trawniku rodziców potem, teraz tam gdzie sie płyn wylał wypaliło trawę ,niezłe dziadostwo do dziś nie urosła (2 miechy)
  
 

2005-07-14 11:13:29, slawas1 pisze:
napisz który masz rok, czy na jednopunkcie czy może EFi?

1.3 Endura 1998 wtrysk - 60KM
  
 
więc tak:

u ciebie w tym motorze za włączanie wentylatora odpowiada właśnie ten czujnik w kolektorze, więc innego nie znajdziesz


poza tym jeżeli słyszysz że went załącza się to ja na twoim miejscu bym się nie martwił